دوچرخه اسپینینگ, وبلاگ, ورزشی

تاثیر دوچرخه ثابت روی عضلات پا

تاثیر دوچرخه ثابت روی عضلات پا

دوچرخه ثابت روی عضلات پا چه تاثیری می گذارد؟

در ابتدا باید بدانید این شایه که استفاده طولانی مدت از دوچرخه ثابت سبب پهن شدن و بزرگی ران ها می شود، صحت ندارد. دقیقا برعکس تمام قهرمانان و کاربران همیشگی این ورزش، دارای ران و باسن خوش فرم و متناسبی هستند.

هرچند پهنا و شکل لگن یک ویژگی وراثتی می باشد و با ورزش تغییر چندانی نخواهد کرد. اما اگر در هنگام رکاب زدن با دوچرخه ثابت، مقاومت دستگاه را بالا ببریم باسن، ران ، ساق پا، و سایر اندام تحتانی عضله ای تر و قدرتمندتر می شوند.

فروش دوچرخه ثابت با قیمت مناسب در فروشگاه لوازم ورزشی و باشگاهی رزان کالا

آیا دوچرخه های ثابت باعث لاغری پا می شوند یا عضله سازی پا؟

تمرینات صحیح، توده های چربی را کاهش می دهد و با بافت عضلانی جایگزین می کند. این افراد باید روی دوچرخه ثابت با مقاومت کم و سرعت زیاد رکاب بزنند.

این روش پاها را لاغر می کند. وقتی پا به اندازه دلخواه لاغر شد، برای سفت کردن ماهیچه ها و عضلانی کردن پا باید مقاومت دستگاه را افزایش بدهند.

مقاومت بیشتر دوچرخه های ثابت به وسیله یک مگنت تا 8 درجه قابل تنظیم است.

مطالعه بیشتر : اشتباهات رایج هنگام تمرین با دوچرخه ثابت و اسپینینگ

البته توده چربی در تمام بدن با ورزش هوازی به صورت همه جانبه کاهش می یابد. ورزش مداوم با دوچرخه ثابت می تواند باعث کم شدن وزن و توده چربی در کل بدن به ویژه در ران و پاها شود.

استفاده از دوچرخه ثابت در کنار ورزش هایی مانند؛ فیتنس، بدنسازی و رعایت یک برنامه رژیم غذایی منظم می توانید به تمام بدن به ویژه ران ها شکل و حالت بدهید.

فرم دهی عضلات پا با دوچرخه ثابت های نشسته

دوچرخه ثابت نشسته دستگاه هوازی مناسبی است که با استفاده از آن و انجام دادن تمرینات مناسب میتوانید به راحتی عضلات ران های خود را زیباتر از قبل کنید.

همان طور که اشاره شد، ورزش با دوچرخه ثابت نوعی انجام دادن ورزش هوازی محسوب می شود که میتواند به تناسب اندام کمک کند، بدون اینکه اثرات منفی برای بدن داشته باشد.

با انجام دادن تمرین به وسیله دوچرخه ثابت نشسته می توانید کالری سوزی انجام بدهید و عضلات ساق و ران و حتی باسن را درگیر ورزش کرده، بدون اینکه به مفاصل فشار زیادی وارد کنید.

تاثیر دوچرخه ثابت روی عضلات پا

نحوه استفاده از دوچرخه ثابت های مبله و نشسته به منظور عضله سازی، چربی سوزی و فرم دهی پا:

با فعالیت پا و چرخش مداوم پاها در حال رکاب زدن دوچرخه ثابت نشسته می توانید عضلات ران ها را مرتبا درگیر کنید و در طول تمرینات کالری زیادی بسوزانید.

رکاب زدن باعث انقباض ماهیچه ها می شود و عضلات همستیرینگ و چهار سر ران را تحت تاثیر قرار می دهد.

افراد کهنسال با دردهای عضلانی زیاد نیز می توانند از این دوچرخه نشسته به راحتی استفاده کنند و باعث تقویت، توانبخشی مفاصل و عضلات بشوند.

مطالعه بیشتر: بهترین مارک و برندهای لوازم ورزشی،باشگاهی و بدنسازی در رزان کالا

زمانی که استفاده از دستگاه ورزشی به شما احساس آرامش و آسایش منتقل کند، قادر خواهید بود مدت زمان طولانی تری ورزش انجام بدهید و با گذشت زمان شاهد پیشرفت و برجستگی عضلات ران ها خواهید بود.

برای بهتر نتیجه گرفتن از تمرینات، ورزش را آرام آرام شروع کنید و زمانی که آمادگی جسمانی بیشتری پیدا کردید، شدت تمرین ها را افزایش دهید. با روزی 10 دقیقه ورزش را شروع کرده و هر جلسه 5 دقیقه به مدت آن اضافه کنید.

تاثیر دوچرخه ثابت روی عضلات پا

لیست قیمت انواع اسپینینگ در فروشگاه رزان کالا

دوچرخه ثابت های پیشرفته دارای برنامه های از پیش تعیین شده ای هستند که با استفاده و انتخاب آنها میتوانید در مدت زمان کمی تمرینات را شروع کنید.

این برنامه سختی و سرعت پدال را به صورت خودکار تنظیم می کند و فقط کافی است شما پدال بزنید و تلاش بیشتری انجام بدهید.

با بیشتر شدن تلاش شما قدرت عضلانی، برجستگی ماهیچه ها و زیبایی آنها افزایش پیدا خواهد کرد و زودتر به اهداف مورد نظر دست پیدا خواهید کرد.

تمرین با دوچرخه ثابت به مدت طولانی فقط موجب عضلانی تر شدن این اندام ها و تقویت آنها می گردد و در اندازه و حجمشان تاثیر چشم گیری ندارد.

بیشتر بخوانید: تفاوت دوچرخه ثابت مبله با چرخ ثابت ایستاده

از آنجایی که تمرین کردن با دوچرخه ثابت بافتهای عضلانی را بیشتر می کند، برای کسانی که دارای ران و لگن پهنی هستند ممکن است که آن قسمت از بدن بزرگتر و حجیم تر به نظر آید.

اما انجام تمرینات به شکلی اصولی و صحیح سبب می شود تا بافتهای چربی کم شده و توده های عضلانی به جای آنها ایجاد شود و در این صورت ران و لگن بزرگتر از قبل به نظر نمی آیند و به علاوه افزایش بافتهای عضلانی مانع از چاقی بیشتر این اندام ها می شود.

روش صحیح استفاده از دوچرخه ثابت برای عضلات پا:

روش صحیح استفاده از دوچرخه ثابت برای این افراد بدین گونه است که باید مقاومت دستگاه را بر روی کم قرار داده ولی با سرعت بالا رکاب بزنند این کار سبب کوچک تر شدن ران ها می شود پس مدتی تمرین به این شیوه و بعد از لاغری رانها حالا نوبت به عضله سازی برای جلوگیری از چاقی مجدد آنها می رسد.

برای این منظور می توانید مقاومت دستگاه را بالا برده و سرعت رکاب زدن خود را کاهش دهید این کار موجب تقویت ماهیچه ها و عضله سازی این ناحیه می گردد.

بیشتر بخوانید : بهترین وسایل ورزشی، باشگاهی و بدنسازی برای لاغری و تناسب اندام

مزایای دوچرخه ثابت بر عضله سازی پا

دوچرخه ثابت، عضلات ساق پا،چهار سر ران و لگن را تقویت می کند.

ولی همیشه به خاطر داشته باشید، قبل از کار با این دستگاه یا هر دستگاه ورزشی دیگری بدن خود را گرم و پس از اتمام ورزش، سرد کنید تا از آسیب رسیدن به عضلات و مفاصل پیشگیری بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *