پزشکی و سلامت, راهنمای خرید, وبلاگ

چه دستگاه تصفیه هوایی بخرم؟

دستگاه تصویه هوا چیست؟

دستگاه تصفیه هوا وسیله‌ای است که آلودگی‌های هوا را حذف می‌کند.

البته زمانی ک میگوییم هوا منظور هوای بیرون نیست بلکه مکان است.دستگاه تهویه هوا با تصفیه هوا کاملا متفاوت عمل می کند.

به این صورت که دستگاه تهویه صرفاً هوای داخل منزل را به بیرون از منزل هدایت می‌کند و هوای بیرون را به داخل انتقال می‌دهد؛ واضح است که این عمل به خودی خود به معنای پاک‌سازی هوا نیست.

دستگاه تصفیه هوا دستگاهی است که به آسانی هوای مکان شما، شرکت، خانه، خودرو و هر مان دیگری را پاکیزه می کند.

این دستگاه عموماً برای افراد مبتلا به آلرژی و آسم، همچنین از بین بردن دود سیگار به عنوان دستگاهی سودمند به کار می آید. انواع تجاری دستگاه تصفیه هوا به صورت کوچک و مستقل یا در ابعاد بزرگتر که در دستگاه‌های تهویه مطبوع در صنایع پزشکی، صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فایده استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای آلرژی و حساسیت

گرد و غبار، گرده گیاهان، شوره حیوانات خانگی، هاگ قارچ‌ها و… می‌توانند به عنوان آلرژی عمل کنند.

فضای داخل خانه همواره در معرض میکروب‌های مختلفی قرار دارد که این میکروب‌ها می‌توانند از چربی‌های حاصل از دود غذاها در آشپزخانه، مواد حساسیت‌زا در اثر وجود حیوانات خانگی، انواع قارچ‌ها و… به وجود بیایند.

همچنین رطوبت حمام و هوای داخل سرویس بهداشتی می‌توانند منجر به رشد قارچ‌ها و میکروب‌هایی شوند که برای سلامتی انسان مضر است.

آلودگی‌هایی که از بیرون در لباس‌ها و… و بدن ما جای گرفته‌اند و به داخل منزل انتقال داده می‌شوند نیز یکی دیگر مواردی هستند که فضای داخل منزل را آلوده می‌کنند.

این موارد همگی می‌توانند آلرژی‌زا باشند و در برخی مواقع باعث بیماری‌های جدی شوند. استفاده از دستگاه تصفیه هوا می‌تواند باعث بهبود تنفس شود و ابتلا به بروز حساسیت و آلرژی را به حد اقل می رساند.

تصفیه هوا آلما پرایم مدل AP-152

از دیگر فواید استفاده از دستگاه های تصفیه کننده هوا

برخی از دستگاه‌های الکترونیکی به دلیل ذرات معلق در هوا پس از مدتی دچار غبار گرفتگی می‌شوند و این غبار ممکن است به برخی از قطعات بسیار حساس آن‌ها آسیب برساند.

همه‌ی ما بارها مشاهده کرده‌ایم که قطعات کامپیوتر، جاهایی مانند پشت مانیتور، پشت کیس همگی پر از گرد و خاک شده‌اند. این آلودگی‌ها پس از مدتی منجر به اختلال در عملکرد کامپیوتر و آسیب رسیدن به قطعاتی مانند تراشه‌های الکتریکی، خازن‌ها، ترانزیستورها و… می‌شوند.

این اختلال گاه حتی می‌تواند باعث سوختن قطعاتی مانند هارد و مادربرد می‌شود.

تصفیه هوا خانگی از طریق از بین بردن ذرات معلق موجود در هوا تمام این آلودگی‌ها را برطرف می‌کند و هزینه‌های نگهداری از وسایل را کاهش می‌دهد.

دستگاه های تصویه هوا چگونه کارمی کنند؟

تصفیه هوا به روش‌های گوناگونی قابل انجام است.

معمولاً استفاده از فیلتراسیون (فیلتر هپا و کربن اکتیو) بی‌خطرترین روش هستند زیرا هیچ محصول جانبی به هوا استفاده نمی‌کنند. اما سایر روش‌ها مانند روش‌های تولید اوزون، یونیزاسیون، الکترواستاتیک و پلاسما، لامپ یو وی و فوتوکاتالیتیک، روش‌هایی هستند که با استفاده از فعال و انفعالات شیمیایی یا اضافه کردن ذرات و گاز به هوا، عمل تصفیه را انجام می دهند.

فیلتراسیون سه مرحله ای در تصفیه کننده های هوا:

بر اساس روند کلی طراحی دستگاه های تصفیه هوا بنظر میرسد بهترین ترکیب فیلتر برای یک دستگاه خانگی شامل یک پیش فیلتر ذرات معلق درشت، یک فیلتر کربن اکتیو برای بو و گازهای شیمیایی و در نهایت یک فیلتر هپا برای ذرات معلق بسیار ریز می باشد.

این فیلتراسیون سه مرحله ای نام دارد و یک دستگاه قوی می تواند از این چیدمان فیلتر در دو سمت مکش بهره ببرد و ظرفیت و عمر فیلتر ها را بالاببرد. ولی بر خلاف بسیاری از تبلیغات تعداد مراحل بالای فیلتراسیون اصلا لازم نیست و بسیاری از این فیلترها منجر به هیچ گونه بهبود واقعی در کیفیت هوا نمیشوند.

انواع دستگاه های تصفیه هوا

  • تصفیه هوا برای اماکن بزرگ
  • تصفیه هوا خانگی و و اماکن متوسط
  • تصفیه هوا برای اتاق خواب و کودک
  • تصفیه هوای خودرویی

دستگاه تصفیه چه مارکی بخرم ؟

آلماپرایم یک گروه تحقیقاتی،تولیدی و بازرگانی در زمینه دستگاه های تصفیه هوا می باشد, استفاده ازدستگاه تصفیه هوا در محل کار یا زندگی شما موجب سالم سازی هوا,ایجاد نشاط, رفع خستگی ها, آلودگی ها و آلرژی ها و… می گردد. که رزان کالا یکی از نمایندگان رسمی فروش این دستگاه های تصفیه ALMA PRIME می باشد.

در ادامه شما را با تعدادی از محصولات تصفیه هوای آلما پرایم آشنا می کنیم :

تصفیه هوا آلما پرایم مدل AP-331

دستگاه تصفیه هوا آلماپرایم مدل AP-331 از رزان کالا

تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP-331، دارای ۶ فیلتر می باشند. فیلتر اولیه که اولین خط تصفیه هوا را شکل می دهد، قابل شستشو بوده و به طور موثری بوها، میکروب ها و باکتری ها را از بین می برد و در کل ذرات بزرگتر را فیلتر کرده و با این کار عمر فیلتر HEPA را هم بیشتر می نماید.

تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP-151 :

تصفیه هوا آلماپرایم مدل AP-151 از مدل های سبک، کم حجم و مناسب است که می توانید در اتاق خواب، اتومبیل و همچنین دفتر کار استفاده کنید. اگر زمان زیادی از روز را در اتومبیل و یا دفتر کارتان همراه با همکاران زیاد، سپری می کنید بای گفت به شدت به این دستگاه نیازمندین.

تصفیه هوا آلماپرایم مدل AP-152 در رزان کالا:

دستگاه تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP-152 از مدل های سبک، کم حجم و مناسب است که می توانید در اتاق خواب، اتومبیل و همچنین دفتر کار استفاده کنید. اگر زمان زیادی از روز را در اتومبیل و یا دفتر کارتان همراه با همکاران زیاد، سپری می کنید بای گفت به شدت به این دستگاه نیازمندین. تصفیه هوای آلماپرایم تمامی ذراتی که باعث سرفه و خستگی و تنگی نفس شما می شوند را با ۵ فیلتر: اولیه، هپا، کربن فعال و ضد باکتری و فتوکاتالیست حذف می کند.

تصفیه هوا آلما پرایم مدل AP-152

تصفیه هوا آلماپرایم مدل AP-121

تصفیه هوا آلماپرایم مدل AP-121 از مدل های سبک، کم حجم و مناسب است که می تواند روی داشبورد قرار بگیرد.همچنین می توانید در اتاق خواب، اتومبیل و همچنین دفتر کار استفاده کنید.

اگر زمان زیادی از روز را در اتومبیل و یا دفتر کارتان همراه با همکاران زیاد، سپری می کنید باید گفت به شدت به این دستگاه نیازمندین. تصفیه هوا آلماپرایم تمامی ذراتی که باعث سرفه و خستگی و تنگی نفس شما می شوند را با ۵ فیلتر: اولیه، هپا، کربن فعال و ضد باکتری و فتوکاتالیست حذف می کند.

سایر دستگاه های تصفیه هوای آلما پرایم های موجود در رزان کالا
  • تصفیه هوا آلماپرایم مدل AP-421
  • دستگاه تصفیه هوا آلما پرایم مدل AP-261
  • تصفیه کننده هوا آلما پرایم مدل AP-431
  • دستگاه تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP-241

10 سال خدمات پس از فروش دستگاه های تصفیه هوا آلماپرایم در رزان کالا

شما می توانید نمونه های اصلی تصفیه هوای آلماپرایم  را با قیمت بسیار مناسب تر از بازار ا فروشگاه رزان کالا خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *