دوچرخه اسپینینگ, وبلاگ, ورزشی

فواید دوچرخه سواری | دوچرخه بهتر است یا دوچرخه ثابت؟

با فواید دوچرخه سورای آشنا شوید:

  • ساخت ماهیچه:

دوچرخه سواری یک ورزش پا جدی است و عضلات چهارگانه، عضلات عقب ران با ایجاد فیبرها برای سازگاری، واکنش نشان می دهند.

  • به کاهش وزن کمک می‌کند

دوچرخه‌سواری بسته به شدت آن و وزن دوچرخه‌سوار، بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری در ساعت می‌سوزاند.

  • خطر ابتلا به بیماری قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد

دوچرخه‌سواری ضربان قلب را بالا می‌برد؛ یعنی کمک می‌کند تا خون به تمام نقاط بدن برسد و کالری هم می‌سوزاند.

  • تقویت سیستم ایمنی

دکتر دیوید نیمن (David Nieman) و همکارانش در دانشگاه ایالتی آپالاشیا (Appalachian State University) روی ۱۰۰۰ نفر بزرگسال تا سن ۸۵ سال مطالعه کردند. آن‌ها فهمیدند ورزش فواید فراوانی برای سلامتی سیستم تنفسی فوقانی دارد و احتمال ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

  • دوچرخه سواری باعث بهبود گوارش میشود

دوچرخه سواری همچنین یبوست را درمان کرده و نفخ بعد از غذا خوردن را تسکین می‌دهد.

  • دوچرخه سواری باعث افزایش شادی میشود

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که برای رسیدن به محل کار خود از دوچرخه استفاده می‌کنند خوشحالترین کارمندان آن شرکت هستند.

  • تاثیر دوچرخه سواری بر روی کمر درد

دوچرخه سواری یک فرم بسیار پرطرفدار برای تمرینهای هوازی می باشد. معمولا افرادی که کمردرد دارند گزینه ی مورد علاقه شان دوچرخه سواری می باشد.

  • دوچرخه سواری باعث افزایش متابولیسم بدن می شود!

روند تبدیل غذاها در بدن به سوخت و انرژی برای انجام فعالیت های فیزیکی را متابولیسم می گویند؛ هر چه متابولیسم سریع تر باشد، بدن با سرعت و نیز کارایی بیشتری قادر به هضم و جذب غذا ها و سوزاندن چربی ها می باشد.

بیشتر بخوانید: با مزایای ورزش اسپینینگ آشنا شوید

آيا دوچرخه‌سواري چربي را مي‌سوزاند؟

بله. وقتي مشغول دوچرخه‌سواري هستيد به‌معناي آن است كه شما در حال سوزاندن چربي هستيد. با يك سرعت نسبتاً فشرده، طوري كه صحبت‌كردن برايتان ممكن بوده اما آسان نباشد (كمتر از 80 درصدِ حداكثر توان ضربان قلبتان)، 3 بار در هفته، براي زماني در حدود 2 ساعت تمرین كنيد.

تاثیر دوچرخه سواری در تناسب اندام و حفظ سلامتی

تحقیقات نشان داده است که دوچرخه سواری با سرعت آرام ۱۹ کیلومتر در ساعت در جاده ای صاف ۴۵۰ کیلو کالری در ساعت مصرف می کند.

کوچک کردن شکم (مهمترین قسمت بدن که آب شدن چربی هایش هم خیلی سخت است)، سلامت کمر و ستون فقرات از مزایای دوچرخه سواری است.

دوچرخه سواری یا پیاده روی؟! کدام موثرتر است؟

در دوچرخه سواری نسبت به پیاده روی فشار بیشتری به عضلات وارد می شود در نتیجه عضلات سنگین بدن بیشتر به کار گرفته شده و فرم متناسبی پیدا می کنند در ضمن اینکه انرژی بیشتری را برای فعالیت مورد استفاده قرار می دهند.

اما برای افرادی که نمی توانند دوچرخه سواری کنند مانند: زنان برادار پیاده روی در بارداری بهترین انتخاب می باشد
افرادی که دارای تنگی کانال نخاعی هستند و یا مشکلاتی مربوط به ستون فقرات در آنان دیده می شود توصیه می شود که میزان فعالیت خود به صورت پیاده روی را کاهش و در عوض دوچرخه سواری را به صورت روزانه در برنامه ی خود قرار دهند.

تفاوت دوچرخه سواری با دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت با دوچرخه سواری با وجود شباهت در نحوه ی انجام آن، تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند.

در دوچرخه ی ثابت شیب زمین ثابت بوده و میزان اصطکاک و مقاومت هوا به میزان کمتری وجود دارد همچنین رعایت تعادل نیز بسیار مهم است.

استفاده از دوچرخه در فضای باز به دلیل ناهموار بودن زمین سبب می شود که انرژی و کالری بیشتری به نسبت استفاده از دوچرخه ی ثابت سوزانده شود.

میزان کشیدگی عضلات پا و کمر در دوچرخه سواری در فضای باز به نسبت دوچرخه ی ثابت بیشتر بوده و فرد با سرعت بیشتری می تواند بدن خود را گرم و ورزیده کند.

اما اگر بین دوچرخه سواری یا پیاده روی بخواهید یکی را انتخاب کنید حتی اینکه بخواهید از دوچرخه ی ثابت استفاده کنید، انتخاب دوچرخه سواری از فواید بیشتری برای سلامت بدنتان برخوردار است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دوچرخه ثابت خانگی، مبله، باشگاهی به همراه قیمت

دوچرخه‌سواری بهتر است یا دویدن

دویدن نسبت به دوچرخه‌سواری بیشتر باعث ایجاد آسیب دیدگی می‌شود. دوچرخه‌سواری برای زانو و مفاصل بهتر است و باعث ایجاد سوزش در ماهیچه‌ها نمی‌شود. هر دوی این ورزش‌ها آمادگی هوازی بدن را افزایش می‌دهند و احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند.

نمی‌توان گفت کدامیک از این ورزش‌ها بهتر است زیرا به فرد بستگی دارد. هر فرد می‌تواند با توجه به مشکلات جسمی و علاقه خود یکی از این ورزش‌ها را انتخاب کند یا تلفیقی از هر دو را انجام دهد.

بیشتر بخوانید : ورزش هوازی | تفاوت دویدن روی تردمیل و فضای باز

راهنمای خرید دوچرخه و معرفی بهترین دوچرخه به همراه قیمت

چنانچه به این نتیجه رسیدید که دوچرخه و دوچرخه سواری برای شما مفید است و تصمیم به خرید دوچرخه داشتین می توانید ارزانترین قیمت خرید دوچرخه را در رزان کالا ببینید.پیشنهاد می کنیم از محصولات رزان کالا دیدن فرمایید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *