پزشکی و سلامت, وبلاگ, ورزشی

ورزش و رژیم غذایی مناسب برای از بین بردن چربی های شکم

لاغری و چربی سوزی شکم

بدون شک، داشتن شکمی تخت و پهلوهایی خوش فرم، آرزوی تمامی افراد است. درست است که سوزاند چربی های اضافه کار ساده ای نیست اما باید بدانید که به قول معروف، کار نشد ندارد. در این مطلب چند توصیه داریم که به شما کمک می کند تا از شر چربی پهلوهایتان خلاص شوید و کمرتان باریک شود.

داشتن شکمی صاف با یک برنامه غذایی سالم

توجه داشته باشید که هیچ رژیم غذایی معجزه آسایی برای آب کردن چربی پهلوها وجود ندارد. با اینحال می توانید با در پیش گرفتن رژیم غذایی سالم به داشتن پهلوها و ران های خوش فرم، امیدوارتر باشید.

برای لاغری و آب کردن شکم لبنیات فراموش نشود

صبحانه:

یک واحد میوه یا آب میوه (برای تامین ویتامین) + نان سبوس دار + یک محصول لبنی کم چرب (برای تامین کلسیم) مانند پنیر یا ماست + نوشیدنی مناسب مانند چای، قهوه، آب میوه یا دمنوش های مورد علاقه تان (برای تامین آب بدن).

ناهار:

سبزیجات سبزرنگ + ماهی یا تخم مرغ یا گوشت کم چرب + نان سبوس دار + پنیر

میان وعده عصر:

یک واحد میوه یا یک پیاله ماست در کنار میوه های ریز یا نان سبوس دار با پنیر کم چرب.

شام:

سالاد سبزیجات + ماهی یا مرغ یا تخم مرغ + یک پیاله ماست + نان + یک واحد میوه.

میوه، جایگزین مناسبی برای دسرهای شیرین و چرب است که کالری زیادی وارد بدن می کنند. توجه داشته باشید که حجم مرغ یا ماهی تان نیز نباید زیاد باشد.توجه کنید که هرگز نباید شام را از وعده غذایی خود حذف کنید.

مطالعه بیشتر : لاغری و چربی سوزی با تردمیل

بهترین حرکات برای تناسب اندام و لاغری :

خیلی مهم است که انجام برخی حرکات مربوط به لاغری موضعی را تبدیل به عادت روزانه تان بکنید. توصیه می کنیم هر روز صبح، زمانی که از خواب بیدار می شوید همانطور که به پشت دراز کشیده اید، عضلات شکمتان را منقبض کنید. پس از پنج ثانیه صبر، با نفس عمیق عضلات تان را شل کنید.

هر قدر که وقت دارید و می توانید این حرکت را تکرار کنید.

حرکت دیگری که برای آب کردن چربی پهلوها موثر است، این است که به پهلو دراز بکشید، زانوهایتان را روی هم بگذارید و کمی جمع کنید؛ سپس بالاتنه را به آرامی از زمین جدا کنید و سپس به حالت اول بازگردید.

این حرکات را برای هر پهلو 25 تا 30 بار تکرار کنید؛ سپس در همان حالتی که به پهلو خوابیده اید، پاهایتان را دراز کنید و هر دو را با هم از زمین بلند کرده و پس از چند ثانیه به حالت اول بازگردید.

بیشتر بخوانید : الپتیکال یا اسکی فضایی چقدر کالری میسوزاند؟

خواب کافی را از یاد نبرید

برای داشتن کمری باریک، علاوه بر ورزش و تغذیه سالم باید بهداشت زندگی سالمی نیز داشته باشید. بهداشت زندگی سالم با خواب خوب شروع می شود. توجه داشته باشید که کاهش ساعات خواب شبانه باعث افزایش اشتهایتان خواهد شد.

جالب است بدانید که محققان معتقدند افرادی که در شبانه روز کمتر از 6 ساعت می خوابند، 50 درصد انسولین بیشتری تولید می کنند که همین انسولین یکی از عوامل اصلی ذخیره چربی هاست. توصیه می کنیم قبل از ساعت 11 بخوابید و سر ساعت مشخصی بیدار شوید.

شب ها از نوشیدن چای یا قهوه که باعث بی خوابی می شوند بپرهیزید. شام را حداقل یک ساعت و نیم قبل از خوابتان میل کنید و قبل از خواب به جای تماشای تلویزیون، فعالیت های آرامش بخش انجام دهید.

مطالعه بیشتر : با تردمیل کدام قسمت بدنمان را می توانیم لاغر کنیم ؟

یوگا برای تناسب اندام

انجام تمرینات بدنسازی یا یوگا باعث می شود که عضلاتتان تقویت و محکم شود. هر چه عضلات شکم و کمرتان قوی تر باشد، از ایجاد چربی های پهلو پیشگیری می شود و کمرتان باریکتر می شود؛ البته در حین ورزش باید حواستان به رژیم غذایی تان نیز باشد.

اگر به طور ثابت مواد غذایی چرب و قندی را در برنامه غذایی تان بگنجانید و مصرف آنها را محدود نکنید، تلاش تان بی نتیجه خواهد ماند. توجه داشته باشید اکثر مردم عضلات شکمی خوبی دارند که متاسفانه پوشیده از چربی است.

اگر می خواهید عضلاتتان را بیشتر به رخ بکشید، باید با تنظیم رژیم غذایی و ورزش، وزن تان را کاهش دهید و عضلات شکمی تان را تقویت کنید.

لاغری و چربی سوزی شکم

شکمی صاف با تردمیل خانگی

یکی از ورزش هایی که می توانید به منظور لاغری و تناسب اندام در منزل خودتان انجام دهید، ورزش با تردمیل می باشد.

تردمیل یکی از وسایل باشگاهی می باسد که در مقالات قبلی رزان کالا درمورد انواع آن صحبت کرده ایم. یکی از انواع تردمیل ها، تردمیل های خانگی می باشد که انواع مارک ها با قیمت های متفاوت در رزان کالا به فروش می رسند که می توانید از تمامی آن ها دیدن فرمایید و بهترین ها را با توجه به خواسته خودتان انتخاب و خرید کنید.

مطالعه بیشتر : برای لاغری تردمیل بخرم یا دوچرخه ثابت؟

حرکات کششی قبل از تمرین با تردمیل :

بهتر است قبل از شروع تمرین و ورزش با تردمیل حرکات کششی انجام دهید تا انعطاف و نرمی بدنتان را کنترل کنید. ولی برای انجام حرکات کششی قبل از کار با تردمیل هایتان به نکاتی که در زیر اشاره می کنیم اهمیت دهید :

  • قبل و بعد از انجام این تمرینات کمی راه بروید.
  • کار را آرام شروع کنید و کشش ها را به صورت ملایم انجام دهید.
  • در حین انجام کشش ها آرام و با ریتم نفس بکشید.
  • در هنگام انجام این تمرینات کمر خود را صاف و کشیده نگه دارید و فرم کلی حرکت را رعایت کنید.
  • هر کدام از این حرکات را 20 تا 30 بار تکرار کنید.

در ادامه این مقاله، چند نمونه از آموزش های انواع حرکات کششی را در اختیار شما قرار می دهیم :

آموزش حرکات کششی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *