تردمیل, راهنمای خرید, وبلاگ, ورزشی

بررسی موتور تردمیل های خانگی یا موتور های DC

بررسی موتور تردمیل های خانگی یا موتور های DC

قدرت موتور و موتور تردمیل یکی از مهمترین مواردی می باشد که هنگام خرید یک تردمیل خانگی و یا تردمیل های نوع دیگر می باشد.

اگر شما هم تمایل به خرید یک تردمیل خانگی خوب هستین باید به نکات مهم قبل از خرید توجه کنید که موتور یکی از آنهاست.

هنگام استفاده از تردمیل بیشترین فشار به موتور تردمیل وارد می شود و شما باید بدانید که متناسب با وزن و مدت زمان و نوع تمرینی که می کنید چه قدرت موتور و چه موتوری برای دستگاه تردمیل شما مناسب است؟!

بهتر است بخوانید: آیا دستگاه تردمیلم خراب شده و نیاز به تعمیر دارد؟

اگر شما نیز جزو ورزشکاران حرفه ای می باشید که می خواهید به صورت پیوسته از تردمیل خانگی خود استفاده کنید قطعا باید به دنبال با کیفیت ترین تردمیل خانگی باشید چرا که با توجه به فشاری که به این تردمیل ها وارد می شوند زود داغ می شوند و نیاز به تعمیر پیدا می کنند. پس هنگام خرید نیز به گارانتی دستگاه خود دقت کنید. هرچند که اگر شما هنگام خرید، دستگاهی متناسب با خواسته ها و شرایط مناسب خود از قبیل وزن، قدرت موتور را انتخاب نمایید شاهد خرابی و نیازمند به تعمیر نخواهید بود.

خب در ادامه بهتر است به موتور تردمیل های خانگی بپردازیم تا شناخت کامل تری را از موتور های تردمیل های خانگی پیدا کنید.

قدرت موتور تردمیل های خانگی

قدرت موتور این نوع تردمیل ها بر حسب اسب بخار تعیین میشودبه صورت زیر دسته بندی می شوند:

  • قدرت موتور مناسب پیاده روی : موتور با قدرت 2 اسب بخار
  • قدرت موتور مناسب دویدن روی تردمیل : موتور با قدرت 2.5 اسب بخار
  • موتور تردمیل مناسب دوندگان حرفه ای : 3 اسب بخار یا بالاتر

در نظر داشته باشید برای افرادی که بالای 100 کیلوگرم هستند، بدون در نظر گرفتن نوع و شدت تمرین، قدرت موتور باید حداقل 5/2 اسب بخار باشد.

نوع موتور تردمیل های خانگی چیست؟

موتور تردمیل های خانگی DC می باشند اما این یعنی چه؟! این بدین معنی است که این موتور ها از جریان مستقیم یا همان  استفاده می کنند. جریان مستقیم برق یا همان DC یا Direct current ساده ترین نوع جریان الکتریسیته می باشد که به صورت پیوسته ثابت می باشد.

جریان برق خانه ها نیز چون جریان مستقیم می باشد پس تردمیل های خانگی نیز با موتور DC بوده و مناسب منازل و محل کار با این جریان برق می باشد. این موتور ها سر و صدای کمتری دارند و ارزانترند.

موتور تردمیل های خانگی یا همان DC نسبت به موتور تردمیل های باشگاهی ارزانترند. چرا که قدرت موتور تردمیل های باشگاهی بیشتر بوده و از جریان برق متناوب استفاده می شود , جریان برق متناوب جریان الکتریکی است که در آن اندازه جریان به شکل چرخه ای تغییر می کند (AC), اما در جریان برق مستقیم (DC) اندازه جریان برق همواره ثابت باقی می ماند و چون مصرف برق باشگاه ها و اماکن تجاری تنابی است باید از موتور های با جریان تناوبی یا AC استفاده کنند که این موتور ها نسبت به موتورهای تردمیل خانگی قیمت بالاتری دارند.

مطالعه بیشتر : همه چیز را در مورد تردمیل بدانید

تفاوت موتور DC با موتور AC

موتور تردمیل های باشگاهی از جریان برق تنابی AC استفاده می کنند.قدرت بالاتری دارند، سر و صدای بیشتری دارند و میتوان به صورت طولانی مدت مورد استفاده ورزشکاران قرار بگیرند و نسبت به موتورهایی با جریان برق مستقیم گرانترند.

موتور تردمیل های خانگی از جریان مستقیم DC استفاده می کنند و بهتر است نیم ساعت یکبار خاموش شوند تا فشار کمتری به موتور وارد شود و قیمت پایین تری دارند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع تردمیل در فروشگاه رزان کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *