پزشکی و سلامت, وبلاگ, ورزشی

مینی بایک | ورزش هایی که برای مسن ها مناسب است

مینی بایک | ورزش هایی که برای مسن ها مناسب است

ورزش کردن فواید بی نظیری دارد که تناسب اندام یکی از برجسته ترین های فواید این فعالیت می باشد.

ورزش کردن جریان خون را بالا می برد و مانع از انباشته شدن چربی در رگ های ما می شود و به سلامت قلب، کبد، ریه و تمام مناطق بدن ما کمک میکند. حال در نظر بگیرید که اگر ورزش و فعالیت های ورزشی را از دوران جوانی انجام دهیم یک پیرمرد و پیرزن سالم خواهیم شد که از سلامت قلب و جانمان برخورداریم.

اگر از دوران جوانی به این فکر بیوفتیم و مراقب سلامت خود برای دوران کهولت سن باشیم که چقدر هم عالی ولی اگر سنمان بالا رفته و می خواهیم بتا به دلایلی ورزش را شروع کنیم باز هم زمان باقیست و می تونیم این کار را بکنیم.

این روز ها علم و تکنولوژی به قدر پیشرفت کرده که حتی باشگاه ها هم مناسب افراد مسن هستند و برای آن ها جا و وسایل بدنسازی و لوزم ورزشی وجود دارد.

مینی بایک ها یا پدال برقی ها که از انواع دوچرخه های ثابت هستند جزو همین لوازم جدید ورزشی بی خطر می باشند.

اگر بنا به هر دلیلی امکان رفتن به باشگته ها هم نباشد، امروزه وسایلی همچون مینی بایک ها یا پدال های مکانیکی برای این افراد و شرایط تعبیه شده اند.

حال در ادامه ابتدا به انواع ورزش هایی که مسن های ما می توانند انجام بدهند صحبت می کنیم و سپس در مورد این دوچرخه های مینی بایک نیز صحبت می کنیم.

مینی بایک | ورزش هایی که برای مسن ها مناسب است
انواع حرکات ورزشی که مناسب سن دار ها و پیر ها مناسب می باشد:
ورزش های نشسته

این افراد باید سعی کنند ورزش های نشسته انجام دهند. مثلا روی یک صندلی بنشینند و حرکات نرمشی بالا تنه و پایین تنه را به راحتی انجام دهند. پس هر نوع حرکت ورزشی نشسته و سبکی که به کمر آن ها آسیب نرساند برایشان مفید است.

یوگا و تای چی

یوگا ورزشی می باشد که برای مسن ها بسیار مناسب است و باعث حفظ سلامت آن ها و همینطور بهبودشان می شود. یوگا یکی از بهترین ورزش هایی هست که در هر سن و سالی روی سلامت جسم، ذهن و حتی پوست ما تاثیر گزار است.

ورزش ایروبیک و هوازی

افرا مسن می توانند در کلاس های ایروبیک باشگاه ها زیر نظر مربی و پزشک شرکت کنند و باعث تقویت سیستم اسکلتی و عضلانی آن ها می شود، همینطور برای سیستم قلبی، عروقی، عصبی و حالات روحی و روانی فرد نیز موثراست.

ورزش غیرهوازی برای تقویت گروه خاصی از عضلات برای تقویت مفاصل انجام می‌شود، ولی عمده‌ترین ورزشی که برای سالمندان توصیه می‌شود ورزش‌های هوازی است.

مینی بایک | ورزش هایی که برای مسن ها مناسب است
پیاده روی

پیاده روی که خود یک ورزش مادر هست که تمامی ما آن را به عنوان یکی از بهترین تمرین ها می شناسیم.

مسن های ما برای انجام پیاده روی باید به پارک ها بروند یا مسیر های پیاده روی مناسب را برای خود انتخاب کنند.

البته اگر امکان خارج شدن آن ها از منزل به خاطر خطرات احتمالی و یا آلودگی هوا وجود ندارد، به راحتی می توانید با استفاده از تردمیل های خانگی به آن ها امکان پیاده روی و ورزش در خانه را بدهید. البته باید مواظبشان باشید که دسته هارا رها نکنند و بی احتیاطی نکرده و مواظبشان باشید.

شنا و دوچرخه سواری

شنا کردن و دوچرخه سواری به عنوان ورزش‌های سودمند به سالمندان پیشنهاد می‌شوند.

سالمندان اگر بتوانند به مدت 30 دقیقه ورزش‌های هوازی مثل پیاده روی، دوچرخه سواری و یا شنا را در بیشتر روزهای هفته یا هر روز هفته انجام بدهند بسیار سودمند خواهد بود. و موجب حفظ سلامتشان می شود.

البته به منظور دوچرخه سواری نیز می توانید برای سالمندان خود دوچرخه های ثابت خانگی و باشگاهی را تهیه کنید.

خوشبختانه رزان کالا یک فروشگاه معتبر و نماینده رسمی فروش وسایل باشگاهی و ورزشی می باشد که می توانید از همکاران ما در رزان کالا جهت خرید وسیله مورد نظرتان کمک بگیرید.

انواع مینی بایک، پدال برقی و پدال مکانیکی در رزان کالا

ورزش با دوچرخه ثابت مینی بایک یا پدال برقی

مینی بایک ها یا پدال های برقی نوعی از دوچرخه ثابت هستند که  ساختار ویژه ای دارد و در مقالات قبلی رزان کالا “مینی بایک یا پدال برقی چیست؟معرفی بهترین پدال برقی” به صورت کامل با این وسیله ورزشی آشنا شوید.

این وسیله به گونه ای طراحی شده که حتی به صورت نشسته و یا خوابیده دوچرخه سواری کنند. در صورتی که کاملا بی خطر هستند.

به منظور خرید مینی بایک می توانید به صفحه محصولات مربوطه در سایت رزان کالا مراجعه نمایید و بهترین و مناسب ترین دوچرخه مکانیکی، پدال برقی و یا مینی بایک را برای سالمند خود و یا فردی که از سلامت جسمی کامل برخوردار نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *