تردمیل, وبلاگ, ورزشی

آیا تردمیل برقی با تردمیل مکانیکی فرق دارد؟

آیا تردمیل برقی با تردمیل مکانیکی فرق دارد؟

تفاوت تردمیل مکانیکی و برقی:

تردمیل ها دستگاه های حرفه ای هوازی می باشند که طرفداران زیادی را در عرصه ورزش به خود اختصاص داده اند.

تردمیل یک دستگاه ورزشی است که بر روی تسمه آن اقدام به دویدن یا پیاده روی می کنیم.

در کل تردمیل در دو نوع مکانیکی (بدون موتور) و برقی (با موتور) وجود دارد. حال به صورت کامل تر به تفاوت این مدل و کارایی آن ها خواهیم پرداخت.

تردمیل های مکانیکی چه نوع تردمیلی هستند؟

تردمیل مکانیکی یا همان مگنتی، بدون موتور هستند که در این مدل، خود ما نیرو لازم برای چرخش تسمه را ایجاد می کنیم. این تردمیل ها سبک و ارزان و همچنین جای زیادی را اشغال نمی کنند.

تردمیل های زیر آب یا همان تردمیل هایی که برای مصارف پزشکی درون استخر ها استفاده می شود در دسته تردمیل های بدون موتور قرار می گیرد که در هنگام خرید آنها باید به نوع فلز استفاده شده و همچنین ضد آب بودن اتصالات آنها دقت کرد.

در ادامه با ویژگی های تردمیل های مکانیکی بیشتر آشنا خواهید شد.

آیا تردمیل برقی با تردمیل مکانیکی فرق دارد؟

تفاوت تردمیل های برقی با تردمیل های بدون موتور ؟

تردمیل های برقی نوع موتور دار یا همان برقی، که خود انواع مختلف برای وزن و استفاده های مختلفی دارد از نوع بدون موتور گرانتر و پیشرفته در است.

در این دسته تردمیل ها قدرت لازم برای چرخش تسمه را موتور تردمیل ایجاد می کند. تردمیل های برقی عمدتآ دارای صفحه نمایش و کلید هایی برای تنظیم سرعت، شیب و … می باشند.

در هنگام خرید تردمیل برقی باید به موتور آن همچنین میزان وزنی که آن تردمیل تحمل می کند دقت کرد ، عمدتآ ورزش با تردمیل های موتور دار آسان تر و موثرتر است.

یکی دیگر از امکانات تردمیل های برقی این است که این نوع از تردمیل قابلیت ذخیره برنامه های ورزشی را دارند و شما می توانید برنامه مناسب با اندام خود را در آن ذخیره کنید تا در دفعات بعد به راحتی به ورزش با آن بپردازید .

تردمیل مکانیکی چگونه کار می کند؟

در تردمیل‌های مگنتی یا تردمیل های بدون موتور این شما هستید که تسمه کف تردمیل را به حرکت در می‌آورید و خبری از دکمه‌های عملکردی شروع، خاتمه، سرعت و غیره نمی‌باشد.

وقتی روی این تردمیل می‌ایستید و شروع به راه رفتن و دویدن می‌کنید تسمه کف تردمیل به حرکت در می‌آید و متناسب با سرعت شما حرکت می‌کند و هر چه سرعتتان بیشتر شود تسمه کف تردمیل سریع‌تر حرکت می‌کند.

ویژگی تردمیل‌های مکانیکی

۱-به دلیل نداشتن موتور از تردمیل‌های برقی سبک‌تر هستند و فضای کمتری اشغال می‌کنند.

۲-به دلیل عدم نیاز به برق، به راحتی در هر مکانی مانند حیاط، بالکن و … قابل استفاده است.

۳- با این تردمیل‌ها هم می‌توانید وزنتان را کم کنید.

۴- شما تمام توان خود را برای حرکت بر روی تردمیل‌های مکانیکی به کار می‌گیرید و در نتیجه کالری بیشتری نسبت به زمانی که روی تردمیل برقی قرار گرفته‌اید می‌سوزانید.

۵- سر و صدای تردمیل‌های مکانیکی کمتر از تردمیل‌های برقی است از این رو برای خانه‌های آپارتمانی مناسب است.

۶- تردمیل های ارزان

این تردمیل ها قیمت کمتری نسبت به سایر تردمیل های برقی و موتور دار دارند و به عنوان تردمیل های ارزان قیمت شناخته می شوند و به دلیل اینکه اجزای پیچیده الکتریکی در این تردمیل وجود ندارد و موتور ندارد عمر طولانی‌تری دارد و نگهداری راحت‌تری دارد در نتیجه هزینه‌ی تعمیرات زیادی را شامل نمی‌شود.

می توانید به منظور خرید تردمیل های مکانیکی از فروشگاه آنلاین لوازم باشگاهی و ورزشی رزان کالا کمک بگیرید.

۷- بعضی از مدل‌ها تاشو هستند و می‌توانید آن را جمع کنید و در زیر تخت و یا هر جای دیگری قرار دهید.

تردمیل های بدون موتور بهترند یا بدون موتور؟

درست است تردمیل های موتوری یا برقی مزیت های فراوانی دارند اما تردمیل های بدون موتور مقرون به صرفه تر و ارزان تر هستند. معمولا این دستگاه ها را به راحتی می توان حمل کرد. چون سبک و تاشو هستند. با وجود آنها نیازی به پریز برق ندارید.

آیا تردمیل های مکانیکی باعث لاغری و چربی سوزی بیشتری می شوند؟

تردمیل بدون موتور باعث می شود شما کالری بیشتری بسوزانید.

ولی با آن قادر نخواهید بود قدرت بدن خود را روی قسمتهای مختلف متمرکز کنید.

بنابراین ناچار هستید از تمرینات بدنسازی دیگری کمک بگیرید. حرکاتی مانند کرانچ و دراز و نشست در کنار کار با این دستگاه بسیار موثر هستند.

به هر حال تردمیل چه موتوری و چه بدون موتور به کاهش وزن و تناسب اندام کمک خواهد کرد و بانوان می توانند در فضاهای سرپوشیده و محدود از آن استفاده کنند. این وسیله جایگزین مناسبی برای پیاده روی های خارج از منزل است.

بانوانی که به دلیل داشتن فرزند کوچک و مشکلات دیگر نمی توانند هر روز از منزل خارج بشوند می توانند از این وسیله استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *