پزشکی و سلامت, وبلاگ

آیا با ماساژ می توان لاغر شد و به تناسب اندام رسید؟

آیا با ماساژ می توان لاغر شد و به تناسب اندام رسید؟

آیا ماساژ می تواند موجب لاغری نیز بشود؟

بله؛ ماساژ می تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم به کاهش اندازه بافت چربی در بدن کمک کند. طبق تحقیقات، رژیم غذایی مناسب و ورزش در کنار ماساژ می توانند در کاهش بافت چربی و تناسب اندام نقش داشته باشند.

ماساژ در ناحیه بافت چربی و بافت زیرجلدی سبب افزایش سوزاندن چربی در این نواحی می شود و علاوه براین با افزایش جریان خون، اکسیژن و موادمغذی در این بافت ها می تواند سبب افزایش مصرف کالری شود.

خرید انواع لوازم ماساژ با بهترین قیمت از رزان کالا

نکته دیگر اینکه ماساژ سبب کاهش استرس در بدن می شود.

کاهش استرس خود موجب افزایش حساسیت بدن به انسولین و کاهش سریع تر وزن می شود. در مواقعی كه به خاطر وجود استرس شخص نمی تواند رژیم غذایی مناسبی را دنبال کند و میزان پذیرش ورزش در او پایین می آید، ماساژ، ورزش و رژیم غذایی دست به دست هم می دهند تا شخص بتواند هم ورزش مناسبی انجام دهد، هم رژیم غذایی مناسبی را دنبال کند و به این ترتیب به تناسب اندام برسد.

مطالعه بیشتر: بهترین وسایل ورزشی، باشگاهی و بدنسازی برای لاغری و تناسب اندام

تاثیر ماساژ در کنار ورزش و رژیم‌غذایی

شروع هر برنامه جدید، حداقل ۴ تا ۶ هفته زمان لازم دارد تا بدن از حالت قبلی بیرون بیایید، نتیجه‌ای که شخص از ماساژ می‌گیرد، در همان جلسه یا هفته اول، خود را نشان می‌دهد.

آیا با ماساژ می توان لاغر شد و به تناسب اندام رسید؟

تکنیک‌های مخصوص جهت تاثیر ماساژ بر روی لاغری

تاثیر ماساژ بر روی لاغری : در رشته اصلی ماساژ تکنیک های به عنوان تکنیک مادر وجود دارد مانند حرکات سراندن، مالشی، ورزدادن و ضربه‌ای که در واقع به عنوان زیرشاخه‌های متفاوت از جمله ماساژ لاغری ، از همین نمونه تکنیک های مادر برای رسیدن به هدف خود الگوبرداری می نمایند .

در برخی موارد برای رفع فشار و گرفتگی‌ در عضلات از ماساژ عمقی استفاده می شود . در برخی موارد هم در صورتی که دردی مشاهده شود از ماساژ استفاده می شود . به صورت کلی ماساژ در مواقع درد ، اضطراب و افسردگی و فشار خون، افزایش ترشح اندورفین، بهبود جریان خون لنفاوی و بهبود خواب موثر باشد و همچنین سبب بهبود یافتن و افزایش گردش مواد مغذی در خون و عضلات شده و متابولیسم را در بدن گردد .

اگر بعد از ورزش از ماساژ استفاده کنید موجب می شود تا ترمیم عضلات و دریافت ریز مغذی ها صورت بگیرد . به گونه ای که با بالا رفتن جریان خون سبب می شود تا مواد زایدی نظیر اسیدلاکتیک و اسیدکربنیک که پس از ورزش در عضلات جمع می شوند، از بدن خارج گردد .

بیشتر بخوانید: صندلی ماساژ برای چه کسانی مناسب است؟

انواع مختلف ماساژ

1.ماساژ سوئدی

2.ماساژ تا (تایلندی)

3.ماساژ سنگ داغ

4.ماساژ آروماتروپی

5.ماساژ بافت عمیق

6.ماساژ نقطه‌ای

7.ماساژ رفلکسولوژی

8.ماساژ شیاتسو

9.ماساژ با صندلی ماساژور

10.ماساژ قبل از زایمان

مطالعه بیشتر: نحوه استفاده صحیح از صندلی ماساژ

آیا با ماساژ می توان لاغر شد و به تناسب اندام رسید؟

سبک‌های مختلف ماساژ

ماساژ درمانی به سبک شرقی: همانطور که از نام این سبک مشخص است، ماساژ شرقی برگرفته است طب سنتی چین می‌باشد. در این روش از تکنیک‌های اطبا چینی استفاده می‌شود و بیشتر بر روی طب فشاری تمرکز دارد.

  • ماساژ درمانی به سبک غربی:

این نوع ماساژ درمانی بسیار مدرن‌تر از روش شرقی می‌باشد و برپایه متدهای امروزی‌تر بنا شده است. ماساژ شرفی بیشتر بر روی اعصاب تمرکز دارد و از ورزش‌های مختلف و متفاوت کمک می‌گیرد. تکنیک‌های استفاده از دست و ماساژ دادن عضلات این روش بسیار مشکل می‌باشد و کار هر کسی نیست.

  • سبک اروپایی ماساژ:

این سبک بسیار به سبک غربی شبیه می‌باشد و بر اساس فیزیولوژی و آناتومی بنا شده است. در سبک اروپایی از ۵ تکنیک دست استفاده می‌شود.

  • سبک اصلاح حرکت:

این سبک بر ساختار حرکتی بدن انسان تاکید دارد. به این صورت که با اصلاح الگو‌های بد حرکتی و استفاده از حرکات مختلف دست بر روی عضلات سعی می‌کند که حرکت را برای بدن آسان‌تر کند.

  • سبک افزایش انرژی:

در این سبک دست‌های شخص ماساژ دهنده بر روی حوزه‌های انرژی بدن حرکت داده می‌شود. یکی از انواع ساماژ درمانی‌ها که به این سبک انجام می‌شود روش درمان قطبی می‌باشد.

مطالعه بیشتر: ماساژ سنگ داغ چیست و چه فوایدی دارد؟

آیا با ماساژ می توان لاغر شد و به تناسب اندام رسید؟

اثرات ماساژ بر دستگاه‌های مختلف بدن

دستگاه عصبی ما مشابه یک شبکه الکتریکی وسیع عمل می‌کند که همراه با سیستم آندروکرین«غدد درون ریز» همه قسمت‌ای بدن ما را به هم مرتبط و هماهنگ می‌سازد. فشار خون، تعداد تنفس و چگونگی هضم غذا همه به وسیله مغز هدایت می‌شوند که برای حفظ تعادل بدن به نوبت علایمی را انتقال می‌دهند. دستگاه عصبی همچنین با گزارش اطلاعات به مغز به وسیله حواس پنجگانه(بینایی، شنوایی، چشایی، بویایی و لامسه) و سپس دریافت دستورات، عمل ارتباط با محیط خارجی را تنظیم می‌کند.

داشتن یک صندلی ماساژور می تواند تمامی این فواید را یک جا به شما بدهد بدون نیاز به یک ماساژور حرفه ای می توانید دائما یک ماساژور بی نظیر و همه فن حریف در منزل و محل کار خود داشته باشید.

بهترین برند صندلی های ماساژ را می توانید در فروشگاه لوازم ماساژ رزان کالا بیابید جهت خرید مبل و صندلی ماساژ دلخواه خود کلیک کنید:

انواع صندلی ماساژور

قبل و بعد از ماساژ باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

قبل از ماساژ به این موارد اهمیت دهید:
  • یک تا دو ساعت پیش از ماساژ غذا نخورید.
  • روغن و شمع‌های ماساژ رایحه و انواع گوناگونی دارند. در صورتی که به رایحه خاصی حساسیت دارید آن را به ماسور یا تراپیست اطلاع دهید.
  • اگر بیماری یا شرایط جسمی خاصی دارید حتما با تراپیست درمیان بگذارید.
  • سعی کنید 5 تا 10 دقیقه زودتر از زمان تعیین شده به مرکز ماساژ برسید تا فرصت کافی برای آماده شدن یا صحبت با ماسور داشته باشید.
  • تراپیست متخصص و باتجربه ای را برای انجام ماساژ انتخاب کنید.
  • از گوشواره، گردنبند و سایر زیورآلات استفاده نکنید.
  • اگر قلقلکی هستید قبل از ماساژ به تراپیست اطلاع دهید. آگاهی از نقاط حساس بدن شما به ماسور کمک خواهد کرد که به درستی تکنیک‌های مختلف ماساژ را انتخاب کند.
  • در طول ماساژ باید به طور منظم نفس عمیق بکشید.
  • اگر احساس درد یا ناراحتی دارید حتما به ماسور اطلاع دهید.
اقداماتی که بعد از ماساژ مهم هستند :
  • بعد از ماساژ چند دقیقه در همان حالت بمانید و استراحت کنید.
  • 1 تا 2 لیوان آب بنوشید. ماساژ باعث آزادسازی سموم و مواد دفعی در بدن می‌شود که مصرف آب به خارج شدن سموم از بدن کمک به سزایی می‌کند.
  • اگر احساس درد یا کوفتگی می‌کنید نگران نباشید؛ این امری طبیعی ست که به مرور برطرف خواهد شد.
  • در صورت امکان ماساژ را در روزهای تعطیل انجام دهید تا بتوانید پس از ماساژ بقیه روز را استراحت کرده و به دغدغه‌ها و مشغله‌های کاری روزمره برنگردید.
  • بهتر است 10 تا 12 ساعت پس از ماساژ از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
  • برخی از متخصصان توصیه می‌کنند که پس از ماساژ و برای کاهش درد عضلات از تمرینات و حرکات ملایمی مانند پیاده روی یا یوگا استفاده کنید. در این مورد می‌توانید با تراپیست مشورت کرده و از او کمک بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *