راهنمای خرید, وبلاگ

بازی هایی که باعث افزایش اعتماد به نفس کودکان می شود

بازی والدین با بچه ها

آنچه در این مقاله می خوانید :

  1. بازی هایی برای سرگرمی کودکان در منزل
  2. راه‌های افزایش عزت نفس در کودک‌مون چیه
  3. ماشین  های شارژی یکی از بازی های مفید کودکان
  4. ماشین شارژی اسباب بازی برای بازی کودکان
  5. نکاتی درمورد بازی کردن با بچه‌ها
  6. تاثیر بازی ها بر رشد شناختی کودکان
  7. برای افزایش اعتماد به نفس در کودکانتان با آن ها بازی کنید

بازی هایی برای سرگرمی کودکان در منزل

  • شعبده‌بازی

می‌توانید بدون استفاده از قفل و زنجیر و تنها با چند لیوان یا بطری آب و با کمک چند ترفند شعبده‌بازی بچه‌ها را به سادگی سرگرم کنید.

چند لیوان بردارید و زیر یکی از آنها سکه بگذارید. سپس از بچه‌ها بخواهید حدس بزنند سکه زیر کدام لیوان است. اگر کمی زرنگ باشید می‌توانید لیوان‌ها را نزدیک لبه‌ی میز قرار دهید و خیلی آرام سکه را پایین بیندازید. به چشمان هیجان‌زده بچه‌ها نگاه‌کنید و تعجب و شگفتی آنها را از غیب‌شدن سکه ببینید و لذت ببرید.

  • کارت‌بازی

کارت‌بازی برای بچه‌های نوجوان بسیار مناسب است و به‌خوبی می‌تواند یک چالش ذهنی لذت‌بخش برایشان باشد و ساعت‌ها آنها را سرگرم کند. یک جعبه کارت بردارید و با آن بازی‌های خلاقانه‌ بسازید.

  • معما و پازل

معماهای خلاقانه، شناختی و سرگرمی‌های حل مسئله، روشی مناسب برای لذت‌بردن از وقت است. می‌توانید از فروشگاه چند بازی مناسب سن بچه‌ها بخرید یا خودتان معما و پازل‌‌ بسازید. از بچه‌ها بخواهید تصویری روی کاغذ یا تخته بکشند.

سپس با استفاده از یک مداد طرح کلی از پازل بکشید. بعد با قیچی بخش‌هایی از طرح را جدا‌ کنید و از بچه‌ها بخواهید با کنار هم قراردادن تکه کاغذهای قیچی‌شده دوباره آن طرح را بسازند.

  • مجسمه‌بازی

چندتا از آهنگ‌های موردعلاقه‌ی فرزندتان را انتخاب و با صدای بلند اجرا کنید، از آنها بخواهید برقصند ولی به محض توقف آهنگ در هر موقعیت و حالتی که هستند ثابت و بدون حرکت بمانند، حتی اگر یک لنگه پا هستند، باید در همان وضعیت بی‌حرکت بمانند.

برای اینکه هیجان بازی را بالاتر ببرید می‌توانید از بچه‌ها بخواهید اداهای خاصی دربیاورند و بعد در همان حالت‌ها ثابت بمانند. به برنده‌ی بازی یک مدال بدهید. می‌توانید با روبان مدال‌هایی درست کنید و به لباس یا سر برنده بازی بزنید.

اعتماد به نفس در کودکان

راه‌های افزایش عزت نفس در کودک‌مون چیه

یکی دیگه از راه‌های تقویت حس ارزشمندی اینه که به فرزندمون عشق و محبت بی‌قیدوشرط داشته باشیم.

اگر مشقت رو خوش‌خط بنویسی، دوستت دارم»، «اگر قول بدی دیگه برادرت رو نزنی دوستت دارم»، جمله‌های اشتباهی‌اند که محبت و علاقه ما رو مشروط به انجام دادن یا ندادن کاری می‌کنند.
دوست داشتن ما باید بدون قید و شرط باشه.

ما براساس کاری که بچه می‌کنه یا نمی‌کنه اون رو دوست نداریم؛ بلکه ما در همه حال بچه‌هامون رو دوست داریم. و این چیزیه که کودک ما باید خیالش از بابت اون راحت باشه. خیالش راحت باشه که اگر کار اشتباهی می‌کنه ممکنه که پدر یا مادرش رو ناراحت کنه، ولی علاقه اون‌ها رو کم نمی‌کنه.

وقتی دو فرزند شما بر سر اسباب بازی یا خواسته ای دعوا داشتند، به نفع کودک کوچکتر، آنها را راضی نکنید…

با وعده دادن یا گفتن اینکه تو بزرگتری پس از حقت بگذر، کودک کوچکتر نباید یاد بگیرد که حق تجاوز و زیاده خواهی دارد.
یا هر دو با هم استفاده میکنند یا اینکه از بازی کنار میرود، در این موضوع قاطعانه رفتار کنید و از گریه زاری کودک خود نترسید.

برای افزایش اعتماد به نفس کودکان، آن ها را تشویق کرده و به آن ها جایزه بدهید ولی در این کار زیاده روی نکنید

اگر دائماً به کودک خود بگویید که “تو خیلی باهوش هستی”، کودک شما بعد از چندین بار شکست در حل مسایل به هوش خود شک خواهد کرد. کودک باید بداند که برای رسیدن به موفقیت در هر کار یا فعالیتی باید سخت تلاش کند.

عدم تخلیۀ انرژی کودک، مشکلاتی را برای او پیش می‌آورد که یکی از آن‌ها عصبی شدن او است.

کودکی که دوست دارد خود را با جنب و جوش تخلیه کند؛ اما پدر و مادر به او اجازۀ این کار را نمی‌دهند، مانند کسی است که بغض گلویش را گرفته؛ اما به او اجازۀ گریه کردن نمی‌دهند. این مسئله به شدت روی آرامش روانی و عصبی کودک تأثیر منفی دارد.

یکی از اصلی‌ترین راه‌های تخلیۀ انرژی کودک، بازی‌های فعال است؛ بازی‌هایی که کودک در آن جنب و جوش دارد و ساکن نیست.

ماشین  های شارژی یکی از بازی های مفید کودکان

ماشین شارژی یکی از بازی های مفید کودکان می باشد که در ضمن تخلیه انرژی کودکان به آن ها استقلال شخصیتی می دهد و باعث می شود کودکان احساس بزرگی و قدرت کنند.

یکی از نیازهای کودک برای داشتن سلامت روان، نیاز به همبازی است.

بعضی وقت ها برای بچه ها مهم است که زمانی را با هم سن و سالان خود بگذرانند. از طریق بازی با دیگر کودکان توانایی ها و ضعف های خود را کشف می کنند و یاد می گیرند که با دیگران کنار بیایند.

برای کودک خود برنامه مناسب از طریق همسایه ها، گروه های اجتماعی محلی، مدارس، پارک محل خود در نظر بگیرید. با خرید ماشین شارژی کودکان می توانید یک همبازی پایه برای خودکان خود داشته باشید.

بهترین ماشین شارژی کودکان در رزان کالا

در سه سالگی کودک بسیاری از کارهای شخصی خود را میتواند انجام دهد: غذایش را با قاشق بخورد، دست هایش را بشوید و خشک کند، لباس هایش را به تنهایی بپوشد و…
فرصت این کارها را با حوصله به خرج دادنِ زیاد به او بدهید حتی اگر زمان زیادی از شما بگیرد.

با کوچکترین استقلالی که نشان میدهد تشویق اش کنید.
کارهای شخصی او را با بازی و مسابقه همراه کنید تا هیجان حاصل، او را مشتاق به اینها کند. کم کم این اشتیاق در او درونی می شود.

ماشین بازی بچه ها

ماشین شارژی اسباب بازی برای بازی کودکان

ماشین بازی نیز مانند یک اسباب بازی خاق العاده می تواند روی تربیت و شکوفایی خلاقیت فرزندانتان تاثیر بگذارد و شما با در اختیار قرار دادن وسایل بازی که روی روحیات بچه ها تاثیر گزار است می توانید در افزایش حس استقلال و یادگیری فرزندانتان تاثیر گزار باشید.

نکاتی درمورد بازی کردن با بچه‌ها

بازی کردن واقعاً هنر است. چون باید همبازی خوبی باشید.

  • نشان ندهید از او بیشتر می دانید.
  • در سطح فکری کودک با او همبازی شوید.
  • مدام او را راهنمایی نکنید.

تا وقتی پیش بینی می کنید که اوضاع خطرناک نشده برای کنترل کودک اقدامی نکنید. بسیاری از والدین آن قدر وقت صرف کنترل کردن کودکشان می گذارند که از وقت گذاشتن با کودک آن گونه که هر دو از کیفیتش راضی باشند غافل می مانند.

گاهی گیج بازی در بیاورید و اعتراف کنید که اشتباه کرده اید.

تاثیر بازی ها بر رشد شناختی کودکان

مطالعات و تحقیقات متعدد بیانگر این واقعیت است که ژن و محیط هر دو سهم فراوانی در افزایش هوش کودک دارند و در این راستا عوامل محیطی را سلامت، تغذیه و نقش خانواده و به خصوص والدین معرفی کرده‌اند.
شاید اولین کاری که برای یادگیری و آموزش کودکان به ذهن انسان می رسد یاد گیری در غالب بازی کردن باشد.

هیچ چیز لذت بخش تر از بازی کرن برای یک کودک نیست. روانشناسان معتقدند، کودکان از طریق بازی می توانند بدون دخالت دیگران، تجربه بیاموزند و بهترین روش ها را برای رسیدن به هدف کسب کنند.

والدین توجه داشته باشندکه خرید اسباب بازی باید هدفمند باشد و باعث تقویت مهارت های کودک شود.

کودک برای انجام بازی های فکری نیاز دارد بیشتر از هوش و استعداد خود استفاده کند و همین امر موجب تقویت آن می شود. برای انجام این قبیل بازی ها لزوما نیاز به خرید اسباب بازی نیست، و بازیهای ساده نیز باعث می شود ذهن کودک را درگیر کرده و باعث تقویت آن شویم.

بازی والدین با کودکان

برای افزایش اعتماد به نفس در کودکانتان با آن ها بازی کنید

وقتی فرزندان کوچکتان در حال بازی هستند سعی کنید خود را در بازی کردن آن ها دخالت دهید و روی آن ها تاثیر بگذارید. چرا که با بازی کردن با کودک این پیام را به او می‌دهید : «تو آنقدر ارزش داری که حاضرم وقتم را با تو بگذرانم! تو خیلی برای من باارزشی!»

کودکان در حین بازی کردن خیلی چیز ها یاد می گیرند و احساس مهم بودن به آن ها دست می دهد و آن از اینکه توانسته اند کاری را به آخر برسانند تحت تاثیر قرار می گیرند.پس به جای تماشای بازی فرزندتان، بخشی از آن باشید.

پیشنهاد ما به شما:

به منظور اطلاع از قیمت انواع ماشین شارژی و اطلاع از لیست قیمت و معرفی انواع ماشین شارژی کودکان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *