پزشکی و سلامت, وبلاگ

غذای صفر کالری برای سیر کردن گرسنگی و چربی سوزی و لاغری

کرفس سرشار از ویتامین های A و K، و همچنین فیبر  است در، 100 گرم کرفس  فقط حدود 16 کالری  وجود دارد

برای داشتن اندامی مناسب و روی فرم داشتن تغذیه سالم و کم کالری و البته مفید بسیار مهم است و حتی ورزش بدون داشتن رژیم غذایی تاثیر چشمگیری نخواهد داشت.

هرچند قابل ذکر است که رژیم غذایی تنها نیز برای شما در رسیدن به اندام ایداه عالتان کافی نیست.داشتن ورزش در کنار رژیم غذایی مناسب بهترین و ماثر ترین راه در مسیر تناسب اندام می باشد.

امروزه باشگاه ها با استفاده از وسایل ورزشی محیط هایی را فراهم آورده اند که که می توانید با حضور در این مکان ها از وسایل باشگاهی و بدنسازی استفاده کرده و با تمرینات و برنامه های ورزشی به سلامت اندام مناسب برسید.

در ادامه برای تغذیه مناسب و 15 غذای صفر کالری را معرفی می کنیم :

غذاهای صفر کالری:

غذاهایی با کالری بسیار پایین و مقادیر بالایی از مواد مغذی هستند. مصرف  این غذاها کالری زیادتری می سوزاند، بنابراین  احساس گرسنگی نمی کنید. در اینجا 15  غذاهای صفر کالری  را معرفی میکنیم که در رژیم غذایی خود بگنجانید:

  1. خیار

خیار  آب  زیاد و  مواد مغذی متعددی مانند ویتامین C و K  دارد در 100 گرم خیار  حدود 16 کالری وجود دارد ، که جزو غذاهای صفر کالری محسوب می شود

2. سیب

خوردن هر روز یک سیب  انسان را سالم نگه می دارد  و هم  چون فیبر دارد چاق کننده نیست این میوه  بسیار کم کالری است. 100 گرم سیب   52 کالری دارد.

3. مارچوبه

این گیاه سالم قند خون  را متعادل  نگه می دارد  و از  دیابت نوع 2 پیش گیری میکند. 100 گرم مارچوبه  حاوی 20 کالری است ، که به راحتی هضم می شود

4. زردآلو

زردآلو  برای تقویت بینایی و مبارزه با بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی  مفید است. 100 گرم زردآلو حاوی 48 کالری است.

5. هندوانه

هندوانه میوه فصل تابستان است چون بدن را کامل  هیدراته می کند. پر از آب است 100 گرم  آن فقط 30 کالری دارد.

بیشتر بخوانید : معرفی ۲ نوع رژیم لاغری حرفه ای برای کاهش وزن

کرفس سرشار از ویتامین های A و K، و همچنین فیبر  است در، 100 گرم کرفس  فقط حدود 16 کالری  وجود دارد

6. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی  برای تقویت  پوست و هیدراته کردن بدن مفید است. 100 گرم گوجه فرنگی  حاوی 18 کالری است.

7. کلم بروکلی

کلم بروکلی  برای لاغر شدن ایده آل است. مواد مغذی زیاد  و  کالری کم دارد، این برگ سبز  در هر 100 گرم  34 کالری  دارد

8. گل کلم

آیا دوست دارید خوراک گل کلم بخورید ولی می ترسید کالری داشته باشد؟،  100 گرم سیب زمینی حاوی 77 کالری است. شما می توانید بجای سیب زمینی خوراک  گل کلم   بخورید چون در هر 100 گرم  فقط  25 کالری دارد

9. قارچ

تحقیقات ثابت کرده است که قارچ  با سرطان مقابله میکند  و متابولیت های ایمنی را تقویت میکند. این ماده غذایی سالم   را به رژیم غذایی خود اض افه کنید  در 100 گرم قارچ فقط  38 کالری وجود دارد.

10. چغندر

غنی از آنتی اکسیدان است، این گیاه شیرین  در هر 100 گرم فقط 43 کالری دارد

11. قهوه خالص

برای کسانی که عاشق قهوه  هستند در مورد کالری آن نگران نباشند یک فنجان  قهوه بدون شیر و یا بدون هر افزودنی حاوی 2 کالری است.

12. شلغم

دارای فیبر و ویتامین C  است ،  با شلغم سوپو خورش خوشمزه درست کنید. 100 گرم شلغم شامل  28 کالری است.

13. چای_سبز

غنی از آنتی اکسیدان و کم کالری است، شما می توانید  روزانه چند فنجان چای سبز  را بدون هیچ گونه نگرانی در مورد کالری  بنوشید 1 فنجان چای سبز حاوی 2 کالری است.

14. هویج

برای میان وعده مناسب است. این سبزی فواید بسیاری از جمله  برای تقویت چشم موثر است. 100 گرم هویج 41 کالری  دارد. از همین امروز شروع کنید و ورزش را فراموش نکنید.

15. کرفس

سرشار از ویتامین های A و K، و همچنین فیبر  است در، 100 گرم کرفس  فقط حدود 16 کالری  وجود دارد.

بیشتر بخوانید : تغذیه و برنامه غذایی مناسب ورزشکاران

کرفس سرشار از ویتامین های A و K، و همچنین فیبر  است در، 100 گرم کرفس  فقط حدود 16 کالری  وجود دارد

البته قابل ذکر است اگر نمی توانید در محیط های ورزشی حضور داشته باشید، می توانید با خرید تردمیل های خانگی، خرید دوچرخه های ثابت و اسپینینگ ها و حتی اسکی های فضایی و الپتیکال ها و … یک باشگاه خانگی برای خود مهیا کنید و از اندام ایداه آلتان لذت ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید مقاله چطور با تردمیل چربی سوزی بیشتری داشته باشیم؟ را مطالعه نمایید.

رزان کالا نماینده رسمی فروش انواع لوازم باشگاهی و ورزشی می باشد که می توانید بهترین محصولات را با بهترین برند روز در فروشگاه رزان کالا بیابید.

غذاهایی که بیشترین آمینو اسید را دارند؟

همانطور که می دانید؛ آمینو اسیدها برای سنتز پروتئین و عملکرد کلی بدن ضروری هستند. در نتیجه غذاهایی که دارای آمینو اسید فراوان هستند، همان غذاهایی هستند که منابعی غنی از پروتئین هستند.

از مجموع آمینو اسید ها، 9 آمینو اسید برای بدن بسیار ضروری هستند، چرا که بطور طبیعی توسط بدن انسان ساخته نمی‌شوند.

غذاهای حیوانی شامل تمامی آمینو اسیدهای ضروری هستند، در حالی که منابع غذایی پروتئینی گیاهی اغلب یک یا چند تا از این آمینو اسیدهای ضروری را کم دارند.

بر اساس گزارش دپارتمان زیست شیمی دانشگاه آریزونا، این آمینو اسیدها باید از طریق تغذیه‌ی شما بدست بیایند، در غیر اینصورت بدن شما شروع به تجزیه‌ی پروتئین‌های موجود همچون عضلات شما خواهد کرد! بر خلاف چربی، آمینو اسیدها نمی‌توانند برای روز مبادا در بدن ذخیره شوند.

مطالعه بیشتر : نقش تردمیل در چربی سوزی و ورزش

کرفس سرشار از ویتامین های A و K، و همچنین فیبر  است در، 100 گرم کرفس  فقط حدود 16 کالری  وجود دارد

پس خیلی مهم است که بصورت مداوم مصرف آمینو اسیدها را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید.

  • گوشت قرمز

گوشت قرمز یکی از منابع غذایی است که بالاترین میزان پروتئین را داراست. ۸۰ گرم گوشت قرمز حدودا دارای ۳۱ گرم پروتئین است. البته گوشت‌هایی که چرب‌تر باشند پروتئین کمتری دارند.

  • مرغ و انواع ماهی

لزوما نباید برای دریافت پروتئین کافی و آمینو اسیدهای ضروری گوشت قرمز بخورید. ۸۰ گرم گوشت مرغ یا سینه بوقلمون حدودا دارای ۲۸ گرم پروتئین دارد.

همه‌ی ماهی‌ها نیز منبعی غنی از انواع آمینو اسیدهای ضروری، همچون ایزولوسین، لیزین و متیونین هستند.

بعلاوه، ماهی‌های چرب مثل سالمون، ماهی تن، شاه ماهی و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که در جلوگیری از بیماری‌های قلبی مؤثرند.

بیشتر بخوانید : ورزش و رژیم غذایی مناسب برای از بین بردن چربی های شکم

  • انواع آجیل

آجیل و حبوباتی همچون گردو، بادام، و بادام زمینی سرشار از آمینو اسید ضروری «ال-آرژنین» هستند. این آمینو اسید، برای بهبود عملکرد ایمنی بدن، کمک به سوخت و ساز و توده‌ی عضلانی، افزایش تولید کلاژن و رشد استخوان‌ها مفید است. همچنین این آجیل‌ها منبعی عالی برای «ایزولوسین» هستند، آمینو اسیدی ضروری که قند خون را ثابت نگاه داشته و انرژی تولید میکند.بادام و بادام زمینی هم دارای سطح بالایی از آمینو اسید «فنیل آلانین» هستند که باعث بهبود روحیه و خلق و خوی شما خواهد شد.

  • تخم مرغ و لبنیات

تخم مرغ‌ها حاوی مقادیر زیادی پروتئین و آمینو اسیدهایی همچون متیونین، ایزولوسین و لیزین، و در عین حال کالری کمی هستند.

مطابق برخی از منابع، تخم مرغ همچنین منبع خوبی برای تریپتوفان هم هست، آمینو اسیدی که در تولید سروتونین، برای بهبود روحیه و خلق و خو نقش دارد. یک تخم مرغ حدودا ۶ گرم پروتئین دارد. در مورد لبنیات نیز، محصولات لبنی کم چرب بیشترین میزان پروتئین را به بدن می‌رسانند و در عین حال کالری کمتری نیز دارند.

مطالعه بیشتر : برای لاغری تردمیل بخرم یا دوچرخه ثابت؟

  • پروتئین سویا

پروتئین سویا نیز حاوی مقادیر زیادی از آمینو اسیدهای ضروری مانند «ایزولوسین، لیزین، متیونین، تریپتوفان و والین» است. پروتئین سویا می‌تواند برای افراد گیاهخواری که در رژیم غذایی‌شان از برخی آمینو اسیدها محرومند، نقش مهمی بازی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *