پزشکی و سلامت, وبلاگ

تصفیه هوا و راه های مقابله با آلودگی هوا

روش های مقابله با آلودگی هوا

هوای آلوده یکی از مشغله های مهم از جمله در شهر تهران است که متاسفانه هرسال با شروع سرما هوا نیز آلوده تر شده و زندگی شهروندان خصوصا کودکان را مختل می کند. آلودیگی هوا آسیب های مختلف به سلامت افراد و حتی موجب مرگ و میر آنها نیز می شود.

روش های وجود دارد که در صورت انجام این عوامل می توان به برخورداری از هوای پاک حتی در پاییز و زمستان امیدوار بود.

روش های مقابله با آلودگی هوا :

برای کاهش آلودگی هوا در شهر و خانه روش های گوناگونی پیشنهاد می شود مانند :

افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی، الزام کارخانه ها به رعایت استانداردهای آلایندگی، روش های حفاظت از خود در برابر آلودگی هوا، استفاده از ماسک در فضای باز، نگهداری از گیاهان تصفیه کننده هوا و…

اما قصد داریم شما را با یک روش بسیار آسان و بی دقدقه آشنا کنیم تا با خیال آسوده هوای خانه و محل سکونت خود را با هوای سالم تنفس کنید.

روش های مقابله با آلودگی هوا

استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای تصفیه هوا :

استفاده از دستگاه تصفیه هوای خانگی بهترین روش برای محافظت از افراد خانواده در برابر آلودگی هواست. دستگاه تصفیه هوا می تواند هوای محیط را از مواد حساسیت‌زا، برخی میکروب‌ها، گرد و غبار، پرز فرش، مبل و موی حیوانات پاکیزه کند.

یک دستگاه تصفیه هوا می تواند تا ۹۹.۹۷% آلاینده های موجود در هوای خانه را تصفیه کند.

بیشتر بخوانید : بهترین دستگاه تصفیه هوا چیست؟OTO Purey یا WinAir ؟

این دستگاه ها انواع و اندازه های مختلفی دارند. حتی انواع کوچک و قابل حمل که در خودروها و اتاق های کوچک نیز استفاده می شوند.

علاوه بر این مدل های بزرگتر هم دارند که در منازل، محل کار،محیط های عمومی و … مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از تصفیه هوا برای نوزادان، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی بسیار مفید می باشد .

روش های مقابله با آلودگی هوا

دستگاه تصفیه هوا چیست ؟

بطور معمول این دستگاه ها از فیلترهای هپا و کربن اکتیو بهره می گیرند که هیچ گونه ضرر و عوارضی ندارد. فیلتر HiSiv به کار رفته در دستگاه های تصفیه هوای هانیول از فناوری مورد استفاده در شاتل های ناسا بهره می گیرد.

دستگاه های تصفیه هوا دارای فیلتر های هستند که برای حذف ذرات معلق موجود در هوا، گرد و غبار، دود و….. موثر می باشند.این فیلترها دارای انواع مختلفی هستند و هرکدام ، کار مخصوصی را انجام می‌دهند.

مثلا پیش‌فیلتر در جذب ذرات از قبیل پرز فرش و پرده، مو و پر حیوانات و گردوخاک هوا موثر است.

بیشتر بخوانید : استفاده از چه دستگاه تصفیه هوایی مفید است؟

همچنین فیلتر پلاسما کار جذب الکتریکی ذرات آلرژی‌زا و دوده هوا با استفاده از تکنولوژی نانو، فیلتر کربن کار جذب بوها و گازهای سمی از قبیل بوی سیگار و مونواکسیدکربن، فیلتر هپا کار جذب کلیه ذرات معلق آلرژی‌زا تا 0/1 میکرون و آلاینده‌های مضر هوا از قبیل ویروس‌ها، باکتری‌ها، گرده‌های حساسیت‌زای گیاهان، مو و پر حیوانات تا 99درصد و لامپ یو وی کار ازبین‌بردن ویروس‌ها (آنفلوآنزای خوکی) و باکتری‌های هوازی و استریل هوای خروجی را انجام می‌دهند.(البته این فیلترها در زمان مناسب باید تعویض گردند.)

اما نکته بسیار مهم این است که این دستگاه‌ها، تنها می‌توانند هوا را در یک فضای بسته مانند اتاق، تصفیه کنند. این دستگاه ها برای تصفیه هوا بسیار مفید و کارآمد هستند اما نه اینکه تماما میکروب ها را خنثی کنند.

روش های مقابله با آلودگی هوا

استفاده از دستگاه های تصفیه آلماپرایم برای جلوگیری از آلودگی هوا

برند آلماپرایم یکی از معتبرترین برندهای تصفیه های هوا می باشد که کاربرد آن در مقاله های قبلی رزان کالا به طور کامل توضیح داده شده است. به منظور اطلاعات بیشتر می توانید مقاله چه دستگاه تصفیه هوایی بخرم؟ را بخوانید. رزان کالا نماینده رسمی فروش انواع دستگاه های تصفیه می باشد که بهترین برند های روز را با پایین ترین قیمت بازار در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

آیا دستگاه تصفیه هوا در پاکسازی ویروس از هوای خانه موثر است؟

جواب این سوال بستگی به نوع دستگاه تصفیه هوا دارد. اما به طورکلی می‌توان گفت که اگر از دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا استفاده کنید، ویروس‌های موجود در محیط هم از بین خواهند رفت.

مطالعه بیشتر : آیا واقعا دستگاه تصفیه هوا باعث پاکسازی هوا می شود؟

راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در خانه؟

  • از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید
  • منشا تولید آلودگی را کنترل کنید
  • تهویه هوای مناسب داشته باشید
  • از دستگاه تصفیه هوا کمک بگیرید
  • از پاک‌کننده‌های طبیعی استفاده کنید
  • از روغن‌هایی با نقطه جوش پایین‌تر استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *