پزشکی و سلامت

آشنایی با انواع ماساژ و لوازم ماساژ

فواید ماساژ برای بدن

با ماساژ درمانی اندام به حالت متعادل بر مي گردد . مثل لاغري ، سفت شدن اندامها و ريلكس شدن و در پایان شما میتوانید حس خوبی را در طول روز یا حتی بعد از یک خواب آسوده داشته باشید که همه ی اینها از فواید ماساژ برای بدن و سلامتی میباشد.

تاثیر ماساژ بر روی دستگاه اعصاب

از دیگر فواید ماساژ درمانی برای بدن، اختلالاتي مثل بي خوابي ، تنش ، سردردها و ساير بيماريهاي ناشي از فشارهاي رواني تحت تاثير قدرت شفابخش تماس انگشتان بهبود مي يابند.

تاثیر ماساژ بر روی دستگاه عضلاني

ماساژ(فواید ماساژ درمانی برای بدن) ميتواند براي كشش و نيرو بخشيدن به عضلات ، تقويت آنها براي يك حالت ارتجاعي و استحكام طبيعي مورد استفاده قرار گيرد. در برطرف كردن گرفتگي عضلات كمك شايان به بدن مي نمايد .

تاثیر ماساژ بر روی دستگاه اسكلتي و مفاصل

ماساژ و فواید دیگر آن بر استخوانها از راه غير مستقيم اثر ميگذارد . بدين ترتيب كه با بهتر كردن گردش خون و لنف در عضلات گردش خون در استخوانها بهتر ميشود.

تاثیر ماساژ بر روی دستگاه گردش خون

ماساژ با تشديد جريان خون در تمام سيستمهاي بدن ، فشار وارد بر رگها و سياهرگها را كم مي كند و گردش خون ضعيف را بهبود مي بخشد و ناراحتيهاي قلبي را كاهش ميدهد .

تاثیر ماساژ بر روی ماساژ برای دستگاه لنفاوي

با ماساژ تركيبات سمي و مضر كه به علت فشارهاي جسمي و رواني بيش از حد در بدن انباشته شده است به سرعت از بين مي رود .

تاثیر ماساژ بر روی دستگاه تنفسي

با ماساژ بيشتر ريتم تنفس آرام و عميق خواهد شد .

تاثیر ماساژ بر روی پوست و بافتهاي سلول زير پوست :

ماساژ غدد چربي و عروق را تحريك ميكند و با تقويت عملكرد آنها سموم مترشحه را دفع مي نمايد . مخاط پوست باز ميشود و تنفس و نرمي پوست بيشتر ميشود .

ماساژ ها به دو دسته ماساژ ملایم و ماساژ شدید تقسیم می شوند که به معرفی این دو دسته می پردازیم.

  • ماساژ کالیفرنیایی

ابتدا کل بدن را چرب می کنید و سپس ضربه های آرامی را پشت سر هم بر آن وارد می کنید. مقدار بسیار کمی فشار در این نوع ماساژ وجود دارد.

فواید: کل بدن به آرامش دست پیدا می کند و ذهن شما نیز در حالت مناسبی قرار می گیرد. همانطور که مشاهده کردید این ماساژ باعث می شود که حالت نرمی به تمام اعضای بدن شما دست بدهد.

  • اِسالِن

این نوع ماساژ ماهیچه ها را منبسط کرده و گردش خون را به وسیله مالش های طولانی مدت و ملایم تنظیم می نماید. با این کار هشیاری بدن شما بالا رفته و قدرت تفکر شما را به طرز شگفت انگیزی ارتقا می دهد.

فواید: علاوه بر اینکه آرامش عضلات و سیستم عصبی را برای شما به همراه دارد، غدد لنفاوی و رگ های خونی را هم وادار می کند که تکسین بیشتری دفع کنند و همچنین قابلیت ارتجاعی بافت ها را نیز افزایش می دهد.

  • حس درمانی

نقاطی که در دست ها و پاها از خود نسبت به یک محرک بیرونی عکس العمل نشان می دهند، به تمام نقاط بدن می رسند و از این طریق از فشار وارد بر این قسمتها را کاهش می دهند.

این ماساژ گردش خون، و عملکرد ذهن و بدن را بهبود می بخشد.

فواید: از جمله مزایای این تمرین ارتقای هشیاری روحی و جسمی است. انگیزه، اعتماد به نفس و تمرکز شما افزایش پیدا می کند.

  • ماساژ تایلندی

این نوع ماساژ به “یوگا برای افراد تنبل” تشبیه شده که در آن تمام عضلات بدن کشیده می شوند و مفاصل نیز باز و بسته می شوند. این کار را باید از کف پای خود شروع کنید و کم کم آنرا به قسمت های بالایی هدایت کنید.

فواید: متخصصان این نوع ماساژ معتقد هستند که اگر تمرین های آنرا انجام دهید، بدن شما از آن حالت خشکی در می آید و “سطح انرژی” بدن در حال نرمال قرار می گیرد.

  • وَتسو

در این نوع ماساژ فرد مورد نظر در داخل آب گرم دراز می کشد و سپس قسمت های مشخصی از بدن او مورد ماساژ قرار می گیرد.

به دلیل اینکه جاذبه در آب تا حدی کمتر می شود ماساژ دهنده از آزادی عمل بیشتری برخوردار است.

فواید: زمانی که در آب شناور هستید بیشتر بر روی تنفس خود تمرکز می کنید و به همین دلیل نفس های عمیق کشیده و به آرامش بیشتری دست پیدا می کنید.

  • ماساژ استخوانی

بر اساس درمان از طریق مالش ماهیچه ها و استخوان ها این نوع ماساژ شما را از شر فشار و استرس ذهنی و ماهیچه ای خلاص می کند.

بدن را متعادل می کند، درد و استرس را از شما دور نگه می دارد.

فواید: هشیاری درونی شما را افزایش می دهد و سبب می شود شما مشکلات و ناراحتی هایتان را درمان کنید. ( به اصطلاح نوعی خود درمانی است)

  • ماساژ های شدید

حالا از این ماساژهای ملایم و شیرین می گذریم و به انواع سخت تر آن می رسیم. ماساژهای عمیقی که تاثیر آنها بسیار شگرف و عینی است.

  • آما

بر اساس طب سوزنی چین باستان این ماساژ بر روی قسمت های حساس بدن تاثیر گذاشته و میزان انرژی را تنظیم می کند.

فواید: کانال هایی برای ورود و خروج انرژی باز می کند و مزایای بیشماری را به همراه دارد.

  • ماساژ نقاط حساس

فشارهای دائمی معمولا بر روی نقاط حساس بدن تاثیر منفی می گذارند و سبب می شوند که مواد زائد در این قسمت ها انباشته شود. این ماساژ باعث دفع تکسین و ترشح آندروفین در بدن می شود.

فواید: باعث از بین بردن فشار ماهیچه ای شده و دردهایی که از طریق اسیب های ورزش، جراحی و تصادفات به بدن وارد شده را از بین می برد.

  • شیاتسو

همانند آما، شیاتسو نیز بر روی نقاط فشار کار می کند، اما علاوه بر آن بر روی گردش خون و کشش مفاصل نیز موثر است.

فواید: این ماساژ سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند و شما را در مقابل کمر درد، سر درد، اسم، و خشکی ستون فقرات نجات می دهد.

  • ماساژهای ورزشی

این ماساژ بیشتر برای ورزشکاران کاربرد دارد و تلفیقی از ماساز سوئدی و شیاتسو است که بر روی ماهیچه های خاصی که ورزشکار بیشتر از آنها استفاده می کند توجه دارد.

فواید: باعث می شود که ورزشکار کار خود را به بهترین نحو انجام دهد، احساس سستی و تنبلی را از بین می برد، آسیب های ورزشی را التیام می بخشد، از ورم کردن قسمت های مختلف بدن جلوگیری می کند و در آخر به بهبود اندام صدمه دیده کمک می کند.

  • ماساژ سوئدی

این ورزش به عمق ماهیچه ها و استخوان ها نفوذ می کند و جریان خون به سمت قلب را تسریعمی بخشد.

فواید: زمان بهبودی از آسیب های وارده بر ماهیچه ها را کاهش می دهد، دفع اوریک اسید و لاکتیک را افزایش می دهد و در آخر قابلیت ارتجاعی رباط و زرد پی را بیشتر می کند.

  • ماساژ سنگی

سنگ های سرد و یا گرم کاملا صاف را که به روغن آغشته شده اند را به بدن فرد فشار می دهیم. این ماساژ معمولا با ماساز سوئدی همراه است.

فواید: گفته می شود که سنگ های مختلف دارای خواص درمانی متفاوتی هستند به همین دلیل مزایای هر سنگی متفاوت است و با توجه به نیاز مراجعین قابل درمان می باشد.

انواع سنگ ماساژ

انواع سنگ ماساژ با بهترین قیمت در فروشگاه لوازم ماساژ رزان کالا به فروش می رسد که شما جهت خرید سنگ ماساژ با قیمت مناسب می توانید از سنگ های موجود دیدن نمایید و از خواص درمانی این سنگ های ماساژ اطلاع پیدا کنید.

مبل و صندلی ماساژور

یکی از ابزارهای ماساژ، صندلی ماساژور یا مبل های ماساژور می باشد که این صندلی های ماساژور برقی بصورت هوشمند و اتوماتیک پیشرفته ترین روشهای ماساژ بدن را اجرا می کنند.

فواید دستگاه ماساژور عبارتند از:

  • چربی سوزی و تناسب اندام
  • ساخت عضله
  • افزایش تراکم استخوان
  • سفت مردن پوست و عدم افتادگی
  • کاهش سلولیت و تولید کلاژن طبیعی بدن را افزایش می دهد
  • کاهش فشار خون بالا
  • زمان بازیابی پس از تمرین را کاهش دهید.
  • به طور چشمگیری انعطاف پذیری را افزایش می دهد: با توجه به جریان خون بهتر، حرارت دادن به ماهیچه ها و رفلکس کشش تاندون بدن بسیار راحت تر می شود.
  • بهبود احساس تعادل و هماهنگی: گیرنده های کل بدن در همان زمان تحریک می شوند که منجر به بهبود هماهنگی عضلات مربوطه می شود و در عین حال احساس تعادل بیشتر را فراهم می کند.
  • کاهش استرس: باعث خلق و خوی بهتر و حس آرامش می شود.ماساژ به شما کمک می کند که آرام باشید.
  • کمک به بی خوابی
  • درمان بیماری هایی نظیر سرطان و ام اس MS

ماساژ صورت و فواید ماساژ صورت

ماساژ صورت هم فواید آرامش بخش و هم فواید زیادی برای جوانسازی پوست دارد.

با این ماساژ پوستی نرم‌تر و در عین حال سفت‌تر خواهید داشت. و در نتیجه عضلات و پوست صورت شما بسیار بهتر روی صورت شما قرار می‌گیرند.

علاوه بر این‌ها ماساژ صورت باعث تکسین سردرد و دردهایی که در ناحیه صورت شکل گرفته می‌شوند و به ریلکس شدن عضلات صورت و چشم‌ها کمک بسیاری می‌کند.

از این نوع ماساژ برای تحریک جریان خون و کاهش استرس و تنش هم استفاده می‌کنند.

بهترین روغن برای ماساژ صورت

برای لذت بردن از یک ماساژ کامل و حرفه‌ای نیاز به یک روغن خوب خواهید داشت. استفاده از روغن در ماساژ صورت هم برای پوست صورت شما بسیار مفید خواهد بود و هم حس تجربه آرامش با ماساژ صورت را بسیار بهتر و خاص‌تر می‌کند. استفاده از روغن مناسب در این روش بسیار مهم است.

تاثیر ماساژ بر لاغری

ماساژ درمانی معجزه نیست ؛کاتالیزور است .

در مبحث تاثیر بر روی لاغری انقباض هایی می توانند در بدن رخ دهند که بنا به گفته کارشناسان سبب شده است تا بیماری ها در بدن افراد رخ دهد .

باید توجه داشته باشیم که همان گونه که ماساژموجب از بین رفتن برخی از بیماری ها می شود در کاهش چاقی نیز به ما کمک کند.

البته فراموش نکنید که تاثیر ماساژ بر روی لاغری در واقع نقش کاتالیزور را بازی می کند ؛البته این کاتالیزور در کنار ورزش صحیح و و همچنین رعایت برنامه غذایی می تواند مدت زمان لاغری را کوتاه تر کند.اگر بعد از ورزش از ماساژ استفاده کنید موجب می شود تا ترمیم عضلات و دریافت ریز مغذی ها صورت بگیرد .

فواید بی نظیر ماساژ پا

  • افزایش گردش خون
  • خواب خوب
  • مبارزه با استرس و اضطراب
  • کاهش کمردرد
  • کاهش پادرد و دیگر دردهای مزمن
  • کاهش فشار خون
  • جلوگیری از ورم پایین پا

معرفی انواع ماساژور پا

رزان کالا تمامی لوازم ماساژ پا را با بهترین برند های دنیا به فروش می رساند که می توانید برای خرید ماساژور پا به صفحه مربوط به این محصولات مراجعه نمایید.

انواع لوازم ماساژ موجود در دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *