دسته‌بندی نشده, راهنمای خرید, وبلاگ, ورزشی

برای لاغری تردمیل بخرم یا دوچرخه ثابت؟

ورزش و چربی سوزی با تردمیل و دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت و تردمیل، چه تردمیل خانگی و چه تردمیل باشگاهی یکی از وسایل ثابت باشگاه ها می باشد که در همه باشگاه ها موجود هستند. و تمامی ورزشکاران برای گرم کردن و همینطور ورزش های هوازی از این دستگاه ها استفاده می کنند.

یکی دیگر از دستگاه های ثابت باشگاهی که مناسب تمامی ورزشکاران و بدنسازان می باشد، دوچرخه ثابت می باشد. البته می توانید انواع دوچرخه های ثابت و همینطور تردمیل ها را در لیست محصولات رزان کالا مشاهده نمایید.

خب به هنگام تصمیم گیری برای خرید تردمیل و دوچرخه ثابت، بیشتر ما با این سوال مواجه می شویم که :

تردمیل بهتره یا دوچرخه ثابت ؟

اولین چیزی که در تصمیم گیری شما مهم هست، هدف شما از خرید این وسایل بدنسازی و ورزشی می باشد.

تردمیل ها شبیه ساز پیاده روی و دویدن می باشد و همانطور که با این ورزش ماد آشنا هستیم، قطعا شاید تردمیل را ترجیح بدهیم.

با تردمیل می توانید برنامه های متنوع هوازی را اجرا کنید و ضربان قلب و شدت تمرین خود را بالا و پایین ببرید.در تمرین با تردمیل، دستتان نسبت به دوچرخه ثابت بازتر است.

شما می‌توانید سرعت تردمیل را کم و زیاد کرده و شیب تردمیل را به سمت بالا یا پایین تنظیم کنید. به صورت برعکس بدوید یا حتی روی تردمیل تمرینات متنوع دیگری مثل لانگز یا اسکوات انجام دهید.

تردمیل حتی محدودیت سنی ندارد و هر فردی با هر قدرت جسمی اگر شرایط پیاده روی را داشته باشد می تواند از آن استفاده کند. فقط کافیست نکات ایمنی را رعایت کنید تا خدای نکرده حادثه ای پیش نیاید.

بیشتر بخوانید : بهترین ورزش ها برای چربی سوزی و لاغری

ورزش و چربی سوزی با تردمیل و دوچرخه ثابت

اگر بخواهیم از فواید پیاده روی و دویدن بگوییم، موارد بسیاری را مطرح کنیم که در مقالات قبلی بیشتر درموردش صحبت شده است. اما به طور خلاصه می توان به حفظ سلامت قلب، ریه و روحیه اشاره کرد.

به منظور لاغری و چربی سوزی با تردمیل می توانید با استفاده از این دستگاه کالری بسوزانید و بالا تنه و پایین تنه خود را درگیر کنید. هرچند تردمیل باعث لاغری کل بدن می شود اما می توانید تمرکز خود را بیشتر روی پاهای خود بگزارید.

خلاصه به مزیت های تردمیل اشاره کردیم ولی خب در خرید تردمیل مواردی مثل هزینه هست که شاید انتخاب را برای شما سخت تر کند، چرا که قیمت تردمیل هایی که انتخاب می کنید بیشتر از دوچرخه های ثابت باشد.

دراینجا به شما پیشنهاد میکنیم به منظور خرید تردمیل های ارزان تر از قیمت های موجود در بازار به محصولات موجود در رزان کالا مراجعه نمایید.

چرا که رزانکالا نماینده رسمی فروش انواع لوازم ورزشی و باشگاهی می باشد که بهترین لوازم  ورزشی را با پایین ترین قیمت بازار به فروش می رساند.

بیشتر بخوانید : تردمیل خانگی با تردمیل باشگاهی چه فرقی دارد؟

حال بریم به سراغ دوچرخه های ثابت و اسپینینگ ها

دوچرخه های اسپینینگ یا دوچرخه ثابت ها نیز جزوی از وسایل و لوازم ثابت باشگاه ها می باشد که بیشتر افرادی که فرصت باشگاه رفتن را ندارند به سراغ این وسایل می روند و باشگاه را به منزل خود می آورند و هدف چربی سوزی و لاغری خود را با دوچرخه یا تردمیل ادامه می دهند.

درست است در برخی از دوچرخه ها شما هزینه ای که پرداخت می کنید کمتر از تردمیل باشد، هرچند اسپینینگ های حرفه ای نیز وارد بازار شده اند که دست کمی از قیمت تردمیل ها ندارند.

اما می توان گفت خرید دوچرخه ثابت از نظر قیمت به صرفه تر از خرید تردمیل می باشد.

ورزش و چربی سوزی با تردمیل و دوچرخه ثابت

با توجه به درگیر شدنِ متفاوت عضلات، قطعاً کالری‌سوزیِ ورزش روی تردمیل و دوچرخه ثابت نیز متفاوت خواهد بود و نکته ای که لازم به ذکر است این است که دوچرخه سواری با این دوچرخه ها و اسپینینگ ها هیچوقت به تاثیر پیاده روی سریع و دویدن ها با تردمیل نمی رسد.

زیرا در شدیدترین حالت و بیشترین سرعت رکاب‌زدنِ ممکن، در هر ساعت حدود ۴۰۰ یا نهایتاً ۵۰۰ کالری خواهید سوزاند.

پس می توان گفت تردمیل ها برای لاغری و چربی سوزی می توانند تاثیر بیشتری نسبت به دوچرخه ثابت ها داشته باشند.

در انتها با اینکه ورزش کردن با تردمیل کالری سوزی بیشتری برایتان خواهد داشت اما استفاده از هر دو دستگاه فواید بسیار مهمی برای بدن دارند . و انتخاب شما با توجه به بودجه و نیازتان هرچه که باشد، همکاران ما در رزان کالا بهترین ها را در اختیار شما قرار خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *