دسته‌بندی نشده

برای چربی سوزی و لاغری چه موقع ورزش کنیم؟

بهترین زمان ورزش برای افزایش چربی‌سوزی

بهترین زمان برای ورزش برای دستیابی به چربی‌سوزی و عضله‌سازی بیشتر، ساعات ابتدایی صبح است. علت اصلیِ آن هم، به موارد زیر برمی‌گردد:

در ساعات اولیه صبح، سطح قند خونِ بدن کمتر از حد طبیعی است؛ همین باعث می‌شود که بدنتان برای تأمین انرژی هنگام انجام تمرینات ورزشی، به‌دنبال منابع دیگری باشد. در همین زمان است که سلول‌های چربی تبدیل به سوخت برای تمرینات ورزشی خواهد شد.

نکته دیگر این است که ابتدای صبح سطح کورتیزول خون (سرعت‌دهنده چربی‌سوزی) بیشتر از ساعات دیگر است؛ در نتیجه می‌توانید توقع چربی‌سوزیِ بیشتری از بدنتان داشته باشید.

پیشنهاداتی برای تمرینات صبح گاهی

درجا دویدن

تمرین درجا دویدن، به هیچ وسیله ورزشی نیاز ندارد. این حرکت، ضربان قلب را افزایش می‌دهد تا به‌طور منظم چربی‌سوزی انجام شود.

برای درجا دویدن، فقط به یک مکان مناسب در منزل نیاز دارید. مطمئن شوید که برای بلند کردنِ زانوهایتان به‌صورت مکرر فضای کافی دارید.

حالا حرکت را به‌آرامی شروع کنید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درجا بدوید و سپس ۶۰ ثانیه استراحت کنید. برای اینکه یک بازده قلبیِ نرمال داشته باشید، در جا دویدن را در سه ست انجام دهید.

 

پا به عقب

صاف بایستید. کمی پاهای خود را باز کرده و از یک سمت به سمت دیگر شروع به پازدن به عقب کنید؛ به این صورت که هربار پاشنه یک پا را بلند کرده و به سمت دیگر بالا ببرید. این تمرین را به مدت ۶۰ ثانیه تکرار کنید.

بیشتر بخوانید:

الپتیکال یا اسکی فضایی یکی از بهترین دستگاه های چربی سوزی

وقتی صبح‌ها ورزش می‌کنید بدن شما تمایل بیشتری برای چربی سوزی دارد، به ۲ دلیل:

پایین بودن سطح قند خون، بدن را مجبور می‌کند به دنبال منابع دیگری برای تأمین انرژی بگردد، بنابراین از ذخایر چربی به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند.

میزان هورمون‌هایی که چربی سوزی را تسریع می‌کنند (مانند کورتیزول) صبح‌ها بالاتر است.

بهترین وقت ورزش برای چربی‌سوزی و عضله‌سازی

اگر می‌خواهید بیشترین چربی‌سوزی را داشته باشید، بهتر است صبح‌ها ورزش کنید؛ اما اگر تصمیم دارید که شاهد بهترین عملکرد ورزشی باشید، باید زمان تمرینتان را به عصرها موکول کنید.

بهترین عملکرد از نظر قدرتی و آمادگیِ بدنی در عصرها اتفاق می‌افتد. ورزشکاران می‌توانند بیشترین تکرارهای تمرینی را در زمان عصر انجام دهند.

برای دستیابی به بهترین نتایج چربی‌سوزی و عضله‌سازی، بهتر است که ترکیبی از ورزش صبحگاهی و عصرگاهی را در برنامه ورزشی‌تان داشته باشید؛ مثلاً صبح‌ها ۱۰ دقیقه تمرین هوازی انجام دهید و عصرها بعد از انجام تمرینات گرم‌کردنِ بدن، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تمرین شدتی داشته باشید.

برای انجام تمرین هوازی می توانید با خرید تردمیل و همچنین خرید دوچرخه ثابت به راحتی در منزل ورزش هوازی انجام دهید و این اطمینان را به شما می دهیم که بهترین قیمت های لوازم ورزشی را در رزان کالا می یابید.

به یاد داشته باشید که هیچ‌وقت بدون خوردن یک صبحانه‌ی کامل، ورزش سنگین نکنید. چون همان‌طور که گفته شد ممکن است بافت عضلانی‌تان را از دست بدهید.

بیشتر بخوانید :

ورزش با تردمیل در نتیجه لاغری و فرم دهی بدن

با ورزش صبح گاهی کل روز کالری بسوزانید

یکی از مزایای ورزش صبحگاهی این است که بعد از تمرین بدنتان همچنان در حال سوخت و ساز است و در طول روز نیز کالُری خواهید سوزاند.

می‌توانید به جای خوابیدن، صبح را ورزش کرده تا در هنگام خوردن هم کالُری بسوزانید. زمانی که سوخت و سازتان را بالا نگاه می‌دارید، در تمام طول روز بدنتان در حال سوزاندن کالُری است.

آیا ورزش صبحگاهی با شکم خالی باعث افزایش کاهش وزن می‌شود؟

ورزش صبحگاهی شدید با شکم خالی می تواند باعث از دست دادن عضلات شود و این با هدف از دست دادن چربی بدن بسیار متفاوت است.

به همین دلیل این نکته را باید به خاطر سپرد که قبل از تمرینات باید یک صبحانه سرشار از پروتئین خورده شود تا بدن به علت فقدان انرژی مجبور به سوزاندن پروتئین نشود.

مطالعه بیشتر:

برنامه تمرینی لاغری و چربی سوزی با بدنسازی و هوازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *