راهنمای خرید, وبلاگ

راهنمای استفاده طولانی مدت از ماشین های شارژی و باطری آن ها

ماشین شارژی کودکان در رزان کالا

انواع باتری های قابل شارژ :

  • باتری نیکل کادمیمNI-CD
  • باتری نیکل متال هیبرید NI-MH
  • باتری لیتیوم یون LI-ION

چگونه باطری ماشین شارژی را سالم نگه داریم ؟

بعد از خرید ماشین کودک وقتی آن را به خانه می آورید بسیار مهم است که قبل از استفاده از این وسیله به منظور سالم نگه داشتن ماشین حتما موارد زیر را رعایت کنید:

قبل از استفاده و به منظور باز کردن آک این وسیله ابتدا دفترچه راهنمای مربوطه را بخوانید و حتما باطری ماشین های شارژی را حد اقل 12 ساعت بگذارید تا شارژ شوند.

بعد از شارژ اولین بار که ذکر شد باید به مدت حداقل 12 ساعت باشد برای سری های بعدی حتما باید دقت کنید که شارژ ماشین برقی کامله کامل تخلیه شود و بعد از این که مطمئن شدید برق داخل باطری کامل خالی شده آن را به شارژ گذاشته و مجدد صبر کنید تا کامل باتری پر شود.

بعد از شارژ اولین بار ماشین شارژی برای دفعات بعدی شارژ 8-10 ساعت می باشد، دقت کنید در زمان شارژ وسیله از آن به هیچ عنوان استفاده نکنید.

مورد دیگری که باید متذکر شویم این است که هیچوقت نگذارید که باتری وسیله هایتان به مدت طولانی بی استفاده باشند چرا که طول عمر باطری را می کاهد.

مطالعه بیشتر : خرید ماشین شارژی | لیست قیمت و معرفی انواع ماشین شارژی کودکان

شارژر ماشین شارژی

بهترین شارژر ماشین شارژی

مواردی که شارژر ها و باتری ها را از هم متمایز میکنند موارد زیر می باشد :

  • ولتاژ باطری
  • جریان باطری : هرچه آمپر ساعت باتری بالاتر باشد زمان استفاده از ماشین شارژی هم افزایش پیدا میکند.
  • نوع باطری : در ماشین های شارژی معمولا از باطری های لید اسید ژله ای استفاده می شود
  • پلاریته یا جهت شارژر
  • قطع کن خودکار
  • نمایشگر وضعیت شارژ

ماشین شارژی BMW چهار موتوره ۵۳۰۱ ZR

مشکلات و خرابی های ماشین شارژی

عمداتا در ماشین های برقی و شارژی مشکلات زیر به وجود می آید که برای رفع هر کدام از خرابی های به وجود آمده راه حل روبه رویش را باید انجام دهید:

  1. مشکلات مربوط به باطری : غیر قابل رفع ترین مورد در خرابی های این وسیله های شارژی کودکان باطری می باشد که متاسفانه اگر به این مورد برسید قابل رفع نیست و شما ملزم به تعویض باطری هستید.
  2. خرابی مربوط به موتور : این مورد مواردی شامل مواردی می باشد کهقابل تعمیر است و راه حل دارد مثل خرابی شفت یا سیم پیچ سوخته که قابل تعویض می باشد.
  3. مشکلات مربوط به سیم کشی : به راحتی می توان عیب پیش آمده را یافت و تعمیر کرد.
  4. مشکلات مربوط به برد : اگر در برد مشکلی پیش بیاد حتما یه قطعه ای از این وسیله سوخته که بیشتر اوقات قابل تعمیر نیست و شما مجبورید آن را تعویض کنید.
  5. مشکلات گیربکس : اگر فشار وزن زیادی به گیربکس وارد بشه باعث هرز شدن چرخ دنده می شود که باز هم نیاز به تعویض خواهد داشت.

باطری ماشین شارژی

باطری ماشین های شارژی در رزان کالا

بازی های ماشین شارژی به دو دسته باطری های لیتیمی و باطری های خشک تقسیم می شوند.در این مقاله ذکر شد که اگر برای باطری این ماشین ها اتفاقی بیوفتد شما مجبور به تعویض این باطری ها هستید.

پس قبل از خرید ماشین شارژی باید دقت کنید که باطری ماشینی که می خرید از کیفیت لازم برخوردار می باشد.خب در این جا لازم است به شما این اطمینان را بدهیم که تمام ماشین های شارژی که در رزان کالا به فروش می رسند دارای طول عمر بالا، سلامت کامل و گارانتی می باشد که به راحتی می توانید این محصولات را باهم مقایسه کرده و بهترین را انتخاب کنید.

  • باطری های لیتیم-پلیمری:

این باطری ابعاد و وزن کمتری نسبت به باطری های خشک (اتمی) دارند اما در عوض قیمت آنها بسیار بالاتر است. در حال حاضر و با توجه به شرایط اقتصادی و گمرکی، باتری های پلیمری موجود در بازار، معمولا با تاریخ تولید قدیمی و قیمت های غیرمنطقی به فروش می رسند.

  • باطری های خشک :

باتری های خشک که به نام باطری اتمی/خشک/ژلی نیز خوانده می شوند، وزن و ابعاد بزرگتری نسبت به باتری های پلیمری دارند اما در مقابل قیمت آنها بسیار مناسب است.

باطری های خشک شارژی در ولتاژ و ظرفیت های مختلف و برای کاربردهای متفاوت تولید و عرضه می شوند. یکی از کاربردهای اصلی باطری های خشک، بعنوان باطری موتور شارژی و ماشین شارژی می باشد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *