پزشکی و سلامت, دوچرخه اسپینینگ, راهنمای خرید, وبلاگ, ورزشی

ورزش اسپینینگ چیست؟معرفی بهترین دوچرخه اسپینینگ

ورزش اسپینینگ چیست؟معرفی بهترین دوچرخه اسپینینگ

اسپینینگ یک نوع دوچرخه ثابت می باشد که در باشگاه ها کلاس های ورزشی با این دستگاه ها تشکیل شده که به ورزش اسپینینگ شناخته می شود. در این سبک ورزش که با دوچرخه های اسپینینگ انجام می شود چربی سوزی بالایی انجام می شود که به منظور تمرینات هیت بسیار مناسب است.

البته باید بگوییم که ورزش با این دوچرخه ها تنها منجر به لاغری و چربی سوزی نمی شود و عضله سازی نیز جزو اهداف ورزشکارانی است که با چرخ های اسپینینگ کار می کنند.

در ادامه این مقاله شما را بیشتر با این دستگاه ورزشی آشنا می کنیم.

اولین سوالی که بعد از شنیدن نام دوچرخه اسپینینگ به ذهن همگان میاد، اینه که مگه دوچرخه ثابت با اسپینینگ فرق داره؟!

تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت دوچرخه ثابت و اسپینینگ در چیست؟

تصور خیلی از ما ها این است که بین دوچرخه ثابت و اسپینینگ تفاوتی نیست و باید بگوییم که این دو باهم متفاوتند.

برخلاف تصور عام و متاسفانه برخی از مربیان که معتقدند دوچرخه اسپینیگ تفاوت چندانی با دوچرخه های ثابت ندارد، نه تنها در شکل اجرای تمرینات بلکه شکل ظاهری این دوچرخه ها با هم متفاوت است.

شکل ظاهری دوچرخه های اسپینینگ همانند دوچرخه های کورسی است و همچنین دارای تنظیماتی است که در صورت استفاده از آن فرد در شرایطی مشابه با دوچرخه سواری بر روی شیب های تند را تجربه می کند.

دوچرخه ثابت و اسپینینگ در نوع دوچرخه، نوع تمرین و حتی مربی با هم متفاوتند. دوچرخه ثابت دستگاهی است که بدن شما را به چالش میکشد و به کمک آن میتوانید تمرینات هوازی و قلبی عروقی انجام دهید.

تمرین با دوچرخه ثابت ها روی عضلات، قلب و پاها کار میکند. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم این بدان معنی هست که از این چرخ ها می توان هم به منظور چربی سوزی استفاده کرد و هم عضله سازی.

در کلاس دوچرخه ثابت اسپیننگ، مربی یک فرد ماهر و با تجربه است که از طریق مخلوط کردن تمریناتی مثل تپه نوردی، مسیر صاف، قله نوردی، تمرینات اینتروال و … با یک موسیقی پر انرژی شما را تشویق به ورزش کردن میکند.

ورزش اسپینینگ چیست؟معرفی بهترین دوچرخه اسپینینگ

مهمترین برتری اسپینینگ نسبت به دوچرخه ثابت در چیست ؟

پدال های دوچرخه اسپینینگ برخلاف دیگر تجهیزات ورزشی خانگی، سیستمی دارند که به چرخ دنده ها اجازه میدهد که آزادانه بچرخند. حتی زمانی که شما پدال زدن

را متوقف میکنید. پس تاندون های شما باید به این ساکن بودن واکنش طبیعی نشان دهند و در طول زمان به میزان پدال زدن شما اضافه شود و ساکن بودنتان را به حداقل مقدار ممکن برسد.

تاندون ها بخاطر مدل پدال های اسپینینگ، مشتاقانه تر کار میکنند.

بین دوچرخه ثابت و اسپینینگ روی گروه خاصی از ماهیچه ها کار کنید یا اینکه چند گروه از ماهیچه هایتان را درگیر کنید. به طور معمول زمانی که با اسپینینگ تمرین میکنید، ضربان قلب شما بیشتر از موقعی است که با دوچرخه ثابت ورزش میکنید. همچنین با افزایش دادن سرعت پدال زدن، کالری بیشتری هم میسوزانید.

با چه ورزشی می توانیم چربی سوزی بیشتر کنیم و پاهامون را عضلانی تر کنیم؟

ورزش با اسپینینگ شما را به این هدف می رساند پس چربی سوزی بیشتر و پاهای عضلانی را با ورزش با اسپینینگ تجربه کنید.

چگونگی فضای کلاس اسپینینگ

در کلاس اسپینیگ ورزشکاران آنقدر پدال می زنند تا خیس عرق شوند. اسپینینگ یک ورزش جدید است که ورزشکاران بصورت گروهی در آن شرکت کرده و بطور معمول بین 30 الی 75 دقیقه بطول می انجامد. کلاس ها، بوسیله مربی ورزشی در مراحل مختلف از گرم کردن گرفته تا مراحل سخت و در پایان خنک کردن هدایت می شود.

 

فواید ورزش اسپینینگ

  • یک تمرین پربازده برای عضلات

جلسات تمرین با دوچرخه اسپینینگ راه حل مناسبی برای تغییر شکل عضلات پا هستند، البته نه فقط عضلات پا. این ورزش بر روی عضلات مرکزی پا متمرکز است، اما در عین حال ماهیچه های مختلف ران و باسن را درگیر می کند.

  • ورزشی با تاثیرات منفی کم

اسپینینگ در کنار یوگا و شنا جزو ورزش های کم خطر هستند.

  • یک ورزش هوازی بی نظیر

قانون تمرینات هوازی این است که باید بر روی روال تمرینات و نوع حرکت تمرکز داشته باشد.

  • اسپینینگ یک تمرین تطبیق پذیر

این ورزش برای هر سطحی از آمادگی جسمانی مفید است.

  • یک ورزش برای مبارزه با استرس

ویژگی مشترک تمامی انواع ورزش ها قدرت آنها در از بین بردن استرس است.

  • بهبود چربی سوزی

سوختن چربی ها زمانی اتفاق می افتد که ضربان قلب به 65 الی 75 درصد از حداکثر ممکن برسد. شما می توانید تعداد ضربان قلب خود را بصورت دستی و یا با استفاده

از مانیتور موجود در دوچرخه های اسپینینگ اندازه گیری نمایید. با اندازه گیری صحیح ضربان قلب، از دوچرخه می توان برای کاهش چاقی های موضعی و در نتیجه کاهش وزن بهره برد.

بر روی دوچرخه های اسپینینگ به راحتی می توانید با حفظ شرایط، به 20 دقیقه لازم جهت بهبود چربی سوزی برسید.

  • افزایش کالری سوزی

هر کلاس اسپینینگ به طور متوسط موجب سوزاندن ۵۰۰ کالری می شود. در صورتی که در سایر رشته های ورزش هوازی در مدت زمان مشابه در سطوح بالاتر کالری کمتری می سوزانید.

  • بهبود عملکرد قلبی-عروقی

قلب و شش، سیستم قلبی-عروقی را تشکیل می دهند و اسپینینگ عملکرد آنها را ارتقاء می دهد. این به معنای بهبود گردش خون، و در نتیجه اکسیژن رسانی مطلوبتر

به بافت های بدن است . سطح تناسب اندام شما وابسته به عملکرد سیستم قلبی-عروقی است. همزمان با افزایش زمان تمرین با دوچرخه، سیستم قلبی-عروقی و

سطح تناسب اندام بهبود می یابند.

  • کاهش خطر آسیب دیدگی

مزیت دیگر دوچرخه این است که یک ورزش بدون تحمل وزن محسوب می گردد. “نشستن فعال” در اسپینینگ سبب کاهش فشار بر روی مفاصل شده و خطر آسیب

دیدگی را تا حد زیادی کاهش می دهد. به طور مثال در زمان دویدن، بدن در مقابل صدمات محافظت نمی شود.زیرا کل وزن بدن بر روی پاها بخصوص زانو ها است.

  • گذر سریع زمان

در کلاس های اسپینینگ مراحل و چالش ها به طور مداوم تغییر می کند و در هر مرحله که می روید تمایل دارید که زمان بگذرد. استفاده از تکنیک های زبانی و تجسمی

توسط مربیان اسپینینگ می توانند به شکل مثبت حواس پرتی ذهنی ایجاد کنند و گذشت زمان به ثانیه ای برای فرد صورت می گیرد.

دوچرخه سواران در اسپینینگ به راحتی می توانند چشمان خود را ببندند و فکر کنند.

  • تناسب عضلات پا و باسن

از آنجاییکه در ورزش با اسپینینگ شما از گروه بزرگی از ماهیچه های پای خود استفاده می کنید و زمان زیادی نمی گذرد که ماهیچه ران، عضلات پشت ران و ماهیچه ساق پا شروع به شکل گرفتن می کنند.

پس از مدت کوتاهی که به اسپینینگ می پردازید، با از دست دادن چربی های اضافی پا و تقوین ماهیچه ها ، تفاوت چشمگیری را در ظاهر و زیبایی پاهای شما ایجاد می کند.

  • کاهش چربی های شکمی و عضلانی شدن آن

مربیان اسپینینگ همیشه بر حرکات و تکنیک های اسپینینگ تاکید می کنند. حرکت درست و صحیح در شکل گیری صحیح ماهیچه ها تاثیر به سزایی دارد.

علاوه بر عضلات پا، عضلات شکم نیز در گیر می شوند. همانطور که می رانید و پدال می زنید،بر خلاف دوچرخه سوار در جاده،ریتم بالای بدنتان به شما کمک می کند که

حرکات پا بر روی یک ریتم باشد و زمانی که در حالت خم یا صاف حالت بدن را در حین پدال زدن تغییر می دهید، بر ماهیچه های شکم تاثیر خواهد گذاشت و تکنیک

افزایش ریتم به این هدف کمک بسیار می کند. در قسمت ناحیه شکم ممکن است که نتیجه فوری حاصل نشود،ا ما با گذشت زمان شما احساس تغییر را در شکل و فرم

اندام خود حتی در قسمت شکم احساس خواهید کرد.

  • ساخت قدرت ذهنی

گرم شدن و سرد شدن هنگام ورزش اسپینینگ، بهترین راه برای آرامش بدن است.قبل از قرار دادن خود در یک تمرین شدید و سخت، چشمان خود را ببندید و اجازه بدهید که فعالیت بدنی شما را برای تبدیل شدن و رهایی ذهنی آماده کند. این ورزش موجب ساخت قدرت ذهنی می شود.

مطالعه بیشتر: چربی سوزی و لاغری با دوچرخه های اسپینینگ

معایب استفاده از دستگاه اسپینینگ و راه حل آن

  • درد در ناحیه پایین کمر

در دوچرخه سواری و بیشتر ورزش های شبه دوچرخه سواری مانند اسپینینگ، عدم رعایت فرم صحیح بدن می تواند باعث درد ستون فقرات و گرفتگی قسمت پایین کمر شود.

  • خطر فشار بر کلیه

هر نوع فعالیت ورزشی بسیار شدید ناآگاهانه می تواند باعث ایجاد عارضه رابدومیولیز شود.

  • آسیب به زانو از ایرادهایی است که به اسپینینگ وارد است.

درست است که افرادی که مشکل زانو دارند ،با استفاده از دوچرخه ثابت در مراکز فیزیوتراپی ها سعی بر افزایش قدرت زانوهایشان می کنند، اما علاوه بر اینکه دوچرخه اسپینینگ با سایر دوچرخه های ثابت متفاوت است،از آنجاییکه حدود یک ساعت آن هم بیشتر اوقات به حالتی که باسن روی زین دوچرخه نباشد،باید از آن استفاده کرد.آسیب جدی به زانو وارد می کند.

ورزش اسپینینگ چیست؟معرفی بهترین دوچرخه اسپینینگ

برای جلوگیری از آسیب زانو در ورزش با اسپینینگ چه باید کرد؟

اما از آنجاییکه این ورزش برای چربی سوزی بسیار مناسب هست و پیشنهاد می شود،بهتر است که با درایت مربی به گونه ای تمرینات طراحی شود که احتمال آسیب دیدگی کاهش پیدا کند.

مطالعه بیشتر : اشتباهات رایج هنگام تمرین با دوچرخه ثابت و اسپینینگ

به طور مثال پس از اینکه ورزشکار حدود 15 تا 20 دقیقه از اسپینینگ استفاده کرد، ازدوچرخه پیاده شود و به انجام حرکات اسکوات با دمبل بصورت پمپی بپردازد. به طوریکه تعداد حرکات زیاد اما با دمبل های سبک انجام شود. بر این اساس علاوه عضلات چهارسر زانوی ورزشکار تقویت شده است بدلیل نوع اجرای تمرین ضربان قلب نیز پایین نمی آید.

  • عضلات بالا تنه همانند عضلات شانه و دستها و سینه کار نمی کند

برای رفع این مشکل نیز با اضافه کردن حرکات بالاتنه با دمبل جبران این نقص نیز می شود.

  • بی حس شدن شست پا در رکاب زدن

مهمترین عامل ایجاد بی حسی جلوگیری از جریان خون به سمت پاها است که در اثر کفش نامناسب ، بند کفشها یا جورابهای تنگ و سفت ایجاد می شود .بازکردن بند ها و در آوردن جوراب می تواند مشکل را حل کند.

البته باید گفت که فواید استفاده از اسپینینگ آنقدر زیاد هست که بهتره با رعایت موارد و رفع نواقص کوچک با استفاده از تمرینات ترکیبی ،خودمان را از فواید آن بهره مند کنیم.

ارزانترین قیمت خرید لوازم ورزشی و باشگاهی در رزان کالا

توصیه های مهم در ورزش اسپینینگ

هنگام استفاده از اسپینینگ نباید سریع با مقاوت کم پدال زد، در این صورت روی عضلاتتون کاری انجام نمی دهید و احتمال داره پدال از زیر پاهاتون در بره و خیلی خطرناکه.
برای استفاده از اسپینینگ سایز دوچرخه خیلی مهم است و باید متناسب با خودتون باشه چرا که در غیر اینصورت به کمر و زانوهاتون آسیب وارد میشه.

هنگام استفاده از اسپینینگ هیچوقت به عقب پدال نزنید که کار واقعا خطرناکی است چراکه در حین این کار بخواهید به ناگاه بایستید نیروی زیادی به زانوهاتون وارد میشه که احتمال داره منجر به پارگی مینیسک بشه. و همچنین ممکن است موجب کشش بیش از حد پا و اسیب به بافتهای نرم زانو شود.

بهترین دوچرخه اسپینینگ برند پاندا می باشد

برند های مختلفی از اسپینینگ امروزه جا افتاده  مثل تایتان فیتنس که البته این دوچرخه به دلیل برندسازی که داشته بیشتر بین مردم جا باز کرده و قیمت بالایی نیز دارد.

فروشگاه دوچرخه اسپینینگ رزان کالا با وجود فروش انواع اسپینینگ در این مقاله سعی دارد بهترین و با کیفیت ترین دوچرخه اسپینینگ که برند پاندا می باشد را به شما معرفی کند.

با استفاده از دوچرخه اسپینینگ پاندا می توانید به راحتی در مدت زمان کوتاهی، با داشتن یک برنامه ورزشی مناسب عضلات ران و شکم خود را تقویت کنید.

بهترین دوچرخه ثابت اسپینینگ پاندا Panda 925  می باشد.

بیشتر بخوانید: تاثیر دوچرخه ثابت روی عضلات پا

معرفی دوچرخه اسپینینگ پاندا :

کاربر به راحتی می تواند با کمک گرفتن از طریق چرخ هایی که در قسمت جلوی دستگاه تعبیه شده است، آن را جابه جا کرده و از دیگر قسمت های خانه استفاده کند.

  • نمایشگر این دوچرخه اسپینینگ پاندا تعداد ضربان قلب، کالری سوزانده شده و مدت زمانی که تمرینات را انجام داده اید را به نمایش در می آورد.
  • زین اسپینینگ پاندا قابل تنظیم به صورت عمودی و افقی است.
  • این دستگاه عملکردی دیسکی داشته و قادر است تا وزن 160 کیلوگرم را تحمل کند.
  • این دوچرخه ثابت پاندا به عنوان دستگاهی برای تناسب اندام و کاهش وزن بسیار ایده آل است و می تواند به ارتقای سلامتی شما بسیار کمک کند.
  • درجات تنظیم مقاومت سرعت دوچرخه اسپینینگ پاندا قابل تنظیم می باشد و بنا به شدت تمرینات خود می توانید آن را تنظیم کنید. با دوچرخه اسپینینگ استقامت عضلانی بدنتان را با تمرین مداوم و بیشتر تقویت کنید.
  • با استفاده از دوچرخه ثابت می توانید به تناسب اندام، لاغری، عضله سازی، بهبود سیستم قلبی- عروقی و سیستم تنفسی دست یابید و در خانه تمرینات خوب و موفقی را انجام دهید.

چرا دوچرخه اسپینینگ پاندا بهتر از تایتان فیتنس است؟

  1. اسپینینگ پاندا به دلیل این که هنوز به اندازه تایتان فیتنس برند سازی نشده است هنوز ناشناخته است قیمت پایین تری دارد و بالاترین قیمت اسپینینگ پاندا نهایت 7 تومن هست احتمال داره که قیمتش بالاتر بره چرا که از لحاظ کیفیت بهتر از تایتان می باشد.
  2. اسپینینگ پاندا دارای 2 سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش می باشد که اسپینینگ تایتان این خدمات را ارائه نمی دهد.
  3. قیمت پایین و کیفیت بالا مناسب انواع وزن ها در باشگاه و منزل
  4. تحمل وزن دوچرخه ثابت اسپینینگ پاندا Panda 925 تا 150 کیلوگرم

مطالعه بیشتر : برنامه تمرین هوازی با دوچرخه ثابت و اسپینینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *