دوچرخه اسپینینگ

شباهت ها و تفاوت های بین دوچرخه ثابت و اسپینینگ

اسپینیگ و دوچرخه ثابت دو نوع از وسایل باشگاهی هست که جدیدا خیلی قابل توجه ورزشکاران می باشد که در این مطلب میخواهیم در مورد تفاوت و شباهت اسپینینگ و دوچرخه ثابت صحبت کنیم. البته این نوع دوچرخه ها دوچرخه ثابت مبله نیز نامیده می شوند.

البته اسپینینگ همان دوچرخه ثابت است ولی با تفاوت های جزیی، بیایید با شباهت های بین دوچرخه ثابت و اسپینینگ شروع کنیم.

•    هر دو وسیله در فضای داخلی استفاده میشوند (باشگاه و خانه).

•    هر دو وسیله ساکن هستند.

•    برنامه تمرینی با این وسایل به صورتی است که دوچرخه ها با چارچوب ریتم موسیقی هماهنگ میشوند و به تمرین می پردازند.

اما تفاوت هایی در دوچرخه ثابت و اسپینینگ نیز وجود دارد.

تفاوت های بین دوچرخه ثابت و اسپینینگ

دوچرخه اسپینینگ بطور مخصوص شبیه دوچرخه های کوهستان طراحی شده است.

در واقع این نوع از دوچرخه ها قابلیت های زیادی در صندلی، دستگیره ها، پدال ها و سطوح مختلف سختی در مقایسه با دوچرخه های ثابت دارند. انعطاف پذیری و کارایی بالای این دستگاه باعث شده که پزشکان این وسیله را برای هر دو گروه تازه کار و پیشرفته مفید بدانند.

شما روی دوچرخه اسپینینگ در موقعیت های مختلف احساس راحتی خواهید کرد. برخلاف دوچرخه های ثابت خانگی که صندلی های عریضی دارند، صندلی های اسپینینگ راحت تر و استاندارد تر هستند.

مهمترین برتری اسپینینگ نسبت به دوچرخه ثابت

پدال های دوچرخه اسپینینگ برخلاف دیگر تجهیزات ورزشی خانگی، سیستمی دارند که به چرخ دنده ها اجازه میدهد که آزادانه به چرخند. حتی زمانی که شما پدال زدن را متوقف می کنید. پس تاندون های شما باید به این ساکن بودن واکنش طبیعی نشان دهند و در طول زمان به میزان پدال زدن شما اضافه شود و ساکن بودن شما را به حداقل مقدار ممکن برسد. تاندون ها بخاطر مدل پدال های اسپینینگ، مشتاقانه تر کار می کنند.

بین دوچرخه ثابت و اسپینینگ روی گروه خاصی از ماهیچه ها کار کنید یا اینکه چند گروه از ماهیچه های تان را درگیر کنید. به طور معمول زمانی که با اسپینینگ تمرین می کنید، ضربان قلب شما بیشتر از موقعی است که با دوچرخه ثابت ورزش می کنید. همچنین با افزایش دادن سرعت پدال زدن، کالری بیشتری هم می سوزانید.

یک برتری دیگر اسپینینگ ها، نوع ساخته شدن آنها است. این دستگاه طوری طراحی شده که شدت سختی و استقامت آن شبیه دوچرخه های عادی است.

اسپینینگ ها یک زنجیر انتقال دارند که دردیگر دوچرخه های ثابت به چشم نمی خورند. این نوار باریک معمولا از پارچه یا پلاستیک ساخته شده است. این زنجیر انتقال باعث می شود حرکت دوچرخه های واقعی برای شما شبیه سازی شود.

اسپینینگ شبیه دوچرخه های مسابقه ساخته شده است و در باشگاه باید زیر نظر یک مربی به تمرین با آن بپردازید و همچنین از وی بخواهید که میزان سرعت دستگاه را بر اساس مبتدی یا حرفه ای بودن شما تنظیم کند.

 

آیا دوچرخه ثابت یا اسپینینگ فواید دوچرخه سواری در فضای باز را دارد؟

در واقعیت نمی توان گفت که دوچرخه ثابت با اسپینینگ یکی است و همان فواید را دارد ولی ورزش اسپینینگ و دوچرخه ثابت فوایدی دارد که نمی توانازش گذشت و حتی برای افرادی اسپینینگ و دوچرخه ثابت مناسب تر از دوچرخه سواری در فضای باز است.

فواید اسپینینگ یا دوچرخه ثابت
  • کالری سوزاندن
  • بهبود سلامت سیستم قلبی-عروقی
  • ایجاد حجم عضله ای
  • افزایش تحمل قلب
  • فشار کم روی زانوها
  • مقابله با گردن درد
  • پیشگیری از درد زانو
  • لاغری ران
  • گرم کردن و سرد کردن بدن قبل و بعد از ورزش اسپینینگ، یک راه آرامش بخش است.
  • علاوه بر پا و باسن عضلات شکم را هم درگیر کرده و موجب می شود شکم صاف و تخت بشود
  • اضطراب و افسردگی را درمان می کند
  • سوخت و ساز افزایش می یابد
  • فرم دادن به بدن

و…

طرز استفاده صحیح از اسپینینگ یا دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت را با بدن خود تنظیم نمایید اگر دچار مشکل شدید میتوانید از فروشنده یا مربی خود کمک بگیرید و از درست بودن ارتفاع زینتان مطمئن شوید.

بخش بالایی بدنتان را در زمان پا زدن و حرکت کردن در اصطلاح شل نگه دارید دقت داشته باشید که باید شانه هایتان گشاده و به سمت خارج از گوشهایتان باشد.

به آرامی روی زین بنشینید و از عضلات شکم خود برای محکم و سفت نگه داشتن کمر و پشت خود استفاده کنید.

دوچرخه ثابت باید طوری قرار بگیرند که همه بخش ها که متحرک هستند بتواند به آسانی حرکت کنند و فضای کافی برای سوار شدن و پیاده شدن برای ورزشکار داشته باشند. نحوه ی نشتن روی زین دوچرخه ثابت خیلی مهم است زمانی که زین خود را تنطیم کردید

سعی کنید که تمام وزن بدن خود را به طور یکسان روی زین تقسیم کنید در ابتدا جهت دوچرخه ثابت باید طوری تنظیم شود که سطح آن کامل موازی با زمین باشد.

ارزانترین قیمت خرید دوچرخه ثابت و ارزانترین قیمت خرید اسپینینگ را در رزان کالا تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *