راهنمای خرید, وبلاگ, ورزشی

فواید الپتیکال برای بدن و لاغری

اسکی فضایی و الپتیکال

در این مطلب می خوانید:

  1. آیا الپتیکال چربی شکم را آب می کند؟
  2. مقدار کالری مصرفی در استفاده با اسکی فضایی
  3. آیا الپتیکال از تردمیل بهتر است؟
  4. آیا چربی سوزی اسکی فضایی بیشتر از تردمیل است؟
  5. 5 مزیت استفاده از اسکی فضایی یا الپتیکال
  6. بهترین برندهای اسکی فضایی و الپتیکال به همراه قیمت

آیا الپتیکال چربی شکم را آب می کند؟

دستگاه الپتیکال برای سوزاندن چربی های شکمی عالی است و مخصوصا هنگامی که با برخی تمرینات وزن بدن ترکیب شود می تواند در کوچک و عضلانی شدن شکم تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

مقدار کالری مصرفی در استفاده با اسکی فضایی

مطالعات نشان داده اند که 30 دقیقه استفاده از دستگاه اسکی فضایی، باعث سوزاندن حدود 400 کالری در بدن می شود.

آیا الپتیکال از تردمیل بهتر است؟

با هر دو دستگاه اسکی فضایی و تردمیل می توان تمرینات هوازی انجام داد اما استفاده از الپتیکال نسبت به دویدن روی تردمیل باعث ایجاد فشار کمتری روی زانوها، ران و کمر می شود.

برخلاف تردمیل برخی دستگاه های الپتیکال مجهز به دسته های متحرک شبیه دسته اسکی هستند که امکان فعالیت و حرکت همزمان بازوها و پاها را فراهم می کند.

در الپتیکال می توان از پدال رو به عقب نیز بهره برد که برای تقویت برخی عضلات عالی می باشد.

اسکی فضایی و الپتیکال

آیا چربی سوزی اسکی فضایی بیشتر از تردمیل است؟

یک تحقیق در دانشکده پزشکی ویسکانسین متوجه شده است که میانگین کالری سوخته شده با دویدن عادی روی یک تردمیل برای یک ساعت برابر با 705 تا 866 میباشد در مقایسه یک ساعت کار با الپتیکال تقریبا 773 کالری خواهد سوزاند. با توجه به این امار ها و مشاهدات دیگر تردمیل ممکن است برتری کمی در چربی سوزی نسبت به الپتیکال داشته باشد.

دستگاه اسکی فضایی یا الپتیکال (Elliptical) یک وسیله ورزشی شبیه‌ساز پیاده روی، کوه‌نوردی و … می‌باشد. از جنبه‌های قابل توجه این دستگاه می‌توان به ایجاد فشار کم بر مفاصل و زانوها شاره کرد، همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های این دستگاه این است که افرادی که دارای آسیب‌ دیدگی هستند نیز می‌توانند به راحتی از این دستگاه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید : برنامه تمرینی با الپتیکال و اسکی فضایی

5 مزیت استفاده از اسکی فضایی یا الپتیکال

1. افزایش قدرت بدنی و تقویت سیستم قلبی و عروقی:

ورزش‌ها و تمرینات هوازی که به عنوان کاردیو (Cardio) شناخته می‌شوند، بخش مهمی از روند ورزش هستند. همه ما میدانیم برای شکل دادن و حفظ ماهیچه‌های بدن باید آن‌ها را حرکت داد، قلب نیز یک ماهیچه است در نتیجه ورزش‌های هوازی یا کاردیو با افزایش ضربان قلب باعث تقویت سیستم قلبی-عروقی بدن می‌شوند. علاوه بر این افزایش فعالیت قلب و ریه موجب اکسیژن‌ و خون رسانی بیش‌تر به ماهیچه‌های سایر نقاط بدن می‌شود.
دستگاه الپتیکال باعث می‌شود تا شما با یک تمرین هوازی خوب قلب، ریه و عضلات خود را تقویت کنید، که خود به خود باعث افزایش استقامت و قدرت بدنی شما خواهد شد.

2. سوزاندن کالری زیاد

اگر به دنبال این هستند که کالری زیادی را در مدت کوتاهی بسوزانید، مسلما استفاده از دستگاه الپتیکال بهترین انتخاب خواهد بود. شما قادر هستید با این دستگاه در 30 دقیقه بین 270 تا 400 کالری بسوزانید.

3. قرار گرفتن کم‌ترین فشار بر مفاصل

از آن‌جایی که هنگام کار با دستگاه اسکی فضایی هرگز پای شما از پدال جدا نخواهد شد باعث می‌شود کمترین فشار ممکن بر مفاصل و زانوهای شما وارد شود.

4. درگیری بالاتنه و پایین‌تنه به صورت همزمان

الپتیکال ها دارای دسته متحرک از معدود دستگاه‌هایی هستند که می‌توان به طور همزمان بالاتنه و پایین‌تنه را تمرین داد. در تمرین با دستگاه اسکی فضایی ماهیچه‌های سرینی، عقب ران، چهار سر ران، قفسه سینه، پشت، عضله دوسر، عضله سه سر و ماهیچه‌های اصلی درگیر خواهند شد.

5. تمرین ماهیچه‌های خاص

با تنظیم درجه سختی و ارتفاع پدال می‌توان به طور خاص بر روی عضلات پایین‌تنه مانند چهار سرران، سرینی، عقب ران و ساق پا تمرکز کرد.

همچنین با پدال زدن به صورت معکوس می‌توان تمرکز بیشتری بر ماهیچه‌های عقب ران و سرینی داشت.

اگر در باشگاه ورزش می‌کنید حتما در ساعات پیک با صف طولانی دستگاه الپتیکال یا اسکی فضایی مواجه شده‌اید زیرا دستگاه الپتیکال (اسکی فضایی) یکی از وسایل پر طرفدار در باشگاه‌های ورزشی می‌باشد.

فروشگاه لوازم ورزشی رزان کالا افتخار این را دارد که با ارائه بهترین دستگاه‌های الپتیکال برای شما مشتریان عزیز این بستر را فراهم کند که با خیالی آسوده تنها با سفارش این محصول از این فروشگاه در کمترین زمان ممکن با بهترین خدمات پس از فروش، در منزل به انجام ورزش با این دستگاه ورزشی کم‌نظیر بپردازید، و در زمان خود صرفه جویی کنید.

اسکی فضایی و الپتیکال

مطالعه بیشتر:

بهترین برندهای اسکی فضایی و الپتیکال به همراه قیمت

برای اطلاع از قیمت بهترین برند و مارک های این دستگاه های ورزشی وارد لینک بالا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *