دسته‌بندی نشده, ورزشی

الپتیکال یا اسکی فضایی یکی از بهترین دستگاه های چربی سوزی

اسکی فضایی یا الپتیکال چیست؟

الپتیکال یا اسکی فضایی وسیله ایست که تلفیقی از ورزش پیاده روی، اسکی و دوچرخه سواری می باشد و استفاده از آن سبب تحرک اندام های فوقانی و تحتانی بدن به طور همزمان می شود.

دوچرخه ثابت بهتر است یا الپتیکال و اسکی فضایی؟

انجام اسکی فضایی به علت اینکه با قرار گرفتن وزن بدن بر روی ماهیچه‌های پا همراه است مانع از بروز پوکی استخوان می‌شود که از این نظر نسبت به انجام دوچرخه ثابت به مراتب بهتر است. به شما پیشنهاد می کنیم به منظور خرید دوچرخه ثابت به صفحه مربوطه در این سایت مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید:

ورزش با دوچرخه ثابت و تناسب اندام


فواید اسکی فضایی یا الپتیکال

  • ورزش با اسکی فضایی میزان استرس و فشار روزانه را به راحتی از پاهای شما خارج می‌کند.
  • الپتیکال با از بین بردن استرس و با انجام منظم می‌تواند به کالری سوزی و حذف چربی اضافه از بدن کمک کند.
  • ورزش با اسکی فضایی عضلات نسبتا زیادی را از بالاتنه و پایین تنه را درگیر می‌کند. عضلات بازو پشت بازو، شکم، سینه و عضلات پایین تنه مانند همسترینگ، باسن و دوقلو ساق و …
  • این ورزش حرکت در مسیر مفاصل پا، باسن، ران و … باعث می‌شود که آسیبی متوجه مفاصل بدن نشود.
  • در هنگام انجام اسکی فضایی عضلات زیادی از بالاتنه و پایین تنه درگیر خواهد شد. هر چه میزان عضلات درگیر شده بیشتر باشد، انرژی بیشتری سوخته می‌شود و در نتیجه کاهش وزن سریعتر از آن چیزی که متصور هستیم اتفاق خواهد افتاد.
  • بیشتر دستگاههای اسکی فضایی دارای ویژگی گام معکوس هستند و استفاده از این ویژگی در طول تمرینات سبب می شود تا عضلات و ماهیچه های بیشتری درگیر فعالیت و ورزش شوند و این برای تقویت سریعتر بدن و کسب آمادگی همه جانبه بسیار موثر است.
  • الپتیکال در میان سایر دستگاههای بدنسازی کالری سوزی بالاتری دارد و بر خلاف تصور عده ای که گمان می کنند ورزش با اسکی فضایی ساده و کم تحرک می باشد استفاده از آن در کاهش وزن و تناسب اندام بسیار موثر است.
  • ورزش با اسکی فضایی میتواند برای افرادی که از کمر درد رنج می برند انتخاب درستی باشد. اسکی فضایی یک ابزار ورزشی کاملا بی خطر است که در تمام مدت ورزش پدالهای دستگاه از حرکات پاها پشتیبانی می کنند و مانع از ورود ضربه به کمر و ستون فقرات می شوند.

ورزش با اسکی فضایی برای لاغری شکم و پهلو

برای لاغری شکم و پهلو با الپتیکال می توانید تمرین hiit زیر را انجام دهید که باعث چربی سوزی بیشتر شما می شود:

این تمرین با اسکی فضایی هرچه ادعا داشتید را به چالش خواهد کشید. در این برنامه با تغییر مقاومت و کم و زیاد کردن آن حسابی به نفس نفس زدن خواهید افتاد.

هدف تمرین HIIT بالا بردن ضربان قلب و رساندن شما به چربی سوزی بیشتر است و هیچ فرقی نمی کند که روی تردمیل ورزش کنید یا دستگاه الپتیکال، در هر دو صورت چربی سوزی زیادی در انتظارتان خواهد بود.

برنامه چربی سوزی و عضله سازی با الپتیکال

تصویر زیر برنامه ای تمرینی با الپتیکال به منظور چربی سوزی و عضله سازی می باشد:

دراین برنامه ورزش بر روی اسکی فضایی، تمرکز شما بر روی تعداد رکاب زدن ها در هر دقیقه بوده و فقط مقاومت دستگاه را تغییر خواهیم داد. شیب دستگاه را روی ۵ تنظیم کرده و در سه مرحله مقاومت دستگاه را افزایش دهید. سپس ۱ دقیقه زمان برای استراحت در نظر گرفته و مقاومت دستگاه را به ۰ برسانید.

برنامه استفاده از الپتیکال برای چربی سوزی

ابتدا ۵ دقیقه خودتان را گرم کنید. با ۴۰% توانایی خود در گرم کردن تمرین را انجام دهید. سپس سطح مقاومت الپتیکال را افزایش دهید تا زمانی که به ۸۰% از تمام تلاش خود برسید.

بعد از دو دقیقه مقاومت را به میزانی که در تمرین به آن عادت داشتید کاهش دهید اما سرعت گام ها را بیشتر کنید تا هم چنان در۸۰% توانایی خود ورزش کنید.

در طول ۲۰ دقیقه هر دو دقیقه بین مقاوت بالا و سرعت بالا تناوب ایجاد کنید.

هشدار: این یک تمرین سطح بالاست و نیاز به آمادگی قبلی دارد. اگر شما تازه کار هستید این برنامه الپتیکال برایتان خیلی زیاد است.

سه روز در هفته با ۵۰% توان یا در ۱۰ دقیقه تمرین را آغاز کنید. برای آنکه بتوانید ده دقیقه دیگر به آن اضافه کنید یک یا دو هفته دیگر ممکن است طول بکشد.

بعد از آنکه ۱۰ دقیقه را کامل کردید، هفته دیگر سعی کنید ۱۵ دقیقه بروید. این کار را هم چنان انجام بدهید تا در نهایت بتوانید ۲۰ دقیقه کامل آن را انجام دهید.

پیشنهاد می کنم قبل از تمرین دو لیوان آب بخورید و در حال تمرین نیز یک بطری آب را نزدیک خود نگه دارید. وقتی سرعتتان در حال کاهش است جرعه ای آب بنوشید.

آیا اسکی فضایی برای زانو مضر است ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت :

اسکی فضایی مناسب ترین دستگاهی است که اثرات آسیبی بسیار کمی بر روی زانو ها دارد.

این دستگاه ورزشی کم اثر ترین وسیله ورزشی از نکته نظر آسیبی برای اندام هایی مانند زانو، و کمر محسوب می شود که خود میتواند گزینه بسیار مناسبی به جای پیاده روی، دویدن باشد و با افزایش جریان خون در غضروف ها، عضلات زانو را تقویت کند.

خرید اسکی فضایی با قیمت مناسب در رزان کالا

دوچرخه ثابت چه میزان به لاغری کمک می کند؟

اگر هدف ورزش شما فقط یک کیلوگرم کاهش وزن است یا اینکه دکتر به شما توصیه کرده تا 45 کیلوگرم کم ‏کنید، دوچرخه ثابت می تواند بلیطی به سوی موفقیت شما باشد.

اگر کار با دوچرخه ثابت با یک رژیم کم کالری ‏ترکیب شود، به شما کمک می کند تا مقدار زیادی از چربی های اضافی بدنتان را آب کنید.‏ اول از همه باید اقدام به خرید دوچرخه ثابت کنید .


حتما بخوانید:

ورزش اسپینینگ یا دوچرخه ثابت چیست؟معرفی بهترین اسپینینگ


بهترین دستگاه ورزشی برای سوزاندن چربی کدام است؟

  • اسکی فضایی (Elliptical)
  • دوچرخه ثابت (The Stationary Bike)
  • تردمیل

برای خرید تردمیل خانگی رزان کالا بهترین ها را با مناسب ترین قیمت در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهد.

  • دستگاه پله (StairMaster)
  • دستگاه هوازی روینگ (The Rowing)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *