پزشکی و سلامت, تردمیل, وبلاگ, ورزشی

آیا کمر درد و زانو درد مانع استفاده از ترمیل می باشد؟

آیا اگر کمر درد و دیسک کمر داشته باشیم می توانیم از تردمیل استفاده کنیم؟

 

آیا اگر کمر درد و دیسک کمر داشته باشیم می توانیم از تردمیل استفاده کنیم؟

متاسفانه دیسک کمر و زانو درد، امروزه یکی از دردهای رایج و البته با آمار بالا در جهان است.

علت کمردرد بنا به تشخیص پزشکان دیسک کمر است.

با وجود کمردرد نمی توانید به صورت عادی راه بروید و ساعت های طولانی بایستید و کار انجام دهید. دیسک کمر به صورت عادی در بین مهره ها وجود دارد و از ضربات وارده بین مهره ها جلوگیری می کند.

بسیاری از افراد به دلیل وزن بالا دچار کمر و زانو درد می شوند که لزوما نیاز به ورزش دارند. بهتر است بدانید بی تحرکی و چاقی این بیماری را تشدید می کند.

آیا اگر کمر درد و دیسک کمر داشته باشیم می توانیم از تردمیل استفاده کنیم؟
تردمیل راحت ترین و ساده ترین نوع ورزش است. اما سوال است که :

آیا تردمیل برای افرادی که دیسک کمر و زانو درد دارند مضر است؟؟؟

برای درمان کمر درد یا دیسک کمر باید روزانه به صورت منظم ورزش انجام دهید. پیاده روی آسان ترین ورزشی است که برای تمام بیماری ها مشکلی ایجاد نمی کند بلکه راهی برای درمان آنها خواهد بود.

درکل بهتر است ارتباط ورزش با درد کمر و زانو را بدانید :

ورزش تاثیرات زیادی بر حفظ و ارتقای سلامتی ما دارد و می تواند روی تمام اعضای بدن به صورت هماهنگ اثر بگذارد.

اگر ورزش را به صورت منظم و روزانه انجام دهید می توانید سلامتی بدن را حفظ کنید و بسیاری از بیماری ها را از بین ببرید.با کمک ورزش می توانید اضافه وزن خود را کم کنید و به وزن متناسب برسید.

زمانی که شما تناسب اندام داشته باشید، فشار از روی کمر برداشته می شود و بسیاری از بیماری های کمر مانند دیسک و زانو درد بوجود نمی آیند.

تردمیل های امروزی به ضربه گیر مجهز شده اند که زمانی که شما بر روی آنها راه بروید گمان می کنید بر روی سطح نرم حتی چمن راه می روید.

آیا اگر کمر درد و دیسک کمر داشته باشیم می توانیم از تردمیل استفاده کنیم؟

اگر هنگام خرید تردمیل به نکات مهمی که هنگام خرید حتما باید در نظر بگیرید، توجه کنید می توانید با بهترین انتخاب به سلامت بدن خود کمک کنید.

رزان کالا یک فروشگاه مجهز لوازم باشگاهی و ورزشی می باشد که کلیه پرسنل این فروشگاه کالا صادقانه مشتریان خود را راهنمایی می کنند. این فروشگاه نماینده رسمی فروش انواع تردمیل خانگی و باشگاهی با بهترین برند های روز دنیا می باشد که می توانید تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی خود را ارزانتر از همه جا از این فروشگاه خریداری کنید.

آیا استفاده از تردمیل باعث کمر درد و زانو درد می شود؟

قبلا شایع بود که ورزش با تردمیل مستقیما بر روی دیسک کمر تاثیر مخربی می گذارد با وجود این بیماری بهتر است به سراغ تردمیل نرویم، در صورتی که امروزه اثبات شده است استفاده از تردمیل به صورت روزانه اما به طور کاملا اصولی و درست می تواند بر روی این بیماری اثر مثبتی نیز بگذارد و کاملا لازم است.

ضربه گیر تعبیه شده در تردمیل ها ضربات اضافی را می گیرند و اجازه نمی دهند تا به کمر و زانوهای شما فشار وارد شود.

با کمک تردمیل می توانید در زمان راه رفتن سرعت، مسافتی که طی کرده اید و از همه مهمتر تعداد ضربان قلب خود را بر روی مانیتور تردمیل مشاهده کنید تا دچار مشکلی نشوید.

در زمان راه رفتن بر روی تردمیل می توانید از برنامه های آماده دستگاه نیز استفاده کنید و با راهنمایی آن تمرینات را انجام دهید تا کمرتان در حین ورزش آسیب بیشتری نبیند.

روش صحیح استفاده از تردمیل برای جلوگیری از کمر درد :

راه رفتن اصولی بر روی تردمیل میتواند نقش بسیار مهمی در کاهش درد شما داشته باشد و از مشکلات این بیماری جلوگیری کند.

لازم نیست از ابتدا با شدت بالا ورزش و پیاده روی کنید. بعد از بالا رفتن آمادگی جسمانیتان می توانید مدت زمان و گاهی شدت تمرینات را اضافه کنید و اما به یاد داشته باشید که هیچ گاه از شیب تردمیل در  تمریناتتان استفاده نکنید، زیرا این کار فشار و استرس زیادی به کمر شما وارد می کند و دچار مشکل خواهید شد. با راه رفتن بر روی سطحی نرم که دارای ضربه گیرهای حرفه ای می باشد، می تواند ماهیچه های ستون فقرات تان را تقویت کرده و از آن حفاظت کند.

فروشگاه لوازم ورزشی و باشگاهی رزان کالا

فروشگاه ورزشی و باشگاهی رزان کالا نماینده رسمی فروش بهترین برند های انواع تردمیل، تردمیل های خانگی، تردمیل باشگاهی، دوچرخه های ثابت و الپتیکال و اسکی فضایی با ارزانترین قیمت بازار می باشد که بهترین ها را ارزانتر از همه جا می توانید در رزان کالا بیابید.

راه رفتن بر روی تردمیل را آرام آرام ادامه دهید و اجازه دهید تا آمادگی جسمانی کامل را بدست آورید. به طور مثال در روز اول 5 تا 10 دقیقه راه بروید و بعد از آن هر روز مقداری به این مدت زمان اضافه کنید تا در نهایت بتوانید 30 تا 40 دقیقه در روز راه بروید تا مشکلی برای شما نیز ایجاد نشود.

پیاده روی شما باید اصولی و درست اجرا شود و به یکباره مدت زمانی طولانی پیاده روی نکنید که به بدنتان فشار وارد شود تا بتوانید به مدت زمان دلخواهتان برسید و فعالیت خوبی انجام دهید.

با رعایت این نکات می توانید با خیال راحت با وجود داشتن بیماری دیسک کمر نیز بر روی تردمیل پیاده روی کنید و فعالیت روزانه خوبی داشته باشید و کم کم از شر این بیماری دردناک خلاص شوید.

آیا اگر کمر درد و دیسک کمر داشته باشیم می توانیم از تردمیل استفاده کنیم؟

افرادی که زانو درد دارند می توانند از تردمیل استفاده کنند؟

در شرایطی که فرد دچار آسیب دیدگی زانو یا سابقه جراحی داشته باشد یا آسیب دیدگی های درمان نشده در رباطهای صلیبی زانو داشته استفاده از تردمیل مناسب نیست.

به طور کلی دویدن بر روی سطوح سخت به زانوها فشار وارد می‌کند، تردمیل‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

تنها تفاوت می تواند کیفیت تردمیل و مشخصات تسمه آن باشد. که کارشناسان فروش رزان کالا شما را در این مورد کالا راهنمایی خواهند کرد و هرآنچه که باید هنگام خرید تردمیل بدانید را به شما صادقانه خواهند گفت.

آمادگی جسمانی و تقویت مفاصل پا با انجام برخی از تمرین‌های مخصوص می تواند سبب سلامتتان شود.

آیا اگر کمر درد و دیسک کمر داشته باشیم می توانیم از تردمیل استفاده کنیم؟

چه کسانی نباید از تردمیل استفاده کنند ؟

  1. کسانی که آرتروز، ساییدگی غضروفی یا ستون فقرات دارند.
  2. افرادی که وزن بالا، به‌خصوص با شاخص توده بدنی بالاتر از ۳۰ دارند.
  3. کسانی که آسیب‌دیدگی در منیسک‌های زانو یا سابقه جراحی روی آن‌ها به‌خصوص منیسک خارجی زانو دارند.
  4. افرادی که دچار آسیب‌دیدگی‌های درمان‌نشده رباط‌های صلیبی زانو هستند.
  5. کسانی که زانو‌های به‌شدت پرانتزی دارند.
  6. افرادی که تحت اعمال جراحی دیسک کمر یا درمان‌های تعویض مفصل قرار گرفته‌اند.
  7. افرادی که سابقه پیچ‌خوردگی مکرر مچ پا دارند.

البته این افراد و نیز سالمندان می‌توانند با مشورت و تایید پزشک متخصص از تردمیل، بدون شیب و به صورت پیاده‌روی ملایم استفاده کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *