پزشکی و سلامت, تردمیل, وبلاگ, ورزشی

با تردمیل این بیماری ها را درمان کنید

درمان بیماری ها با تردمیل

درمان کبد چرب با تردمیل

ورزش با تردمیل حتی اگر به کاهش وزن منتهی نشود دارای فواید بسیاری می باشد که یکی از آن ها درمان کبد چرب شماست.

تاثیر فعالیت بدنی مثل ورزش های هوازی و راه رفتن روی تردمیل های خانگی و باشگاهی بر بیماری کبد چرب (هر دو نوع شناخته شده) کاملا واضح است. به طوری که اگر در ابتدای شروع ان بیماری هستید با ورزش با تردمیل خود را درمان خواهید کرد.

بدین گونه که ورزش با تاثیر بر اسید های چرب آزاد (FFA) می تواند بر میزان چربی ذخیره شده در کبد، اثر داشته باشد.

درمان بیماری کلیوی و فشار خون با تردمیل

دربيماران كليوي مزمن فشار خون بالا ميتواند به گلومرول منتقل شده وپروتئينوري را افزايش دهد.
به نظر ميرسد فعاليت بدني ميتواند بر ميزان فشار خون ودفع پروتئين موثر باشد.
مطالعه با هدف تعيين تأثير 8 هفته دويدن روي نوارگردان بر ميزان فشار خون ودفع پروتئين آلبومين در بيماران كليوي مزمن انجام شد.

مواد و روشها: مطالعه حاضر يك مطالعه تجربي است نمونه هاي اين تحقيق شامل 27 بيماركليوي مزمن مرد (15 نفر گروهكنتر و 12 نفر گروه تجربي) كه به صورت غير تصادفي و هدفمند انتخاب و بادرنظر گرفتن شرايط سن و ميزان تصفيه گلومرولي آنها به طور نسبي همتاسازي شده ودر دو گروه كنترل (15 نفر) و تجربي (12 نفر) قرارگرفتند.

قبل از شروع دوره تمرينها، نمونه خون و ادرار 24 ساعته انجام گرفت و ميزان آلبومين و كراتينين دفع شده در ادرار24ساعته و ميزان فشار خون سيستولي و دياستولي آزمودنيها قبل از فعاليت اندازه گيري و ثبت شدند.

درمان بیماری ها با تردمیل

گروه تجربي تحت تاثير يك برنامه تمريني عبارتند از: 8 هفته دويدن روي تردميل باشدت 80-50 درصد ضربان قلب بيشينه، كه هفته اي 3 جلسه و هر جلسه 30 تا 40 دقيقه به طول مي انجاميد، قرارگرفتند و بعد ازپايان دوره فعاليت و دوباره ازكليه ي آزمودنيهاي هر دو گروه كنترل و تجربي آزمايشهاي خون و ادرار 24 ساعته تحت شرايط مشابه قبل به عمل آمد.

سپس با استفاده از آزمونهاي ناپارامتري ويلكاكسون و يو من ويتني، داده هاي آماري مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند.

يافته ها: ميزان فشار خون سيستوليك بين دو گروه كنترل و تجربي بعد از 8 هفته دويدن روي تردميل تفاوت معناداري نشان نداد (2/0=P .(ميزان فشار خون دياستوليك درگروه تجربي بعد از 8 هفته دويدن رروي تردميل كاهش معنيداري نشان داد (001/0=P .( در ميزان آلبومين (8/0=P (ونسبت پروتئين به كراتينين دفع شده در ادرار 24 ساعته (7/0=P (در دو گروه كنترل و تجربي بعد از 8 هفته دويدن روي تردميل تغيير معنيداري مشاهده نشد.

بحث و نتيجه گيري: با توجه به نتايج اين مطالعه، فعاليت هوازي ميتواند اقدامي موثر در جهت كنترل فشار خون و كند كردن پيشرفت بيماري كليوي و جلوگيري از عوارض خارج كليوي فشار خون بالا مثل بيماري قلبي ـ عروقي وسكته مغزي باشد.

درمان بیماری ها با تردمیل

درمان واریس با دستگاه تردمیل:

یکی مهمترین راه های پیشگیری و درمان بیماری واریس، ورزش و فعالیت های بدنی است. البته نوع ورزش مهم است چرا که ورزشی برای واریس تاثیر مثبت خود را نشان می دهد که منجر به افزایش جریان خون در ساق پا و پاها شود. پس متوجه تاثیر راه رفتن روی تردمیل برای درمان این بیماری شدید.

پیاده روی، از جمله ورزشهایی است که برای پیشگیری و درمان بیماری واریس توصیه می شود. زیرا راه رفتن ملایم، فشار زیادی به مفاصل و عضلات پا وارد نمی کند. از طرفی باعث تسریع گردش خون شده و بهبود عملکرد جریان خون را به همراه دارد.

با خرید تردمیل حرفه ای و ایمن می توانید سلامتی بدن خود را حفظ و یا به درمان مشکلات جسمی تان بپردازید، که پیشنهاد ما این است برای انتخاب و خرید بهترین و مناسب ترین تردمیل خود از محصولات رزان کالا دیدن فرمایید.رزان کالا نماینده رسمی فروش محصولات ورزشی و باشگاهی می باشد که بهترین برند ها را با بهترین قیمت در اختیار مشتریان خود در سرار کشور قرار داده است.

درمان زانو درد و کمر درد با تردمیل خانگی و باشگاهی

استفاده از تردمیل در بیماران با مشکلات زانو مفید و سودمند است.اما و اما باید در نظر داشته باشید که چطور از تردمیل استفاده کنید. باید حتما از کفش، شیب، سرعت مناسب و رعایت نکات ایمنی برخوردار باشید.

در غیر اینصورت به جای تتاثیر مثبت تردمیل با تاثیر منفی آن مواجه می شوید.

بیشتر بخوانید : تردمیل خانگی با تردمیل باشگاهی چه فرقی دارد؟

درمان بیماری ها با تردمیل

درمان بیماری پارکینسون با تردمیل

پارکینسون بیماری است که در اثر اختلالات و ناهنجاری های عصبی بوجود می آید، که نشانه های این بیماری کاهش کنترل ماهیچه ها و لرزش قسمت هایی از بدن می باشد. طبق مطالعات علمی انجام شده و همچنین آزمایش افرادی که دارای این بیماری بوده اند به این نتیجه رسیده اند که تمرینات تردمیل می توانند باعث بهبود چشمگیری در وضعیت جسمی بیماران پارکینسون شود.

البته تمرین با تردمیل برای این افراد، همانند افرادی که زانو درد دارند باید با سرعت و شیب خیل ملایم و رعایت نکات ایمنی همراه باشد.

بیشتر بخوانید: مینی بایک | ورزش هایی که برای مسن ها مناسب است

پیشگیری از زوال مغز با تردمیل :

مغز انسان در سنین بزرگسالی نیز رشد می کند و دویدن می تواند به رشد آنها کمک شایانی بکند.

مطالعه بیشتر : لاغری و چربی سوزی با تردمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *