تردمیل, وبلاگ, ورزشی

تردمیل خانگی با تردمیل باشگاهی چه فرقی دارد؟

تردمیل های باشگاهی

امروزه ورزش یکی از فعالیت های روزانه ای است که در سراسر جهان مورد اهمیت است و همچنین در کشور ما نیز جزو برنامه های روزمره قرار گرفته است.

برای انجام حرکات هوازی و حتی نرمش و تمرینات هیت HIT تردمیل یکی از وسایل پرکاربرد می باشد. البته دوچرخه های ثابت نیز بدین منظور استفاده می شوند ولی تردمیل کاربرد های بیشتری دارد.

از مزایای استفاده از تردمیل همانطور که در مقاله های قبل رزان کالا اشاره کردیم این است که در هر زمان، هر مکان و هر شرایط آب و هوایی و هر وزن و سن و سالی می توان برای ورزش کردن از تردمیل استفاده کرد.

امروزه تردمیل های حرفه ای وارد بازار شدند که این دستگاه های ورزشی به دو بخش :

تقسیم شده اند و از هر کدام از این دو نوع می توانید به دلخواه استفاده کنید، اما خب این دو نوع باهم تفاوت هایی هم دارند.

خب خوشبختانه از هر نوع تردمیل چه با مصرف باشگاهی و چه با مصرف خانگی، رزان کالا بهترین نوع تردمیل ها را با مناسب ترین قیمت بازار در اختیار مشتریان خود چه در تهران و چه در هر نقطه کشور عزیزمان قرار داده است و شما عزیزان می توانید از قسمت محصولات مربوط هر نوع تردمیلی را که تمایل داشته باشید خرید حضوری و اینترنتی داشته باشید.

مطالعه بیشتر : راهنمای نگهداری و افزایش طول عمر تردمیل ها

تفاوت تردمیل خانگی با باشگاهی در چیست؟

اگر بخواهیم به بررسی تردمیل خانگی و باشگاهی بپردازیم به فرق این دو دستگاه در موارد :

  • کاربرد استفاده از هر کدام از این تردمیل ها
  • قدرت موتورهای تردمیل خانگی و باشگاهی
  • تحمل وزن این دو نوع دستگاه
  • تفاوت استفاده از جریان برق
  • قیمت تردمیل های باشگاهی و خانگی

خب اگر بخواهیم در مورد هر کدام از موارد صحبت کنیم اول باید در باره کاربرد هایشان صحبت کنیم.

تردمیل های باشگاهی ممناسب باشگاه ها با هر وزنی می باشند که عموما این نوع تردمیل دارای برنامه های متنوع برنامه های تمرینی و سرعتی می باشد.

فن، دسته و ضربان قبل و … یک سری از برنامه هایی هست که این نوع دستگاه های ورزشی باشگاهی حتما دارند و همچنین دارای شیب برقی هم می باشند و می توانند به صورت متناب مورد استفاده قرار بگیرند.

ورزش با تردمیل خانگی

درمورد تردمیل های خانگی هم با توجه به نوع و برندی که خرید می کنید امکان داره شیب دستی یا شیب برقی باشند و اصلا شاید شیب دار هم نشوند و یکسری برنامه های تمرینی هم داشته باشند، اما خب اصوا تردمیل های باشگاهی متنوع تر و حرفه ای تر می باشند و از تردمیل های خانگی بزرگترند.

تردمیل های خانگی چون در محیط خانه هستند باید جای کمتری را بگیرند و به همین دلیل از تردمیل های باشگاهی کوچکترند و به راحتی تا می شند تا جای کمتری را اشغال کنند.

قدرت موتور در این دو نوع تردمیل متفاوت می باشد مثلا در تردمیل های خانگی به صورت زیر می باشد:

  • قدرت موتور یک اسب بخار : مناسب برای وزن 100 کیلوگرم است.
  • قدرت موتور 1.5 اسب بخار : مناسب برای وزن 110 کیلوگرم است.
  • قدرت موتور دو اسب بخار : مناسب برای وزن 130 کیلوگرم است.
  • قدرت موتور 2.5 اسب بخار : مناسب برای وزن 150 کیلوگرم است.

البته هنگام خرید تردمیل خانگی و باشگاهی، همکاران ما در رزان کالا شما را به طور کامل راهنمایی می کنند و تمام موارد و اصول مهم در مورد هر کدام از این دستگاه ها را خدمت شما مشتریان عزیز متذکر می شوند.

مطالعه بیشتر : راهنمای خرید تردمیل خانگی و قیمت انواع تردمیل

تفاوت تردمیل های باشگاهی با خانگی در برق مصرفی

تردمیل های باشگاهی از برق AC و تردمیل های خانگی از برق DC استفاده می کنند.

حال تفاوت این جریان برق AC و DC در چیست؟

ساده ترین نوع جریان الکتریکی جریان مستقیم است که به انگلیسی Direct current گفته می شود به همین علت آن را به صورت اختصاری DC می نامند در تردمیل های خانگی از جریان برق مستقیم استفاده شده است و عموماً دارای موتورهای DC هستند

تردمیل هایی که موتور آن ها با برق AC کار می کند،بازدهی بیشتری نسبت به جریان برق نشان می دهند و می توان ساعت ها بدون وقفه از آن استفاده کرد به همین دلیل از این مدل تردمیل ها برای باشگاه استفاده میکنند و گران قیمت تر هستند ولی در مقایسه با نوع DC سر و صدای بیشتری ایجاد می کنند.

ورزش با تردمیل

آیا قیمت تردمیل خانگی با باشگاهی فرق دارد؟

اگر تا این جای مطلب را خوانده باشید خودتان جواب این سوال را می دانید.
بله تردمیل های باشگاهی به علت موتور، تحول وزن، شیب، برنامه های تمرینی و …. قیمت بالاتری نسبت به خانگی ها دارند و می توانید در سایت رزان کالا این موارد را باهم مقایسه کنید.

در انتهای این مطلب به شما توصیه می کنیم که اگر تمایل به ورزش های کم حجم تر و سبک تر دارید می تونید اقدام به خرید یک تردمیل خانگی کنید و اگر به صورت حرفه ای کار می کنید و می خواهید با وزن بالا به صورت مداوم و بدون وقفه از این دستگاه استفاده کنید، سراغ تردمیل های باشگاهی برید.

در هر دو صورت رزان کالا بهترین ها را در اختیار شما قرار می دهد.

مطالع بیشتر : معرفی بهترین تردمیل خانگی به همراه قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *