دسته‌بندی نشده

بهترین ورزش ها برای چربی سوزی و لاغری

دویدن

در این مطلب به شما ورزش ها و فعالیت های ورزشی را معرفی می کنیم که علاوه بر حفظ سلامت جسمتان می توانید با چربی شوزی و کالری سوزی به لاغری و تناسب اندام دلخواهتان برسید.

پیاده‌روی و تناسب اندام

پیاده روی به عنوان مادر ورزش ها یاد می شود و شما می توانید با پیاده روی با هدف لاغری اقدام به چربی سوزی کنید.

راه رفتن سریع و دویدن و لاغری

تند راه رفتن تاثیر بیشتری برای لاغری دارد و چه بهتر که اگر هدف شما سوزاندن کالری بیشتری می باشد بدوید.

دویدن در فضای باز تاثیر فوق العاده ای روی شما می گزارد که اگر شرایط دویدن در فضای باز را ندارید می توانید با خرید تردمیل خانگی به راحتی در منزل ورزش کنید و به تناسب اندام برسید.

دوچرخه‌سواری

دوچرخه سواری نیز یکی از بهترین ورزش هایی می باشد که تاثیرفوق العاده ای به خصوص روی عضلات پا دارد که باعث شده بیشتر ورزشکاران در رشته بدنسازی از دوچرخه ثابت های باشگاهی و خانگی چه در محیط باشگاه و چه در محیط خانه استفاده کنند.

الپتیکال و اسکی فضایی و کالری سوزی

استفاده از الپتیکال یا اسکی فضایی یکی از ورزش هایی است که کالری سوزی فوق العاده ای دارد و می توانید با داشتن یک برنامه منظم و مداوم به هدف خود در مورد تناسب اندامتان برسید.

پیلاتس

تمرین با وزنه یا وزنه‌برداری

کار با وزنه یکی از ورزش هایی است که صرف انرژی بالایی می خواهد و منجر به چربی سوزی می شود.

تمرینات اینتروال

به تمرینات اینتروال تمرینان هیت یا HIT نیز گفته می شود که سطح قدر تغییر می کند به طور مثال برای انجام تمرین اینتروال می توانید طی 30 دقیقه ورزش 2 دقیقه را با سرعت زیاد بدوید و 1 دقیقه آهسته راه بروید. به این گونه تمرین کردن اینتروال یا هیت می گویند.

شنا کردن

شنا و لاغری

با شا کردن می توانید به تناسب اندام برسید مخصوصا برای فرم دهی بالاتنه بسیار توصیه می شود.

یوگا

یوگا یکی از ورزش هایی است که سن و سال نمی شناسد و با هر سن و سال و هر قدرت جسمی که باشید می توانید این رشته ورزشی را به منظور تناسب اندام ادامه دهید.

پیلاتس و چربی سوزی

این ورزش علاوه بر کاهش وزن، نقش موثری در کاهش درد کمر، انعطاف‌پذیری، تعادل، بهبود قدرت، استقامت و سطح آمادگی جسمانی شما دارد.

ایروبیک و لاغری

ورزش هوازی ایروبیک نه تنها باعث تناسب اندام شما می شود شمارا شاداب و پر روحیه می کند و از آن جایی که این ورزش یک کار گروهی می باشد در کلاس های ایروبیک ضمن شادابی و نشاط وزن کم می کنید.

طناب زدن

لاغری و تناسب اندام با طناب زدن

طناب زدن باعث می شود ضربان قلب شما بالا رفته و باعث افزایش سرعت کالری سوزی در بدن شود. ضمن انکه همه اندام ها و اعضای بدن را به فعالیت وا می دارد یعنی به طور همزمان هم دستها و سر و پاها و عضلات به شدت تکان خورده و کالری سوزی در آنها انجام میشود.

رقص

رقصیدن نیز یکی از پر نشاط ترین فعالیت هایی می باشد که باعث چربی سوزی نیز می شود.

بسکتبال

بسکتبال یک ورزش تیمیِ شگفت‌انگیز است که به شما کمک می‌کند تا چربی‌هایتان را بسوزانید، آرام شوید، سیستم قلبی و عروقی‌تان را تقویت و روحیه‌ی تیمی پیدا کنید.

پریدن روی پله

بالا رفتن از پله‌ها

با بالا رفتن از پله‌ها، ۸۱۹ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

ورزش بی‌هوازی و لاغری

برخلاف ورزش های هوازی، ورزش های بی هوازی انرژی خودشان را از راه عضلات به دست می آورند. همچنین ورزشهای بی هوازی را بیشتر از ۲ یا سه دقیقه نمی توانید ادامه دهید؛ که این گونه تمرین ها شامل دویدن سرعتی، پرش ارتفاع، شیرجه و تمرین های تناوبی شدت بالا می شود.

فعالیت‌های خارج از منزل

همیشه نباید فقط داخل منزل ورزش کرد؛ گاهی وقت ها به بیرون از منزل بروید و در پارک یا خیابان ورزش کنید.

حرکت بارپی

این حرکت ترکیبی، قدرت چربی سوزی و عضله سازی بسیار بالایی دارد و از جمله تمرینات ایروبیک بسیار خوب به شمار می‌رود.

پلانک

انجام تمرین ساده اما بسیار کاربردی پلانک به شما کمک می‌کند تا بدنی زیبا داشته باشید. این تمرین طوری طراحی شده که تمام عضلات شما را به کار می‌گیرد و برای لاغری شکم و پهلو، تمرینی بسیار عالی است.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. رزان کالا مفتخر است که همواره بهترین لوازم ورزشی و باشگاهی را در اختیار مشتریان خود می گذارد. برای خرید لوازم باشگاهی محصولات ما را مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *