راهنمای خرید, ورزشی

معرفی نیمکت بدنسازی بهترین لوازم بدنسازی در خانه

بدنسازی چیست ؟

بدنسازی یک ورزش است و نمیشه از ورزش های دیگه جداش کرد.بدنسازی مجموعه ای هوشمندانه از تمرینات و ورزش های قدرتی و کششی است که برای توسعه و

افزایش عضلات، بر اساس علم و دانش مربوطه در یک فرد است.

در حقیقت بدنسازی مجموعه ای از حرکات ورزشی هست که باعث ارتقا آمادگی جسمانی و عضلانی می شود.

وسایل و لوازم مورد نیاز برای درست کردن یک باشگاه در خانه

خیلی از افراد هستند که با توجه به شرایطشون نمی تونند به باشگاه برند و تمرینات ورزشی خود را انجام دهند که در این مطلب به شما لوازم ورزشی و بدنسازی معرفی می شود که حتی در خانه هم می توانید برای خود یک باشگاه مجهز داشته باشید و البته رزان کالا را به عنوان مرجعی که ارزانترین قیمت خرید لوازم ورزشی و ارزانترین قیمت خرید لوازم بدنسازی را ارئه می دهد معرفی می کنیم.

حال به شما این لوازم ورزشی و باشگاهی را معرفی می کنیم:

وسایل مربوط به تمرینات هوازی و کنترلی

این لوازم ورزشی که به شما معرفی می کنیم بیشتر به منظور تمرینات هوازی استفاده می شوند.

۱- زیر انداز ورزشی

با توجه به تمرینا های هوازی که در خانه دارید زیرانداز مناسب با آن تمرین را انتخاب کنید.

مثلا برای یوگا بهتر است زیراندازی با ضخامت متوسط ۳ تا ۵ میلی متر انتخاب کنید. البته اگر آسیب دیدگی در کمر یا هرجای بدن دارین به ضخامت بیشتری نیاز دارید و بهتر است زیراندازهایی را خریداری کنید که ۱۰ تا ۱۲ میلی‌متر ضخامت دارند.

۲- طناب

۳- حلقه لاغری

۴- توپ و حلقه پیلاتس

۵- تخته استپ و استپر

۶- دوچرخه ثابت و اسپینینگ

دوچرخه ثابت یا اسپینینگ دوچرخه‌ای است که شما را به نفس‌نفس می‌اندازد اما جایی نمی‌رود! پس در هر محیطی که بخواهید حتی خیلی کوچک بیشترین مسافت ها را با استفاده از دوچرخه ثابت و اسپینینگ می  تونید طی کنید.

کالری بسوزانید و چربی سوزی کنید! مدل‌های مختلف دوچرخه، از دوچرخه‌های ساده تا  دوچرخه‌های دیجیتال برنامه‌پذیر، امکانات و قیمت مختلفی دارند که می‌توانید متناسب با خواسته و نیازتان یکی را انتخاب کنید و خرید دوچرخه ثابت با قیمت مناسب را در رزان کالا تجربه کنید.

۷- تردمیل

اما نوبتی هم باشد نوبت یکی از گران‌ترین و جاگیر‌ترین وسیله تمرینات هوازی است! با تردمیل با سرعت‌های مختلف در شیب‌های مختلف روی صفحه دستگاه راه بروید و بدوید.

تردمیل هم انواع مختلفی دارد که بررسی آ‌ن‌ها و نکاتی که باید هنگام خرید آن بدانید.

اما از آنجایی که این وسیله قیمت بالایی دارد هنگام خرید باید حتما در مورد مدل‌های مختلف آن مطالعه کنید تا انتخاب دقیق‌تری داشته باشید که بیشترین تناسب را با نیازتان داشته باشد البته می تونید خرید تردمیل با قیمت مناسب را در سایت ما داشته باشید با خیال راحت خرید کنید.

وسایل مربوط به تمرینات بدنسازی و عضله سازی

1- میز پرس و نیمکت بدنسازی

میز پرس یا نیمکت بدنسازی یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد استفاده در باشگاه‌های بدنسازی است.

میزهای پرس چندکاره یا نیمکت بدنسازی خانگی به شما این امکان را می‌دهند تا چندین وسیله بندسازی را در باشگاه خانگی خود داشته باشید و بتوانید با اضافه کردن صفحات وزنه، حرکات مختلف و تمرینات مختلف قدرتی را با همین یک دستگاه انجام دهید؛ تمریناتی نظیر پرس سینه، بالاسینه، زیرسینه، شکم، حرکات با دمبل و حتی حرکات سیم کش و جلوپا، پشت ران. البته اینکه کدام حرکات را می‌توانید با یک میز چند کاره انجام بدهید بستگی به مدل میز و امکانات آن دارد.

میزهای چندکاره از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان قیمت دارند و با توجه به کارایی‌شان گزینه‌ای به صرفه و کاربردی هستند. البته باید فضایی که اشغال می‌کنند را در نظر داشته باشید.

این میزها کار نیمکت‌های بدنسازی را هم برای شما انجام می‌دهند. اما اگر فضای کافی ندارید نیمکت‌ بدنسازی هم می‌تواند به شما کمک کند تا تعداد زیادی از حرکات قدرتی به ویژه حرکات با دمبل را انجام بدهید. انواع میز بدنسازی برای حرکات مختلف بدنسازی وجود دارد که می‌توانید متناسب با برنامه تمرینی‌تان مدل موردنظرتان را انتخاب کنید.

۲- دمبل، هالتر و صفحات وزنه

۳- میل شنا و میل بارفیکس

۴- کش تمرین

وسایل و لوازم ورزش کردن و بدنسازی آن‌چنان متنوع و گسترده‌اند که قطعا نمی‌توان در یک مطلب به همه آن‌ها پرداخت. اما در این مطلب سعی کردیم وسایل کاربردی و مهمی را که خریدن آن‌ها از نظر اقتصادی هم توجیه داشته باشند را به شما معرفی کنیم تا با تجهیزات اولیه برای درست کردن یک باشگاه در خانه آشنا شوید.

انواع حرکات بدنسازی در خانه

در این جا به صورت تصویری تعدادی از حرکات بدنسازی که می تنید به راحتی در خانه انجام دهید را به شما معرفی میکنیم :

در این حرکت پاها را به اندازه کمی بیشتر از عرض شانه باز کرده و با دو دست در جلوی سینه خود دمبل را نگه دارید. در حینی که دمبل یا وزنه را در دستان خود دارید بر روی زانوهای خود نشسته و بلند شوید.این حرکت را تکرارکنید. دقت کنید در حین انجام این حرکت کمر خود را خم نکنید تا فشار به کمرتون وارد بشه.

دمبل کلین : همزمان با جهش کوتاه  و  بلند کردن دمبل ها مچ دست خود را چرخانده تا دمبل ها  به شانه های شما برسند، سپس در حالیکه دمبل ها بالاتر از شانه های شما قرار دارند از زمین بلند می شوید . بر روی پاهایتان به آرامی نشسته و سپس بلند شوید و در حالیکه دست های خود را به سمت بالا برده اید دوباره بر روی زانوان خود بنشینید و همین حرکت را تکرار کنید.

راه رفتن دهقان : شانه ها را صاف و به جلو نگاه کنید و صاف راه برید.

حرکت پرس خم با دمبل : برای انجام این حرکت کافیست که  خم شده و دمبل ها را که در دست گرفته اید به سمت پایین و پاها آویزان کنید. سپس به آرامی دست های خود را در حالیکه در همان حالت خمیده هستید با سمت بالا بکشید. نکته مهم این است که کمرتان خم نشده و همچنین دست ها را به آرامی بالا و پایین روند. البته این حرکت را با نیمکت بدنسازی و یا میز بدنسازی هم میتوانید انجام دهید.

مزایای استفاده از میز یا نمیکت های بدنسازی

استفاده از عضله بیشتر یعنی سوزاندن کالری بیشتر.

قانون کلی این است دستگاهی که بزرگترین توده عضلانی را تمرین می دهد، بیشترین کالری را می سوزاند. اما روی دیگر سکه این است که اگر مبتدی باشید، استفاده کردن از عضلات بیشتر به معنای زودتر خسته شدن است که به سوزاندن کالری کمتر منجر خواهدشد به این دلیل است که استفاده از میز بدنسازی و یا همان نیمکت  بدنسازی مفیدد است.

میز بدنسازی

نیمکت بدنسازی

انواع نیمکت بدنسازی

  • نیمکت پرس تخت(Bench Press)
  • نیمکت پرس بالا سینه(Incline Bench Press)
  • نیمکت پرس زیرسینه(Decline Bench Press)
  • نیمکت کشش فوق‌العاده(Hyper Extension Bench)
  • نیمکت شکمی(Abdominal Bench)
  • نیمکت تخت(Plain Bench)

مقالات مرتبط :

برنامه تمرینی لاغری و چربی سوزی با بدنسازی و هوازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *