دسته‌بندی نشده

می خواهید کالری بالایی بسوزانید؟ این مقاله برای شماست

می خواهید کالری بالایی بسوزانید؟

متاسفانه، امروزه شاهد اضافه وزن در بسیاری از افراد هستیم. تغییر سبک زندگی به همراه عادات نامناسب غذایی باعث شده تا افراد قادر نباشند وزن خود را کنترل کنند. استفاده از تردمیل یکی از راهکار‌های مناسب برای افرادی است که فرصت کافی برای پیاده‌روی خارج از منزل ندارند.

علاوه بر ورزش خانگی و یا گروهی، رژیم غذایی ‌ایده‌آل نیز باعث افزایش متابولیسم بدن شده و به کالری سوزی بیشتر منجر خواهد شد. در ادامه قصد داریم به تأثیر تردمیل‌ خانگی و باشگاهی بر لاغری و کالری سوزی بپردازیم.

آیا تردمیل باعث کالری سوزی می‌شود؟

تردمیل را یک دستگاه ورزشی هوازی می‌دانند که به گزینه‌ای ‌ایده‌آل برای پیاده‌روی یا دویدن در فضا‌های بسته تبدیل شده است. در میان دیگر دستگاه‌های ورزشی، تردمیل‌های خانگی بیشترین تأثیر را در کوتاه‌ترین زمان بر کاهش وزن و لاغری داشته‌اند.

هنگامی که شیب مناسبی برای دویدن روی دستگاه انتخاب می‌شود، چربی‌های زیرپوستی تحت‌تأثیر قرار گرفته و بدین‌ترتیب سوخت‌وساز بدن تنظیم می‌شود.

فعالیت روی تردمیل‌های خانگی و باشگاهی منجر به فعال شدن سیستم قلبی و عروقی شده و بدین‌ترتیب میزان کالری‌سوزی افزایش می‌یابد.

تاثیر رژیم غذایی و استفاده از تردمیل و دوچرخه بر کالری‌سوزی بالا

همه ما می‌دانیم که علاوه‌بر ورزش، رژیم غذایی نیز نقش بسزایی در کاهش وزن و کالری‌سوزی ایفا می‌کند؛ اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم، این است که اصلاح رژیم غذایی در کنار ورزش می‌تواند به افزایش کالری‌سوزی کمک کند و به‌نوعی باید این دو مورد را مکمل یکدیگر دانست.

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که کاهش وزن ۸۰ درصد به رژیم غذایی و ۲۰ درصد به تمرینات ورزشی مرتبط می‌شود.

کالری سوز با این تمرینات ورزشی

انجام تمرینات ورزشی به شیوه‌های مختلف، نقش مهمی در کاهش وزن ایفا می‌کند. تمرینات قدرتی می‌تواند در ساخت و حفظ توده عضلانی مؤثر باشد.

افزایش عضلات باعث می‌شود که کالری‌سوزی و سرعت متابولیسم افزایش یابد. با رعایت رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی هوازی همچون تردمیل، حتی زمانی که در حال استراحت هم باشید، بدنتان به کالری‌سوزی ادامه می‌دهد.

در بسیاری از مواقع مشاهده شده است که میزان کاهش وزن و کالری‌سوزی که از ترکیب رژیم غذایی و ورزش به‌دست می‌آید، پنج برابر بیشتر از زمانی است که تنها رژیم غذایی دنبال شده یا فقط به تمرینات ورزشی پرداخته می‌شود.

ترکیب رژیم غذایی و استفاده از تمرینات ورزشی مانند استفاده از تردمیل به‌طور منظم می‌تواند در درازمدت منتج به کاهش وزن پایدار شود.

کالری سوزی بالا با این ورزش ها

مزایای استفاده از تردمیل و دوچرخه ثابت بر سلامتی

تردمیل و دوچرخه را به‌عنوان دستگاه ورزشی هوازی بسیار محبوب می‌شناسند. این دستگاه‌ها علاوه‌بر کاهش وزن، مزایای زیاد دیگری را به‌دنبال دارند که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم:

تقویت قلب و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی

بهبود وضعیت خواب و تقویت خلق‌وخو

بهبود و تقویت استقامت بدن

کنترل سطح قند خون در بدن

افزایش سطح کلسترول HDL در بدن

بهبود سطح حافظه و مهارت‌های شناختی

تقویت عضلات و اندام‌های بدن

به حداقل رساندن استرس و اضطراب

افزایش سطح انرژی در بدن

بهبود میل جنسی در ورزشکاران

تقویت سیستم ایمنی بدن

5 نکته مهم برای خرید تردمیل باشگاهی و خانگی

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، تردمیل یکی از دستگاه‌های ورزشی خانگی است که باعث چربی‌سوزی و کالری‌سوزی خواهد شد؛ بنابراین، باید قبل از خرید تردمیل، نکاتی را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید از این محصول به مدت طولانی استفاده کنید. در این قسمت این نکات را بررسی خواهیم کرد.

۱. قیمت تردمیل‌های خانگی و باشگاهی

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی که هنگام خرید دستگاه‌های ورزشی همچون تردمیل‌های خانگی و باشگاهی باید در نظر گرفته شود، قیمت است. قیمت‌های مختلفی در بازار توسط فروشندگان ارائه می‌شود. ابتدا بهتر است هدف کاربر از خرید این دستگاه ورزشی مشخص باشد و بسته‌به هدف،  به خرید بهترین مورد اقدام کند.

کالری سوزی بالا

۲. خرید تردمیل‌های موتوردار یا مکانیکی

نکته مهم دیگری که باید برای خرید تردمیل‌ها از نوع خانگی یا باشگاهی در نظر بگیرید، این است که مشخص کنید خواهان کدام نوع از تردمیل‌ها هستید، موتوردار یا مکانیکی. تردمیل‌های مکانیکی از قیمت پایین‌تری برخوردارند و با وجود این‌که قطعات کمتری دارند، احتمال خرابی در آن‌ها کمتر است.

تردمیل‌های مکانیکی از نوع موتوری کم صداتر هستند. تردمیل‌های موتوردار برای افرادی مناسب است که مبتدی هستند و می‌توانند با خرید این نوع از تردمیل‌ها، تنظیمات را برای انجام تمرینات ورزشی به‌راحتی انتخاب کنند.

۳. فضای مناسب برای قرار دادن تردمیل‌های خانگی

تردمیل‌ها ازجمله دستگاه‌هایی هستند که فضای وسیعی را اشغال می‌کنند. قبل از خرید تردمیل‌ها از هر نوعی که باشند، بهتر است فضای مورد نظر خود را اندازه گرفته و متناسب با متراژی که قرار است دستگاه در آن قرار داده شود، برای خرید اقدام کنید.

ورزش و رژیم و کالری سوزی

4. قدرت موتور تردمیل

براساس گزارشات پزشکی، افراد زیادی در طول روز فقط به کار‌های روزمره بسیار سبک مشغول هستند و درصد کمی از مردم در حالت کاملا فعال قرار دارند. بدین‌ترتیب تردمیلی که برای مصرف خانگی خود خریداری می‌کنید، نباید آن قدر‌ها هم قوی باشد. این بدان معنی است که قدرت موتور تردمیلی که برای مصرف خانگی خود انتخاب می‌کنید، باید بین ۲ تا ۲. ۵ اسب بخار باشد.

5. ضمانت و گارانتی

هنگام انتخاب مرجع فروش دوچرخه ثابت و دیگر وسایل ورزشی، ازجمله انواع تردمیل‌ها، لازم است که به‌دنبال محصولی باشید که دارای ضمانت‌نامه باشد. البته بسته‌به مکانی که برای خرید انتخاب می‌کنید، ممکن است گارانتی متفاوتی به شما داده شود. به‌طور معمول، تردمیل‌های خانگی و باشگاهی از ده سال گارانتی بر بدنه و موتور و ۵ سال ضمانت بر دیگر قطعات برخوردارند.

جمع‌بندی

اگر تمایل دارید که با کاهش وزن به سلامت روح و جسم خود کمک کنید، ترکیب رژیم غذایی و تمرینات ورزشی در خانه همچون دویدن روی تردمیل در کاهش وزن پایدار به شما کمک خواهد کرد.

اگر قصد خرید تجهیزات ورزشی را داشته باشید، انتخاب یک فروشنده معتبر به شما کمک خواهد کرد تا از بابت ضمانت محصول خریداری شده، آسوده‌خاطر باشید.

رزان کالا یک فروشگاه اینترنتی لوازم باشگاهی است که علاوه‌بر فروش تردمیل، توانسته در زمینه فروش دیگر لوازم باشگاهی و ورزشی، حتی ماشین شارژی، سابقه درخشانی از خود به‌جای بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *