تردمیل, وبلاگ, ورزشی

همه چیز را در مورد تردمیل بدانید

همه چیز را در مورد تردمیل بدانید

در این مطلب سعی داریم همه چیز را درمورد تردمیل برای شما توضیح دهیم. راه رفتن و دویدن مادر ورزش هاست و برای شروع هر رشته ورزشی گرم کردن و حرکات هوازی جای داده می شوند که برای راحت شدن این فعالیت می توان از تردمیل استفاده کرد.

تمام افراد با هر سن و سال و موقعیتی می توانند از تردمیل استفاده کنند مخصوصا افرادی که شاغل هستند و وقت کافی برای رفتن به باشگاه و رشته های ورزشی مختلف را ندارند.
تنها افرادی که نمیتوانند از تردمیل استفاده کنند گروهی هستند که مشکلات و بیماری های استخوانی و مفاصل در پاهاشون هستند.

فروشگاه ورزشی رزان کالا یک مرکز معتبر فروش انواع لوازم باشگاهی و بدنسازی می باشد که تردمیل یکی از محصولات قابل عرضه این فروشگاه می باشد.

حالا در ادامه بیشتر درمورد تردمیل توضیح می دهیم و به شما پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از قیمت خرید تردمیل از سایت رزان کالا خرید اینترنتی انجام دهید.

همه چیز را در مورد تردمیل بدانید

فواید استفاده از دستگاه تردمیل

تردمیل یکی از در دسترس ترین وسایلی است که می توان با آن ورزش را شروع کرد.

از فواید تردمیل این است که هر فردی با هر مهارتی می تواند از تردمیل استفاده کند و همچنین با تایم کوتاه نیز می توان یک دوره ورزشی داشت.همچنین شمامی توانید در خانه حتی هنگام مشاهده تلویزین و حتی صحبت با دیگران از تردمیل استفاده کنید.

مضرات استفاده از تردمیل

یکی از مضرات تردمیل آسیب در زانو هست. چرا که زانوها وزن بدن را تحمل می کنند و اگر فشار زیاد به آن ها وارد کنیم باعث ساییدگی غضروف می شود باعث آرتروز می شود.

به علت کار کشیدن از عضلات ران و پشت ران و ساق پا، آسیب رسیدن به این قسمت ها نیز یکی از مضرات تردمیل می باشد.

افرادی که با تردمیل کار نکرده اند بهتره اوایل مواظب باشند چرا که احتمال دارد تعادل خودشون رو از دست بدن و از روی تردمیل سقوط کنند.

ورزش روی تردمیل کدام عضلات شما را تقویت می کند؟

عضلات چهار سر که شامل چهار عضله زیر می شود:
  • ماهیچه پهن درونی (واستوس مدیالیس)
  • ماهیچه پهن بیرونی (واستوس لترالیس)
  • ماهیچه پهن میانی (واستوس اینترمدیوس)
  • ماهیچه راست رانی (رکتوس فموریس)

عضلات همسترینگ (Hamstring) که شامل سه عضله زیر می شود :
  • ماهیچه نیم وتری
  • ماهیچه نیم غشایی
  • ماهیچه دو سر رانی
عضلات ساق پا

عضله سرینی (Glutes) که شامل عضلات زیر است :
  • ماهیچه سرینی بزرگ
  • ماهیچه سرینی متوسط
  • ماهیچه سرینی کوچک
عضلات ثانویه در ورزش با تردمیل 

هنگام استفاده از تردمیل فقط عضلات قید شده درگیر نیستند مثلا وقتی شما روی تردمیل راه می روید و دست ها را تکان می دهید باعث تقویت عضلات شانه و دست هاتون هم می شود.

آیا کار با تردمیل عضلات را از بین می برد؟

بسیاری از بدنسازان و افرادی که ورزش می کنند و به اصطلاح در حجم هستند و می خواهند عضله سازی کنند برای استفاده از تردیمل اینن نگرانی را دارند که نکنه تردمیل عضلات را از بین ببرد.

بدن همواره در حال شکستن و ساختن پروتئین است و این فرایند، گردش پروتئین نام دارد. بدن انسان مدام در وضعیت ساختن و تجزیه به سر می برد که به آن چرخه آنابولیک و کاتابولیک می گویند. اگر نیاز به کاهش وزن ندارید و فقط می خواهید بدنی سفت و عضلانی داشته باشید، باید این چرخه را متعادل نگهدارید.

بدن حتی در هنگام خواب نیز در حالت کاتابولیک، یعنی تجزیه فرو می رود. اینکه فکر کنید تمرینات هوازی باعث از دست دادن عضلات می شود اشتباه بزرگی است.

کاهش وزن و چربی سوزی با تردمیل های خانگی و باشگاهی

برای کاهش وزن و چربی سوزی باید ورزش هوازی را حدود 45 دقیقه با شدت تناوبی ادامه بدهید تا به مرحله چربی سوزی و تجزیه برسید.این تمرینات هوازی به منظور چربی سوزی می بایست حداقل 5 روز در هفته تکرار شود که البته رژیم غذایی مناسب 70 درصد قضیه است و بسیار مهم است.

دویدن یا تند راه رفتن بر روی تردمیل ، عمل دم و بازدم ریه ها را افزایش می دهد. حالا بدن مجبور است این اکسیژن تازه را انتقال بدهد؛ این عملکرد ریوی احتیاج به هموگلوبین بیشتر دارد. در نتیجه هموگلوبین بیشتری تولید می شود تا اکسیژن را به سمت بافت های عضلانی ببرد.

در نتیجه عضلات ترمیم شده و بهبود می یابند.

پس با توجه به توضیحات به این نتیجه می رسیم که تردمیل باعث از دست دادن عضلات نمی شود.

همه چیز را در مورد تردمیل بدانید

 

ورزش با تردمیل های حرفه ای چه تاثیراتی بر بدن انسان دارد؟

  • دویدن و راه رفتن به صورت پیوسته و منظم باعث تقویت قلب می شود و باعث کاهش سکته قلبی می شود.
  • باعث از دست دادن چربی در نتیجه چربی شوزی و لاغری می شود.
  • باعث استقامت بدن می شود و در نتیجه اعتماد به نفس آدم را بالا می برد.
  • راه رفتن و دویدن منظم و پیوسته روی تردمیل باعث می شود که مغذ اندروفین آزاد کرده چرا که اندروفین به عنوان یک مسکن طبیعی عمل کرده و شادی آور است.
  • با عرق کردن باعث پاکسازی پوست می شوید.
  • ورزش مرتب باعث درمان تنگی نفس می شود.
  • بیماران مبتلا به سرطان با پیاده روی منظم روی تردمیل و انجام فعالیت سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد کرد.
  • پیاده روی و دویدن روی تردمیل برای تمامی افراد مناسب است و نیاز به آموزش ندارد.

پیشنهاد رزان کالا به شما :

به منظور خرید لوازم ورزشی می توانید لوازم مورد نظر خود را با قیمت مناسب تر خریداری کنید.

با تردمیل چه قسمت هایی از بدن لاغر می شوند؟

با کمک تردمیل می توانید قسمت های مختلفی از بدنتان را تقویت کنید و سبب آب شدن چربی در قسمت های مختلف بدنتان شوید. زمانی که بر روی تردمیل راه می روید ماهیچه های همسترینگ (پشت ران ها) و چهارسر ران (جلوی ران ها) بیشترین فعالیت را دارند.

اگر این قسمت ها از بدنتان را می خواهید بیشتر لاغر کنید یا اگر تناسب اندام دارند و می خواهید عضلانی تر شوند، بهتر است شیب تردمیلتان را بیشتر کنید تا بعد از مدت زمانی بتوانید عضلات همسترینگو چهار سر ران و باسن خود را خوش فرم کنید.

همه چیز را در مورد تردمیل بدانید

ماهیچه های باسن نیز زمانی که تمرینات خود را انجام می دهید درگیر ورزش تان خواهند شد و چربی های اضافی را وادار به سوختن خواهند کرد.

می دانید ماهیچه های core در بدن که در محدوده شکمی ما قرار دارند کمک می کنند در هنگام دویدن یا راه رفتن بر روی تردمیل بدن ما عمود باشدو بین عضلات کل بدن هماهنگی ایجاد شود. زمانی که به تردمیل تان شیب بدهید، همزمان می توانید بر روی این ماهیچه ها و ماهیجه های دست هایتان نیز کار کنید و آنها را وادار به فعالیت نمایید.

اگر زمانی که از تردمیل استفاده می کنید دست هایتان را تکان دهید، عضلات سینه و عضلات دوسر بازو را نیز می توانید وادار به فعالیت کنید و در هنگام دویدن و راه رفتن با تردمیل بالا و پایین تنه را همزمان در ورزش سهیم نمایید. قبل از شروع کردن ورزشتان به یاد داشته باشد که هدفتان را مشخص کنید تا بتوانید با آگاهی تمریناتتان را شروع کنید. می توانید چربی های اضافی را در هر نقطه ای از بدن که باشند را بسوزانید و از بین ببرید.

با کمک تردمیل می توانید تمرینات منظم و مستمری را انجام دهید و با اکسیژن رسانی زیاد به عضلات چربی سوزی بیشتری به راه بیندازید و چربی های ناحیه مورد نظرتان مانند شکم را از بین ببرید.

اگر تصمیم به خرید تردمیل دارید رزان کالا این تردمیل ها را به شما توصیه می کند :

  • تردمیل Iron Master
  • تردمیل توربو فیتنس Turbo Fitness
  • تردمیل پروتئوس Proteus PST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *