تردمیل, وبلاگ, ورزشی

لاغری و چربی سوزی با تردمیل

دویدن روی تردمیل

استفاده از تردمیل برای اثر هوازی باعث کالری سوزی بالاتری به نسبت دیگر تجهیزات ورزشی می‌شود. شما می توانید با یک تردمیل خانگی، در خانه و یا تردمیل باشگاهی در محیط باشگاه فعالیت ورزشی خود را شروع کنید.

در ورزش با تردمیل و لاغری با تردمیل یک سری نکات هستند که باید به آن ها دقت کنید.

اول اینکه برای رسیدن به نتیجه دلخواهتون تمرین و تکرار را فراموش نکنید. هیچکس با 1 هفته و دوهفته ورزش و رژیم به خواسته خود نمی رسد و امکان ندارد بعد از یک ماه کسی به وزن و اندام دلخواهش برسد مگر اینکه نیم تا 1 کیلو اضافه وزن داشته باشه.

برای رسیدن به هدف باید تلاش کرد و تمرین مستمر داشت. باید پیاده روی با تردمیل را جزو برنامه روزانه و هفتگی خود قرار بدید و مدام این کار رو انجام بدین.

با ورزش و تمرین هوازی با تردمیل فقط پایین تنه شما نیست که تحت تاثیر قرار می گیرد و اگر روی بالا تنه خودتون هم تمرکز کنید، این قسمت رو هم درگیر می کنید. مثلا دست هاتون رو با راه رفتن رو تردمیل به صورت متعادل بالا و پایین ببرید و بازوهاتون را هم علاوه بر ران هاتون آب کنید. یا روی عضله سازی و فرم دهی این قسمت ها تمرکز کنید.

هنگام راه رفتن روی انواع تردمیل هیچوقت دسته های تردمیل را نگیرید، چرا که بازدهی شما را به شدت کاهش می دهد.

برای پیاده روی روی تردمیل ها حتما کفش مناسب داشته باشید تا آسیبی نبینید و بازدهی بالایی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چطور تسمه تردمیل باشگاهی و خانگی را عوض کنیم؟

چکار کنم که با تردمیل سریع لاغر شوم؟

اگر بخواهید به لاغری خود سرعت بدهید و برنامه روزانه ای برای کاهش وزن دارید انواع تردمیل ها می توانند به شما کم کنند.اما چگونه؟!

بهمنظور کاهش وزن شما می بایست نسبت به کالری دریافتی روزانه تان کالری بیشتری را بسوزانید.

برای این کار شما اگر هر روز 250 یا 500 کالری از کالری دریافتی روزانه تان کم کنید تا بدن شما وارد روند کاهش وزن بشود. خب در این مسیر تردمیل چه کمکی می کند؟

در این مرحله اگر شما از تردمیل استفاده کنید به لاغری خود سرعت داده و کالری بیشتری را حذف می کنید و زودتر به کاهش وزنتان می رسید و لاغر می شوید.

برای مثال به منظور کم کردن وزن  ۴٫۵ کیلوگرم در یک ماه می بایست در هفته ۶ روز و روزی ۱ ساعت بر روی تردمیل تمرین کرد. اگر نمی توانید ۱ ساعت کامل در روز بر روی تردمیل بدوید، آن را به ۲ نیم ساعت در روز تقسیم کنید؛ مثلا ۳۰ ‏دقیقه صبح و ۳۰ دقیقه عصر با تردمیل کار کنید.‏

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین تردمیل خانگی به همراه قیمت

پیاده روی با تردمیل

پس برای کم کردن  4.5 کیلو در ماه با تردمیل باید :

۶ روز در هفته و هر روز ۱ ساعت با تردمیل پیاده روی کنید.

کالری که می سوزانید بیشتر از مقداری باشد که می خورید؛ حدود ۲۵۰ الی ۵۰۰ ‏کالری

شاید بخواهید بدانید دقیقا چه نواحی از بدن را برای چربی سوزی هدف قرار می دهند؟”، آنها ران، باسن و حتی تردمیل برای لاغری شکم را بیان می‌کنند. به موجب این، تردمیل به طور مستقیم این مناطق از بدن را مورد هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید : چربی سوزی شکم و پهلو با رژیم غذایی و ورزشی رزان کالا

لاغری با تردمیل خانگی طول می کشد؟

راه رفتن با سرعت ۴ مایل بر ساعت ( ۶/۵ کیلومتر بر ساعت ) روی تردمیل برای:

فردی با وزن ۶۸ کیلوگرم در حدود ۳۵ دقیقه می تواند ۲۰۰ کالری بسوزاند.

فردی با وزن ۸۴ کیلوگرم همین ۲۰۰ کالری را می تواند در ۳۰ دقیقه بسوزاند.

اگر در طول ورزش شدت فعالیت را افزایش دهید به صورت کلی کالری بیشتری می سوزانید. با وزن ۶۸ کیلوگرم اگر به جای راه رفتن روی تردمیل بدود ۲۰۰ کالری را به جای ۳۵ دقیقه می تواند در ۲۰ دقیقه بسوزاند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید تردمیل خانگی و قیمت انواع تردمیل

پیاده روی و دویدن

برای افزایش کاهش وزن با تردمیل می توانید موارد زیر انجام دهید :

انجام تمرینات هیت یا سرعتی با تردمیل. به گونه ای که در این روش باید حدود 3 ثانیه راه بروید و 1 دقیقه بدوید.انجام تمرینات سرعتی با تردمیل خیلی به منظور بالا بردن ضربان قلب و چربی سوزی مفید می باشد.

همچنین می تونید 1 دقیقه راه بروید و 2 دقیقه بدوید.

همیشه با یک شیب و سرعت تکراری نباشید:

این موضوع یعنی این که اگر هرروز و به طور پیوسته دارید از تردمیل استفاده می کنید، هرروز با یک شیب و سرعت نباشید. سعی کنید به طور مرتب برای هرروز این شیب و سرعت رو تغییر بدید.

می تونید هنگام راه رفتن روی تردمیل از وطنه های نیم کیلویی یا بیشتر مناسب با قدرت جسمی خودتون استفاده کنید تا نتیجه بهتر و بیشتری درمورد کاهش وزن بگیرید.

هر 40 روز یک بار یه چند روزی به خودتون استراحت بدید و تو امریناتتون تنوع ایجاد کنید. مثلا یه دو سه روزی رو در فضای آزاد پیاده روی طبیعی داشته باشید.

در آخر به شما این نکته را باید بگیم که :

دویدن بسیار تند روی تردمیل موجب لاغری نمی‌شود چرا که این کار موجب می‌شود سیکل مصرف قند فعال شود و برای اینکه سیکل مصرف چربی فعال شود فرد باید حداقل 30 دقیقه ورزش کند بنابراین فردی که برای کاهش وزن از تردمیل استفاده می‌کند باید سعی کند از سرعت کم ولی مدت زیاد از تردمیل استفاده کند.

بیشتر بخوانید : ورزش با تردمیل در نتیجه لاغری و فرم دهی بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *