تردمیل, وبلاگ

راهنمای نگهداری و افزایش طول عمر تردمیل ها

تمیز کردن تردمیل

چطور طول عمر تردمیل را افزایش دهیم؟

خب بعد از خرید و یا داشتن تردمیل چه تردمیل خانگی و چه تردمیل باشگاهی با هر قدرت موتور و مشخصات فنی، یک سری نکات نیاز است که اگر می خواهید سال ها از این وسیله و دستگاه استفاده کنید باید رعایت کنید و حتی اگر بهترین نوع تردمیل را هم داشته باشید باید از این دستگاه مراقبت کنید.

این نکات که در ادامه براتون توضیح می دهیم مواردی است که باید در مورد نگهداری از تردمیل و نحوه نگهداری از تردمیل بسیار پر کاربرد می باشد.

نکاتی به منظور رعایت اصول نگهداری از تردمیل

در محیا کردن شرایط مناسب نگهداری از تردمیل د رمرحله اول این است که جا و مکان این دستگاه را درست انتخاب کنید. شاید سوال شما این است که مکان قرار گیری تردمیل مگر باید چگونه باشد؟!

بهتره بدانید که تردمیل باید روی سطح یا زمین کاملا صاف باشه به گونه ای که پایه های تردمیل کاملا تراز و یکسان باشند. هیچوقت این دستگاه را روی سطحی که شیب داره یا کمی ناهموار هست قرار ندهید چرا که با این کار طول عمر این وسیله ورزشی را کاهش می دهید.

در روش های نگهداری از تردمیل قرار دادن این دستگاه در محیط مناسب بسیار مورد اهمیته که جا و مکانی که گرد و خاک بیشتری روی این دستگاه قرار میگیره یا گرمای زیاد، نم و رطوبت و تابش مستقیم آفتاب را انتخاب نکنید.

روغن کاری تردمیل را در زمان مناسب انجام بدید تا باعث خرابی زودرس تسمه و تردمیل نشید.

“زمان انجام روغن کاری تردمیل هر 20 ساعت استفاده از این دستگاه می باشد.”
نوار نقاله و اطراف موتور تردمیل را تمیز  گرد گیری کنید :

سعی کنید اطراف موتور (اگر دستگاه روی فرش و موکت باشد پرزهای بیشتری روی موتور قرار میگیرد) را مدام از پرز و گرد و خاک با یک دستمال تمیز پاک کنید و نوار نقاله را روغن کاری کنید.

پس از هر بار استفاده با یک پارچه‌ی نمدار قاب و صفحه نمایش تردیمل را پاک کنید.

هفته ای یک بار، زیر و اطراف تردیمل را جاروبرقی بکشید و هفته ای یک بار، باید سطح تسمه را با یک پارچه‌ی نمدار پاک کنید.

مدت زمان استفاده از تردمیل ها چقدر باید باشد؟

خب مدت زمانی که مدام از این دستگاه استفاده می کنید نیز روی عمر تردمیل تاثیر گزاره.

برای اسستفاده از تردمیل دقت کنید که بیشتر از 1 ساعت از این دستگاه به طور پیوسته کار نکشید و بعد از هر یک ساعت حد اقل نیم ساعت بزارید که این دستگاه ورزشی استراحت کند و سرد شود.

تنظیم کردن تسمه و پیچ رگلاژاگر تسمه تردمیل شل شود یا بلغزد چه کار کنیم؟

در هر دو طرف و در سمت عقب دستگاه پیچ‌هایی برای تنظیم کردن تسمه وجود دارد. تنظیم را با مقادیر کم انجام دهید. هر بار بیشتر از یکچهارم دور پیچ را نچرخانید. راهنمای سازنده‌ی تردمیل را در مورد تنظیم و تراز بندی تسمه مطالعه کنید.

وقتی یه مدت از تردمیل استفاده کنید امکان داره بعد از مدتی تسمه ای که روی آن راه می روید یا می دوید تیک داشته باشه یعنی انگار شل شده و با هر قدم یه مکثی می کنه و مثل سابق نیست و لغزش داره.

در این مرحله باید پیچ های رگلاژ را که در قسمت غلطک عقب و انتهای تسمه را یک دور به چپ و یک دور به راست سفت کنید تا تسمه درست شود و گاهی پیش میاد که مجبور می شوید دو بار این کار را انجام بدید.این پیچ های رگلاژ کار تنظیم تسمه را انجام می دهند و شما برای تراز و شلی و سفتی تسمه باید سراغ این پیچ ها برید.

راهنمای روغن کاری تسمه و غلطک انواع تردمیل

اصطکاک بین عرشه و تسمه تردمیل نقش مهمی در عملکرد و عمر این دستگاه هوازی دارد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم همیشه این نقطه از تردمیل را به خوبی روغن کاری کنید. اگر تردمیل خود را به تازگی خریداری کرده اید می توانید بعد از 20 ساعت کارکرد آن را برای اولین بار روغن کاری کنید.

توصیه می کنیم عرشه دستگاه را هر 30 روز یکبار روغن کاری کنید.

برای انجام روغن کاری یک پارچه نرم و خشک برای تمیز کردن ناحیه بین تسمه و عرشه استفاده کنید و روغن را به اندازه 303 قاشق غذا خوری یا 3 میلی لیتر در فضای بین تسمه و عرشه پخش کنید (مطمئن باشید که دستگاه خاموش است و کابل پاور از برق جداست).

در فواصل معین روغن را در جلو و پشت غلتک تسمه بریزید تا عملکرد تردمیل را به بیشترین مقدار ممکن برسانید. اگر تسمه ، عرشه ، غلتک به خوبی تمیز شده باشد و آن را روغن کاری کنید، حدود 1200 ساعت کارکرد (حدود 50 روز) تا روغن کاری بعدی نیاز است.

راهنمای تصویری تنظیم پیج رگلاژ و تنظیم تسمه تردمیل

تنظیم تسمه تردمیل

آموزش تمیز کردن تردمیل به صورت کامل در ویدئو زیر :

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید تردمیل خانگی و قیمت انواع تردمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *