دوچرخه اسپینینگ, راهنمای خرید, وبلاگ, ورزشی

تفاوت دوچرخه ثابت مبله با چرخ ثابت ایستاده

تفاوت دوچرخه ثابت مبله با چرخ ثابت ایستاده

تفاوت دوچرخه ثابت ایستاده(اسپینینگ) و مبله در چیست:

دوچرخه ثابت مشابه دوچرخه واقعی می باشد و وسیله ای برای انجام ورزش هوازی است.

این وسیله کلیه ماهیچه ها و عضلات شکم را به کار میگیرد و باعث چربی سوزی بسیار می گردد. پس لازم است که کاربر متناسب با نیاز خود دوچرخه اش را انتخاب کند.

دوچرخه ثابت انواع و اقسام مختلفی دارد و برای اهداف گوناگونی هم مورد استفاده قرار می گیرد. به هر جهت وقتی به دنبال یک دوچرخه ثابت مناسب هستید به نیازهای خود توجه کنید.

انواع دوچرخه ثابت کدامند:

درکل دو نوع دوچرخه ثابت داریم:

1. دوچرخه ثابت ایستاده یا اسپینینگ

2. دوچرخه ثابت نشسته

تفاوت دوچرخه ثابت مبله با چرخ ثابت ایستاده

معرفی دوچرخه ثابت ایستاده:

چرخ ثابت ایستاده شبیه به دوچرخه واقعی است. بدن حالت عمودی پیدا می کند و کمر باید کاملا صاف باشد. این وسیله ماهیچه ها و عضلات شکم را به خوبی درگیر می کند و تاثیر به سزایی روی چربی های آن قسمت دارد.

مخصوصا وقتی اصلا روی زین دوچرخه ننشینید و مانند یک دوچرخه سوار حرفه ای، کمی به جلو خم شده و رکاب بزنید. در این حالت می توانید با بالا و پایین بردن کتف و شانه ها بالا تنه راهم به کار بگیرید.

اسپینینگ یا همان دوچرخه ثابت ایستاده، برای یک فرد جوان، سالم و ورزشکار وسیله مناسب تری محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: برنامه تمرین هوازی با دوچرخه ثابت و اسپینینگ

دوچرخه ثابت نشسته:

بسیار راحت تر است. شما بر روی یک صندلی پهن می نشینید و به آسانی رکاب می زنید. در این حالت هیچ فشاری به کمر وارد نمی شود. اگر مشکلات و آسیب دیدگی کمر دارید، بهتر است از این مدل استفاده کنید. حتی افراد سالمند هم بهتر است از این وسیله استفاده کنند.

مزایای انواع دوچرخه ثابت:

مزیت استفاده از دوچرخه ثابت ایستاده :

  • فضای کمی را اشغال می کند
  • امکان رکاب سرعتی
  • قیمت مناسب

مزایای استفاده از دوچرخه ثابت مبله یا نشسته :

  • برای وزن بالا مناسب است
  • برای کاربرانی که ناراحتی کمر دارند
  • برای سنین بالا
  • برای افرادی که مشکل تعادل دارند

تفاوت دوچرخه ثابت مبله با چرخ ثابت ایستاده

تفاوت دوچرخه ثابت مبله با دوچرخه اسپینینگ:

  • دوچرخه ثابت اسپینینگ :

این دستگاه مشابه دوچرخه واقعی بوده که به بدن فرم عمودی میدهد و کمر باید صاف قرار بگیرد. این وسیله کلیه ماهیچه ها و عضلات شکم را به کار میگیرد و باعث چربی سوزی بسیار می گردد. چنانچه به هیچ عنوان روی زین ننشینید و مانند یک دوچرخه سوار حرفه ای مقداری به جلو خم شده باشید و رکاب بزنید با بالا رفتن کتف و شانه ناحیه بالا تنه را هم درگیر می کنید.

  • دوچرخه ثابت مبله یا نشسته

دوچرخه های نشسته فقط در حالت افقی قابل تنظیم هستند و کاربر فقط می تواند صندلی را جلو یا عقب ببرد و زانو ها را در حالت مناسبی برای رکاب زدن قرار دهد.تحمل وزن دوچرخه ثابت به میزان قدرت شاسی دستگاه بستگی دارد و هر چقدر شاسی محکم تر و سنگین تر باشد می تواند وزن بیشتری را تحمل کند. اگر وزن ورزشکار بیشتر از حد تحمل دوچرخه باشد، در زمان رکاب زدن می لرزد و هم خطری برای دوچرخه محسوب می شود، هم برای ورزشکار.

تفاوت دوچرخه ثابت مبله با چرخ ثابت ایستاده

تفاوت دوچرخه ثابت ایستاده با دوچرخه اسپینینگ:

تفاوت دوچرخه ثابت ایستاده با دوچرخه اسپینینگ در نوع تمرین و حتی نوع مربی نیز می‌باشد. دوچرخه‌های ثابت دوچرخه‌هایی هستند که بدن شما را به چالش می‌کشند برای تمرینات هوازی و مراقبت از قلب و عروق بسیار کارآمد هستند. دوچرخه‌ی ثابت معمولا بر روی عضلات پاها و قلب کار می‌کند.

اما با استفاده از دوچرخه‌ی اسپینینگ می‌توانید در هر ۴۵ دقیقه رکاب زدن، ۶۰۰ کالری بسوزانید و در کمترین زمان ممکن به تناسب اندام ایده آل خود دست یابید. تفاوت دوچرخه ثابت ایستاده با دوچرخه اسپینینگ در این است که، دوچرخه‌ی اسپینینگ بسیار شبیه دوچرخه‌های کوهستانی است.

بیشتر بخوانید: با دوچرخه ثابت چطور تمرینات هوازی انجام دهیم ؟

این دوچرخه‌ها نسبت به دوچرخه‌های ثابت ایستاده دارای قابلیت‌های بسیاری در صندلی، پدال‌ها، دستگیره‌ها و … می‌باشند. انعطاف پذیری دوچرخه‌های اسپینینگ نسبت به دوچرخه‌های ثابت بیشتر بوده و به همین دلیل پزشکان این نوع دوچرخه‌ها را برای هر دو قشر جامعه ورزشی، اعم از حرفه‌ای و تازه کار، مناسب می‌دانند.

صندلی‌های دوچرخه‌های خانگی صندلی‌های عریضی دارند. ولی دوچرخه‌های اسپینینگ برخلاف دوچرخه‌های ثابت از صندلی‌های استاندارد و راحت‌تری برخوردارند. به همین دلیل در زمان استفاده از این دوچرخه‌ها احساس راحتی بیشتری می‌کنید.

بیشتر بخوانید: خرید اینترنتی دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی و باشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *