دسته‌بندی نشده

ماشین شارژی، سرگرمی خلاقانه برای کودکان در خانه

نقش بازی در خلاقیت و تربیت آنان:

روان شناسان براین باورند که در فعالیت های خود جوش، کودک باید آزاد گذاشته شود و دخالت های بی موقع و نامناسب در کارها و بازی کودکان موجب میشود که استقلال کودکان گرفته شود.

شما پدر و مادرها باید اجازه بدید که فرزندانتون، خودشون نوع و روش بازی رو انتخاب کنند. و آن ها را کمک کنید که خلاقیت هاشون را شکوفا کنند.

بازی والدین با کودک نباید او را با همسالان و روابط با دوستانش محروم سازد.

اگر تا به حال به بازی های کودکان دقت کرده باشید شاید متوجه تنوع و گوناگونی آن شده باشید.

فرزندان شما به تقلید از دوستان یا اطرافیان تان بعضی رفتارها را الگو قرار می دهند و رفتاری شبیه به دیگران انجام میدهند. به این دلیل است که می گوییم ماشین شارژی یک وسیله بازی است که به کودکان حس استقلال و بزرگ شدن را می دهد.

بازی هایی که می توانید در خانه با فرزندانتان داشته باشید:

  • پازل

پازل های مناسب با سن او را تهیه کنید و یا تصویر یا عکسی را که خیلی به آن علاقه مند است به صورت پازل در آورید و از او بخواهید آن را برای شما درست کند .

  • کاردستی درست کنید

از او بخواهید تا برای شما یک کاردستی مثلا کلاه و یا کارت تبریک درست کند وسایلی مثل قیچی در اختیار او قرار ندهید .اگر کوچکتر است خودتان به کمک او بروید .

  • حفظ تعادل برای بچه های 2 تا 4 سال

برای بازی تعادل با فرزاندانتون به تعدادی بالش و کوسن در اندازه‌های مختلف نیاز دارید.
این بازی، به تخلیه انرژی آن‌ها کمک می‌کند. با قرار دادن دو بالش روی هم، از کودک بخواهید که روی آن‌ها بایستد. اگر توانست تعادلش را حفظ کند، تعداد بالش‌ها را اضافه کنید.

می‌توانید با قرار دادن یک پشتی روی مجموعه بالش‌ها، الاکلنگ درست کنید و از کودک بخواهید که روی آن‌ها راه برود. می‌توانید کودک را تشویق کنید که از فاصله‌ای، به سمت تپه‌های بالشی بدود. می‌توانید از کودک بخواهید که روی بالش‌ها بایستد و با تکان دادن بالش‌ها، به آرامی، او را تشویق به حفظ تعادل کنید.

  • نقطه بازی با بچه ها در منزل :

یک مربع ۶ × ۶ شامل نقاط در یک صفحه ایجاد کنید.

به نوبت هرکس نقاط را با یک خط به هم وصل کند.

شما می توانید تنها دو نقطه در یک زمان به هم وصل کنید.

اگر خط شما یکی از مربع ها را تکمیل کند، اشما ابتدای اسم خودتون را داخل اون مربع می نویسید.

فرد با بیشترین تعداد مربع ها برنده می شود.

هنگامی که کودک در اون بازی مسلط شد،این بار بازی را با نقطه های بیشتر شروع کنید.

تیزهوش کردن کودکان با اسباب‌بازی‌های خانگی

ـ بچه‌ها از دیدن و شناختن تفاوت‌ها لذت می‌برند. چند تکه پارچه با جنس و بافت متنوع، کلیدهای فلزی، چند خودکار رنگی یا حتی تعدادی قاشق در اندازه‌های مختلف، به‌راحتی می‌تواند سرگرم‌شان کند.

ـ قبل از این‌که چیزی را در سطل آشغال بیندازید، چند لحظه، از دید یک کودک به آن نگاه کنید. عکس‌های روی یک بسته پاستیل یا یک جعبه خالی شکلات، معمولا برای بچه‌ها جالب است.

ـ آشپزخانه می‌تواند شهربازی بچه‌ها باشد، به شرطی که محیط آن را برای بازی کودک ایمن کنید و وقت‌هایی که سرتان شلوغ نیست و مشغول آشپزی نیستید، همراه او، با قابلمه‌ها و ظرف‌های پلاستیکی بازی کنید؛ البته نفس عمیق و لبخند را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید:

ماشین شارژی وسیله ای پر فایده برای کودکان

چه نوع اسباب بازی برای کودکم بخرم؟

• با توجه به سن کودک و توانایی های کودک باید برای او اسباب بازی خرید.

• اشکال یا وسایل ساده سیاه و سفید، اشیایی که دارای خطوط با رنگ های متمایز هستند و جغجغه مناسب کودکان زیر 3 ماه است.

• اسباب بازی های نرم، پارچه ای و صدادار برای شیرخواران 4 تا 7 ماه مناسب است!

• عروسک های بزرگ، استفاده از سطل که اسباب بازی ها را در آن بریزد و خالی کند، اسباب بازی هایی که با فشار دکمه آن می تواند صداهای گوناگون بشنود مناسب سن 8 تا 12 ماهگی است.

• برای کودکان 1 تا 2 سال میخ های بازی که با چکش فرو می روند، توپ بازی برای یادگرفتن پرتاب و گرفتن آن و اسباب بازی های کشیدنی، ماژیک های پهن که در دست گرفتن آن آسان باشد و کتاب های داستانی ساده با نقاشی های بزرگ و هرم هوش که چینش از بزرگ به کوچک را به کودک یاد می دهد بسیار خوب است.

• بین 2 تا 3 سالگی وسایلی برای بازی های تقلیدی مانند وسایل آشپزی، تلفن، ماشین، عروسک و کالسکه، اسباب بازی هایی که به کشف محیط کمک می کنند مانند سطل و وسایل بازی با شن، تاب بازی، بازی هایی همراه با کار دست مانند نقاشی با انگشت، خمیربازی، بستن و باز کردن پیچ و پازل های ساده توصیه می شود.

• بعد از 3 سالگی با توجه به توانایی کودک می توانید از بازی های فکری متناسب با سن او استفاده کنید.
بازی با ماشین شاژی کودکان نیز یکی از وسایل بازی در خانه برای کودکانتان می باشد که علاوه بر کمک به یادگیری و تخلیه انرژی کودکان به آن ها انگیزه می دهد تا حس کنند که به صورت مستقل می توانند کاری انجام دهند و مثل بزرگتر ها باشند.

خرید ماشین سواری شارژی کودکان یک سرگرمی فوق العاده در منزل

خرید ماشین شارژی یا ماشین برقی بچه ها یکی از بهترین سرگرمی های بچه ها در منزل می باشد و می توانید یه تفریح سالم و بی خطر برای فرزاندانتان در خانه داشته باشید.
البته برای اطلاع از قیمت ماشین های شارژی و انتخاب بهترین ماشین شارژی کودکان به صفحه محصولات مرتبط مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *