زیبایی و بهداشتی

میکرودرم چیست؟ مزایا و عوارض انجام میکرودرم

میکرودرم چیست؟

میکرودرم نوعی روش لایه برداری است که از ابزاری چرخشی به منظور حذف لایه های بیرونی پوست، استفاده کرده و غالبا بر روی پوست صورت انجام می شود.
میکرودرم یک روش غیر تهاجمی بوده که سبب جوان تر شدن پوست و برطرف شدن لکه ها و دیگر عوارض مربوط به پوست صورت می شود.
این روش در برطرف کردن عوارضی مانند ، زخم های آکنه، منافذ پوست، لکه های قهوه ای، خطوط پیری، چین و چروک، رنگدانه و پوست های ضخیم، رفع آسیب پوست بر اثر نور خورشید مورد استفاده قرار می گیرد که اغلب در کمتر از یک ساعت انجام می شود.

میکرودرم بیشتر برای افرادی است که مایل به بهبود ظاهری پوست صورت خود هستند.

میکرودرم چگونه انجام می شود؟

برای انجام میکرودرم در ابتدا پوست تمیز شده و از هرگونه آرایش و چربی کاملا پاک شود ، سپس به مدت لازم بر حسب نوع پوست و ضایعه آن که از سوی پزشک تعیین می شود، سایش در جهات گوناگون و روی قسمت های متعدد انجام می شود.
زمان لازم حدود 20 تا 30 دقیقه در صورت و 20 دقیقه در گردن به طول است. پس از اتمام درمان، صورت پاک و سپس با آب ولرم شسته می شود. یک کرم قابض (مثل اکسیددوزنگ یا کالامین) به محل مالیده می شود.

مراحل انجام میکرودرم

برای انجام این کار، پوست شما بی حس شده و بسته به میزان درمان شما از آرامبخش استفاده می شود. پس از میکرودرم ، پوست صورت کمی حساس و صورتی رنگ می شود که ممکن است مدت آن، چند هفته بوده و حدودا ظرف مدت دو تا سه ماه برطرف می شود.

تفاوت های اصلی میکرودرم و میکرونیدلینگ در چیست ؟

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ :

میکرودرم ابریژن برای بار اول در سال 1985 در کشور ایتالیا انجام شد و بعدها در بیشتر کشورهای اروپایی به عنوان روش بدون عارضه جوان سازی استفاده شد.

میکرودرم روشی است که در آن با استفاده از دستگاهی خاص، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده ای با سطح پوست در تماس قرار می گیرد و تراش بسیار سطحی در لایه های فوقانی شاخی پوست ایجاد می کند.

در ضمن یک مکش نیز روی پوست انجام می شود که باعث جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول های فیبروبلاست و در نتیجه موجب ترمیم و طراوت پوست می شود.

فروش محصولات زیبایی و بهداشتی با قیمت مناسب در رزان کالا

موارد استفاده از میکرودرم :

  • رفع جاي جوش: فرورفتگي هاي ناشي از جوش ها و جاي آکنه، با ميکرودرم قابل رفع است. طي جلسات لازم، پوست صاف و کشيده مي شود.
  • جوان سازي پوست: از اين روش در درمان چروک هاي سطحي و کم عمق پوست مي توان استفاده کرد. چندين جلسه درمان در اين مورد بکار مي رود. فواصل درمان را بر حسب وضعيت بيمار مي توان تغيير داد.
    چروک هاي خيلي عميق با اين روش درمان نميشوند، ولي قوام کلي پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف تر و محکم تر مي شود.
  • لک هاي پيري يا کبدي: لک هاي پيري مربوط به نور آفتاب بوده و يا در سنين بالا در پوست هاي روشن ديده مي شوند. اين لک ها با ميکرودرم ابريشن قابل درمان مي باشند.
  • لک هاي حاملگي: مهم ترين اثر ميکرودرم ابريژن، کمرنگ يا درمان لک هاي حاملگي يا ملاسما است، مخصوصا اگر همزمان با آن از داروهاي لک بر (تحت نظر پزشک) استفاده شود.
  • جاي جوش (اسکار) آبله مرغان: اسکارها نبايد زياد عميق باشند و معمولا بر حسب نوع اسکار و محل و عمق آن، به چندين جلسه درمان هفتگي نياز دارد.
  • کوچک کردن منافذ پوستي: منافذ باز پوست يکي از مشکلات عمده در خانم ها مي باشد. يکي از راه هاي درمان اين مشکل استفاده از ميکرودرم ابريشن است.
    بعد از چند جلسه درمان به علت بافت سازي و محکم تر شدن پوست، منافذ پوستي نيز کوچک تر مي شوند.
  • برطرف کردن تاتو يا خالکوبي: تاتو و خالکوبي هاي سطحي پوست را مي توان با اين روش درمان کرد.
  • تميز کردن پوست و از بين بردن جوش هاي سرسياه: براي از بين بردن جوش هاي سر سياه که بسيار شايع مي باشند نيز مي توان از ميکرودرم ابريژن استفاده کرد. کاهش جوش هاي سر سياه پوست به کم شدن ضايعات جوش‌هاي غرور جواني نيز کمک خواهد کرد.
  • درمان ترک هاي پوستي: در درمان ترک هاي پوستي در زمان حاملگي يا چاقي و بلوغ نيز مي توان از اين روش استفاده نمود که البته خيلي خوب به درمان پاسخ نمي دهد.
  • چروک گردن: براي درمان چروک هاي ناحيه گردن و ضايعات اين ناحيه نيز مي توان از ميکرودرم استفاده کرد.
    بعد از انجام ميکرودرم ابريژن، تا حدامکان زير نور آفتاب قرار نگيريد و در صورت نياز از کرم ضدآفتاب به ميزان کافي استفاده کنيد
  • از بین بردن لک های پیری
  • از بین بردن و تمیز کردن جوشهای سر سیاه
  • شاداب وسر حال شدن پوست صورت
  • ضخیم و سفت تر شدن پوست و بدلیل کلاژن سازی ا
  • روشن تر شدن پوست
  • میکرودرم موجب نفوذ عمیق تر وتاثیر بهتر داروها شده واثر داروها را تا 10برابر افزایش میدهد
  • درمان چروکهای ظریف پوستی و کمک به از بین بردن اسکارهای سطحی مثلاً اسکار آکنه
  • افزایش تاثیر داروهای موضعی و کمک موثر در درمان لک های پوستی و تفاوت رنگ در سطح پوست مثل ویتیلیگو
  • کمک به درمان جوشهای زیر پوستی
  • در پوست های چرب چربی صورت را کنترل میکند ودر پوستهای خشک موجب تحریک فعالیت غدد میشود وبه نرمتر شدن و لطافت پوست کمک میکند
  • در پوست های قرمز وحساس حساسیت پوست را کمتر میکند
  • افرادی که تبخال و یا زگیل در صورت خود دارند
  • افرادی که در حین رادیوتراپی گردن هستند
  • بیمارانی که در حین درمان با ایزوترتینوئین خوراکی
  • افرادی که جراحی صورت در 2 ماه اخیر انجام داده باشند
  • همچنین میکرودرم برای کسانیکه طی 12 ماه اخیر اکوتان مصرف کرده اندیا بیماری پسوریازیس دارند مناسب نیست.

عوارض احتمالی میکرودرم :

ممکن است محل درمان اندکی تیره یا روشن تر از پوست سایر نقاط باشد. این تغییرات بیشتر در پوست های تیره رخ می دهد.
باید دستگاه میکرودرم قبل از استفاده استریل شود تا از بروز زخم یا عفونت جلوگیری شود.
ممکن است فرد در حین عمل مقداری از کریستال های دی اکسید آلومینیوم را فرو دهد که در این صورت دچار مشکلات تنفسی می شود. پس مراقب باشید.
همچنین فرو رفتن این کریستال ها در چشم نیز موجب بروز بیماری هایی می شود. البته می توان با استفاده از عینک مخصوص از این مورد جلوگیری کرد.
بعداز این عمل ، حساسیت پوست به آفتاب بیشتر می شود. این عارضه شایع ولی موقت است.

تفاوت انجام میکرودرم توسط متخصص پوست و متخصصان آرایشی

گرچه فواید استفاده از میکرودرم ابریژن توسط متخصص پوست و یا متخصصان آرایشی چندان متفاوت نیست، اما مضرات آن ممکن است متفاوت باشد. انجام میکرودرم در سالن های زیبایی، گزینه ی قابل اعتمادی محسوب نمی شود.

البته این بدان معنا نیست که انجام میکرودرم توسط یک متخصص آرایشی در سالن های آرایشی منجر به مشکلات جدی می شود، بلکه بدان معناست که متخصصان پوست و جراحان زیبایی می دانند چه مشکلاتی ممکن است به صورت منفی بر روی این شرایط تاثیر بگذارد و به همین دلیل گزینه های قابل اطمینان تری محسوب می شوند.

موارد ممنوع برای استفاده از میکرودرم

افرادی که تبخال و یا زگیل در صورت خود دارند
افرادی که جراحی صورت در 2 ماه اخیر انجام داده باشند
افرادی که دارای زخم های عمیق، کلوئیدهای فعال، اختلال در سیستم ایمنی و یا دیابت هستند
خانم های باردار نباید میکرودرم ابریژن انجام دهند
بیمارانی که در حین درمان با ایزوترتینوئین خوراکی
افرادی که در حین رادیوتراپی گردن هستند
همچنین میکرودرم برای کسانیکه طی 12 ماه اخیر اکوتان مصرف کرده اند یا بیماری پسوریازیس دارند مناسب نیست.

توصیه رزان کالا به شما دستگاه میکرونیدلینگ درماپن مدل A6 دکتر پن می باشد.

فواصل مناسب و تعداد تکرار میکرودرم چقدر است؟

به طور کلی براساس نوع مشکل مراجعه کننده و بنا به تشخیص پزشک، فاصله جلسات از 1 تا 4 هفته ؛ برای جوانسازی تعداد جلسات از 4 تا 6 جلسه و 10-12 تا جلسه برای رفع لک و روشن شدن پوست می باشد.

توصیه های قبل و بعد از میکرودرم

بیماران باید از دو روز قبل از درمان تا 72 ساعت پس از آن از مصرف داروهای لایه بردار و ضد لک خودداری نمایند و پس از میکرودرم ابرژن از ضدآفتاب با دقت بیشتر و با فاصله هر 3 ساعت استفاده نمایند . استفاده از آب داغ تا 24 ساعت بعد از درمان ممنوع است .
اقداماتی همچون دکلره نمودن ، استفاده از بند ، موم و … بعد از 3-4 روز از میکرودرم مجاز است . آقایان موظفند 3-4 ساعت قبل از میکرودرم اصلاح نمایند و در صورت تمایل بعد از 12 ساعت از میکرودرم اصلاح صورت بلامانع است .

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از فروش محصلات مراقبت از پوست رزان کالا بهترین استفاده رو بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *