تردمیل, وبلاگ

چه موقع باید تسمه تردمیل را عوض کنیم؟ عمر مفید تسمه چقدر است ؟

راه رفتن روی تردمیل باشگاهی

تسمه تردمیل مهمترین قسمت این دستگاه می باشد که باعث می شود ما یک پیاده روی را شبیه سازی کنیم و برای هدف های مختلف از این دستگاه استفده کنید.

تسمه تردمیل های خانگی و تردمیل های باشگاهی تفاوتی ندارند و تنها در اندازه شاید متفاوت باشند.

بعد از گذشت مدت زمانی از استفاده از تردمیل هایتان شاید با مواردی مواجه شده باشید همانند لغ زدن یا کند شدن تسمه.

مشکلاتی از این قبیل را که در تسمه تردمیلتان به وجود می آید، چندین علت دارد.

اگر تسمه تردمیلتان بعد از استفده احساس میکنید کند تر شده است احتمال دارد که تسمه و یا تخته تردمیل فرسوده شده باشد.

یا اینکه پیچ های تسمه را که در مقالات قبلی رزان کالا نظیر راهنمای نگهداری و افزایش طول عمر تردمیل ها و چطور تسمه تردمیل باشگاهی و خانگی را عوض کنیم؟ به طور کامل در مورد نحوه سفت کردن و شل کردن پیچ های تسمه توضیح داده ایم. مورد دیگر آن است که برد راه انداز موتور یا درایور موتورمشکلی دارد.

علت دیگه ای که وجود دارد این است که شاید گشتار تردمیل فرسوده و شده و با از دست دادن خاصیت مغناطیسی در چرخش تسمه دور تردمیل مشکل به وجود می آورد.

همانطور که به وسایل شخصیتاناهمیت می دهید باید مراقب تردمیلتان هم باشید و مرتب تمیز و گرد گیری کنید.

مدت زمان استفاده از این دستگاه نیز مهم است و روی خرابی موتور و تسمه تاثیر می گزارد.

مثلا طبق صحبت های قبل اگر از تردمیل خانگی استفاده می کنید، بعد از هر یک ساعت استفاده از آن باید به مدت نیم ساعت بگزارید که تردمیلتان استراحت کند. البته در مورد تردمیل های باشگاهی این نگرانی وجود ندارد چون به طور پیوسته می توانید از این دستگاه استفاده کنید.

دویدن روی تردمیل

چه موقع باید تسمه تردمیل را عوض کنیم؟

خب شاید به این فکز بیوفتید که کی بهتره تسمه تردمیلم را عوض کنم یا آیا وقت آن رسیده که من تسمه تردمیلم را تعویض کنم؟

برای جواب به این سوال یکی کارهای زیر را انجام دهید :

  1. تردمیل را روی شیب گزاشته و روی تسمه آن راه برید. زمانی که در حال پیاده روی هستید یهویی کلید اضطرار و توقف را بزنید یا سوکت اضطرار را بکشید. اگر تسمه بعد از برداشتن سه قدم توقف کرد، خب مشکلی وجود ندارد و سالم است ولی اگر سریعا توقف کند یعنی زمان تعویض تسمه فرا رسیده است.
  2. تردمیل را در حداکثر شیب قرار می دهید و با سرعت پنج کیلو متر در ساعت روی آن راه می روید. اگر تردمیل در حداکثر شیب عادی عمل کرد ولی با حداقل شیب تسمه به تخته کف گیرداشت و یا لق می زد، تسمه تردمیل را عوض کنید.

اگر تمام این اقدامات را انجام دادید و اما هنوز تردمیل شما توان کافی را ندارد باید بدانید که مشکل اصلی از موتور دستگاه شماست و بهتر است خیلی زود موتور تردمیل را عوض کنید.

زمانی که موتور تردمیل قدرت مغناطیسی خود را از دست می دهد، کار تسمه و دیگر اجزای آن به مشکل برخورد می کند و با تعویض موتور می توانید مشکلات موتور را برطرف کنید.

در نظر داشته باشید هروقت که تسمه لغزید، دلیلش این نیست که باید پیچ های رگلاژ یا تسمه را سفت کنید و شاید  علتش این نباشد. شما باید آزمایش های بالا را در مورد  تسمه تان انجام دهید تا بدانید تسمه شما سالم است یا خیر.

تنظیم پیچ تسمه تردمیل

عمر مفید تسمه چقدر است؟!

درمورد مدت زمان استفاده از تسمه نمیتوان تاریخ و تایم دقیق داد و این بستگی به شما دارد.

اگر پیوسته از تردمیلتان استفاده نمی کنید، به طور مرتب دستگاه و تسمه را روغن کاری می کنید، به تمیز کردن و گردگیری تردمیل اهمیت می دهید، پیچ های تردمیل را چک میکنید و  شل و سفت نمیکنید و … می توانید سال ها بدون هیچ مشکلی از تردمیل خود در خانه و باشگاه استفاده کنید.

البته عمر تسمه و تردمیل به کیفیت آن نیز بستگی دارد و خوشبختانه تمام تردمیل هایی که در رزان کالا به فروش می رسند از نوع بهترین ها می باشند و رزان کالا همواره بهترین برند های لوازم ورزشی و باشگاهی را با بهترین قیمت روز  در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

همکاران ما در رزان کالا راهنمای خرید بهترین محصولات، برای شما هستند.

2 دیدگاه در “چه موقع باید تسمه تردمیل را عوض کنیم؟ عمر مفید تسمه چقدر است ؟

  1. حسن گفت:

    تردمیل روغن کاری شده اما هنگام کار بوی روغن سوخته بلند میشود

  2. رضا گفت:

    سلام هنگام کار با تردمیل صدای غیژ غیژ از سمت تسمه می آید مشکل چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *