تردمیل, راهنمای خرید, وبلاگ, ورزشی

بررسی موتور تردمیل های باشگاهی (AC)

بررسی موتور تردمیل های باشگاهی (AC)

موتور تردمیل یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده این دستگاه می باشد که هنگام خرید یک دستگاه تردمیل نیز اولین نکته ای که باید در نر بگیرید موتور دستگاه است و ما در این مطلب می خواهیم درمورد موتور تردمیل های باشگاهی اطلاعات کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم که البته در مقاله قبلی به طور مفصل در مورد موتور تردمیل های خانگی نیز صحبت کردیم.

تردمیل های باشگاهی انواع مختلفی دارند که با برند ها و امکانات متفاوتی وارد بازار فروش شده اند که بسته به این امکانات و کیفیت قیمت متفاوتی هم دارند.

تردمیل های باشگاه به این علت اسم باشگاهی را دارند که در این مکان های ورزشی مورد استفاده تعداد زیادی از ورزشکاران قرار می گیرد و در طول روز شاید مدام هم مورد استفاده قرار بگیرند، از این نظر کیفیت یک دستگاه تردمیل باشگاهی بسیار مهم است تا علاوه بر کارایی دوام بالایی نیز داشته باشند، که مهمترین آپشنی که در دوام یک دستگاه تردمیل باشگاهی ماثر است همین موتور است.

با توجه به اینگه گفتیم این دستگاه ها مدام در باشگاه ها و محیط ها ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند پس مصرف برقی باید داشته باشند که کشش این استفاده را داشته باشد و جریان برق مستقیمی که به منازل داده می شود کفاف این قدرت و مصرف را ندارد.

قبلا هم توضیح داده ایم که برق خانه ها از جریان مستقیم و ساده ای استفاده می کنند که این جریان برای موتور یک دستگاه باشگاهی کافی نیست.

اما در باشگاه ها و مراکز تجاری و تفریحی از جراین تناوبی استفاده می کنند که کشش مصرف زیاد را داشته باشند.

پس جریان برق موتور یک تردمیل باشگاهی از نوع تناوبی یا AC می باشد.

موتور AC یا جریان برق تناوبی

این نوع موتور و یا همان موتور AC طبق توضحیاتی که دادیم مناسب جریان های پیچیده و تناوبی و پر قدرت می باشد.

به طور قطع موتور هایی که با این جریان برق کار می کنند، قدرت بیشتری دارند و به همین دلیل قیمت بالاتری نیز دارند. این دلیل خوبی است برای گرانتر بودن تردمیل های باشگاهی نسبت به تردمیل های خانگی.

در خرید یک تردمیل باشگاهی موارد متعددی البته دخیل است که یکی از این موارد موتور می باشد. تحمل وزن و قدرت موتور با توجه به اسب بخار، عرض تسمه تردمیل و …

انواع موتور تردمیل

  • موتور تردمیل های خانگی که از جراین مستقیم استفاده می شوند و DC گفته می شود.
  • موتور تردمیل های باشگاهی که از جریان برق تناوبی و پر قدرت استفاده می شوند که DC گفته می شود.

آیا می توان از تردمیل های باشگاهی در خانه و محل کار استفاده کرد؟

با توجه به صحبت هایی که تا اینجا داشتیم متوجه شدیم که مصرف و جریان مورد نیاز یک تردمیل باشگاهی بیشتر و پرقدرت تر از مصرف برق منازل است که با جریان برق مستقیم کار میکنند، هرچند اگر برای منزل خود از جریان برق پر قدرت تری استفاده می کنید پس می توانید یک تردمیل باشگاهی را در خانه خود داشته باشید، اما در غیر اینصورت موتور تردمیل شما به زودی خراب خواهد شد و نیاز به تعمیرکار پیدا می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *