تردمیل, وبلاگ, ورزشی

نحوه صحیح دویدن چگونه است؟

نحوه صحیح دویدن چگونه است؟

دویدن و پیاده روی همانطور که می دانید مادر ورزش ها می باشد و هر ورزشکاری چه برای گرم کردن و چه تمرینات هوازی پیاده روی و دویدن را نجام می دهد. انجام هر حرکت اصول خود را دارد که ما در این مقاله رزان کالا درمورد اصول دویدن صحبت خواهیم کرد.
از آن جایی که با توجه به شرایط و زمان افراد، دستگاه های تردمیل وارد خانه ها و باشگاه و محیط کار شده است که با توجه به شرایط هر فردی قادر به ورزش کردن باشد.

شاید این سوال به ذهن شما برد که :

آیا اصول دویدن روی تردمیل یا در فضای باز با هم فرق دارد؟

دویدن در فضای باز با قدرت جسمانی روی زمین ثابت می باشد ولی دویدن روی تردمیل، راه رفتن و دویدن روی سطحی است که در حرکت است، پس می بایست در تردمیل امنیت و احتیاط را رعایت کنید و هنگامی که تعادل نداشتید از دسته های تردمیل کمک بگیری.

بیشتر بخوانید : آمادگی جسمانی و تاثیر ورزش هوازی بر بدن

نحوه صحیح دویدن چگونه است؟

هنگام دویدن باید چه مواردی را رعایت کنیم؟

نگاه کردن به جلو : زمانی که حواستان به اطراف پرت شود امکان دارد تعادل خود را از دست بدهید و مورد دیگر این است که وقتی نگاهتان به جلو باشد گردن خود را مستقیم نگاه داشته و باعث آسب به عضلات گردن نمی شوید و بدنتان فرم صحیح دویدن را به خود می گیرد. نگاهتان به جلو منظور این است که گردن خود را صاف نگاه دارید به گونه ای که گوش های شما در یک راستای شانه ها باشد.

  • حالت دست‌ها به گونه ای باشد که دست 90 درجه و در کنار کمر باشد!

در این صورت است که احساس خستگی کمتری می کنید، چرا که در دویدن هنگامی که دست ها را به قفسه سینه نزدیک کنید باعث خستگی بیشتری می شوید.

بیشتر بخوانید : لاغری و چربی سوزی با پیاده روی

دست های خود را در دویدن سفت و منقبض نکنید و با دستانی راحت و رها بدوید.

  • حالت شانه های شما نیز در دویدن مهم هستن و نباید خمیده باشند چرا که در ان صورت باعث می شود عضلات شما بگیرد و دچار تنگی نفس بشوید.
  • به طور کلی هیچ قسمت از بدن نباید هنگام دویدن منقبض شود، تا جایی که می توانید صاف و بدون خمیدگی باشید، سر بالا، کمر صاف و شانه ها در یک راستا باشند.

تمام این موارد هنگام دویدن با انواع تردمیل نیز همین گونه می باشد، البته هدف از دویدن هم مهم است، چرا که ورزشکارانی به منظور استقامت بدن می دوند که حتما باید بیشتر مراقب رعایت این اصول باشند تا علاوه بر آمادگی جسمانی، سلامت خود را نیز حفظ کنند.
تردمیل ها دستگاه هایی هستند که به منظور تمرینات هوازی، استقامتی و چربی سوزی وارد بازار شده اند که شامل تردمیل های خانگی، باشگاهی، مکانیکی و … می باشند که تمامی این دستگاه ها در سایت ورزشی رزان کالا قابل رویت می باشد و می توانید هر نوع مشاوره ای که نیاز دارید با کارشناسان فروش ما در رزان کالا داشته باشید.

نحوه درست دویدن به منظور چربی سوزی و کاهش وزن

دویدن یکی از بهترین ورزش‌ها برای لاغری و کاهش وزن می باشد، چرا که تمرینی فول بادی که همان تمریناتی می باشند که کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهند، بیشترین کالری را در زمان کمتری می‌سوزاند.

چنانچه شما در کنار دویدن چه در محیط آزاد و چه روی تردمیل، سبک زندگی مناسبی را پیش گرفته و رژیم غذایی خود را با اصول تغذیه رغایت کنید، می‌توانید به سرعت با دویدن وزن کم کنید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *